Gå til innhold

Brukt madrass til nyfødt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har bare et spørsmål.

Her om dagen fikk jeg spørsmål om jeg ville overta en brukt madrass til sprinkelseng.

Noen som vet om man bør kjøpe ny eller om jeg kan bruke en litt eldre madrass i sprinkelseng?

Madrassen er ikke mer en 4 år gammel og den er vasket. Jeg er ikke gravid enda, men det er i nærmeste fremtidsplan, vi prøver men er ikke så lett. Så en venninne som er ferdig med barn driver å rydder, så det er stadig noe jeg får spørsmål om å overta:)

Håper noen kan svare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Jeg hadde heller ikke villet det. Når anbefalingene er slik at de sier man bør kjøpe ny madrass hadde jeg ikke hatt samvittighet til å bruke en brukt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Du burde kjøpe en ny. Ihvertfall når det er fra ett fremmed barn. Det øker sjansen for krybbedød med en brukt madrass, særlig når den ikke er brukt av søsken etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke brukt en brukt madrass til nyfødt, iallefall ikke om barnet ligger rett på madrassen (ikke lammeskinn eller overmadrass over).

Vi bruker imidlertid brukt madrass i sprinkelsengen til datteren vår; hun begynte ikke å sove i sprinkelsengen før hun var ni måneder, og siden hun var såpass stor og hun sover på stort lammeskinn som dekker nesten hele madrassen synes vi det var greit. Madrassen er brukt av to av søskenbarnene hennes. Vi hadde nok kjøpt ny madrass om hun hadde sprinkelseng med standardmål, men sengen er arvet og har gamle mål (bredde 55 cm), og disse sengene er det ikke lett å finne madrass til. Ideelt sett ville jeg imidlertid hatt ny madrass til denne sengen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...