Gå til innhold

Nye navn på gamle varer


Arwen

Anbefalte innlegg

Televerket, het det vel? Det som er Telenor.

Årsakene ligger vel mye i det samme som hos Coop:

"-Catchy name! Let's keep it!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nå falt det inn mye rart her!

Gjensidige Nor var

Sparebanken Nor som var

ABC bank som var

DnC.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane' date=' bare kalt Fylkesbaatane, skiftet nylig navn til Fjord1. Ren idioti å bytte ut et tradisjonsrikt navn alle kjenner på disse kanter med et totalt intetsigende og ukreativt navn. Jeg skal henge meg hvis noen kan påvise at dette navnebyttet fører til større inntekter.[/quote']

Grunnen til navnebyttet var jo at Fylkesbaatane slo seg sammen med masse andre transportselskap. Mørebil, MRF (Møre og Romsdal Fylkesbåter) og sikkert noen flere.

Når alt blir et konsern og omfatter også Møre og Romsdal, så er det ikke riktig å benytte et navn fra Sogn og Fjordane. Synes det var en god ide å finne på et nytt navn, selv om det kanskje ikke var det beste navnet de kunne finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en drikk som heter Slurge eller noe sånt her' date=' den heter Surge i USA (fra coca cola tror jeg). [/quote']

Den heter Urge i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjord1 er namnet på eit konsern. Dei ulike dotterselskapa har sine opprinnelege namn, men alle vert marknadsført som Fjord1. (Litt merkeleg å møte lokalbussar midt inne i landet med Fjord1-logo, men det er slikt som skjer i samband med oppkjøp).

Både Fylkesbåtane i Sogn og Fjordane og MRF i Møre og Romsdal eksisterar endå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...