Gå til innhold

Juleforberedelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sommeren er såvit over og dere planlegger jul? skjerpings! har dere begynt å pynte juletreet ute også?

Du trenger ikke å være frekk. Nok av andre underforumer du kan boltre deg på her inne på KG :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag kom jeg over ett kupp!! En bokhandel i byen har opphørssalg så handlet ikke mindre enn 11julepapirruller, 14 rosetter, 2ark dekorklistergreier, 7julebånd og 3pk navnelapper til den fine summen av 203kr :D

Julepapiret er slikt kvalitetspapir, som ikke går i stykker når du skal pakke inn noe som ikke er i en firkantet eske ;)

Superfornøyd!

Har også fått handlet en julegave og en del av en annen.

Fortsetter det slik så blir det ikke en stressende og fattig desember ;)

ts

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk under fire måneder til jul, da må det jammen meg være lov å begynne og planlegg og glede seg for oss som er litt julegærne :nisseblunk: Så kan ofte høsten kjennes litt lang, og da er det ålreit å ha noe å glede seg til og telle ned mot :danser:

Jeg har begynt med lister med ideer til ulike gaver, er veldig glad i den planleggingsbiten, så handler gjerne ikke før november. Titter på nettet og i ulike butikker for litt inspirasjon:D Pleier å kjøpe gavepapir ganske tidlig, men tenkte jeg skulle vente i år, siden det ofte kommer større utvalg nærmere jul! Så må jo årets pepperkakehus etterhvert planlegges og designes :nisse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal begynne planlegginga nå ja. Ellers ender jeg opp med alt i siste liten, uten å få gjort en tredel en gang av det jeg hadde lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeliten

Til dere som syns det er for tidlig å tenke på jul.

Jeg fortår hvorfor dere føler det slik, men jeg forstår ikke hvorfor dere da går inn på JULEforumet?(!) Det er jo lagt ut tidlig for de som liker å starte tidlig og eventuelt ikke har så mye annet valg heller. Jeg er ikke av de rikeste og hvis jeg ikke skal spise nudler på julaften så er det faktisk dette som er alternativet.

Så er forslår dere holder dere vekke til dere er klar selv, for det blir ikke noe god stemning her inne hvis dere skal gå å pisse på våres valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jul :) Og pga studie, dårlig råd (oga student,mye jobb og eksamen har jeg funnet min "unnskylding" å begynne allerede.

Julekort er lagd og små nips skal kjøpes inn idag. Er på jakt etter gavekupp for må være ferdig til 1.november for da begynner rushet. Tiden går fort :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg så utrolig mye til jul! :hoppe:

Ingenting gir en så fantastisk følelse i kroppen som å ta fly hjem etter siste eksamen :hjerte: Hele familien samlet hjemme, fyr i peisen, adventslys i vinduene, julestjerne på stuebordet, forventningene, gleden, stemningen :Hehe:

Jeg har begynt å strikke julegaver, må jo begynne tidlig for å rekke alt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk begynt å tenke litt på det, har bla hatt en kort diskusjon om hvor vi skal feire (uten at vi kom frem til noe).

Men tror jeg snart skal starte på julekortene, jeg liker å lage de selv og ettersom de da er litt tidkrevende så er dette perfekte scrappeprosjekter utover høsten de kveldene jeg ikke har annet å gjøre. Men å skrive de gjør jeg ikke før rett før jul.

Og så har jeg tenkt litt på julegaver, kommer nok til å holde øyne åpne etter tilbud og så skal vi på utenlandstur i høst og da satser jeg på å få kjøpt en del venninnegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Vi vet hvor vi skal feire i år og neste år allerede vi ;)

Jeg har begynt å planlegge gaver. Er en del å kjøpe til, så jo flere jeg er ferdig med før desember kommer, jo bedre er det.

Resten planlegges nok ikke før i november en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det eneste jeg har begynt å tenke på er hvordan jeg vil dekorere leiligheten :fnise: Jeg har så og si ikke julepynt i det hele tatt, så jeg tenkte at i år, når jeg endelig har plass og slikt, så vil jeg dekorere skikkelig å finne en stil jeg trives med! Det har ikke kommet noe pynt i butikkene enda, men jeg gleder meg til å starte skikkelig!

Gaver har jeg ikke tenkt så mye på, men jeg skal prøve å begynne tidlig slik at ikke hele studielånet går til gaver i november/desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt tre julegaver allerede, og skal handle inn flere når jeg reiser til NY i høstferien:-) Synes det er veldig greit å spre innkjøpene litt utover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planlagt deler av venninegavene allerede :D

Skal handle mye fra Friends Fair Trade i år, og de skal få dødehavsleire og natursvamp til kroppsscrub, og muligens noe spennende te =)

Tror besteforeldrene mine også skal få noe derfra. Anbefaler netthandelen deres, de har mye fint!

http://www.friendsfairtrade.no/

Jeg digger å kjøpe gaver fra sofaen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, nå ble jeg glad! Det er ikke bare meg som elsker jul og å starte tidlig!

Her er jeg i god gang med både julegaver og julepynt. Skal gi bort en del hjemmelaget julepynt i julegaver, så da må jeg nesten starte tidlig :D

Vi vet hvor vi skal feire, og ca. maten. Jeg har til og med tenkt på antrekk :fnise:

Å lage julekortene er jo heller ikke dumt!

Skal også sies at jeg har ME (kronisk utmattelsessyndrom) så jeg syns det er greit å bli ferdig, så jeg får unngå stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte. Har laget ett par likører som må stå minst fire måneder. Men tenker ikke på jul, bare at ting må gjøres nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig... men jeg håper å kunne invitere familien min hjem til meg for første gang i år, ha fyr på peisen og mitt eget juletre. Men jeg begynner nok ikke planleggingen før om et par måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en gave enn så lenge, men sitter å leter etter fine gavepapir, bånd og sløyfer :) Pakkene skal se perfekte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De har noen fine esker på søstrene grene til sånn 32 kr stk, jeg har lyst til og pakke gavene mine i dem jeg, med fint silkebånd rundt. Liker og gjøre nye ting med innpakningen hver jul jeg da.. Sist jul laget jeg gigantiske julekort til hver pakke. Hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte. Har laget ett par likører som må stå minst fire måneder. Men tenker ikke på jul, bare at ting må gjøres nå.

Hahaha, leste flere ganger LIKører, og lurte på hva i alle verden det var for noe! Trodde kanskje det var griseører eller noe slikt som ble tørket eller syltet eller noe. Spesiell delikatesse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har begynt å kikke etter julegave-ideer ihvertfall. Syns det er kjekt å komme i gang og forhåpentligvis gi gaver som er litt gjennomtenkte og som faller i smak :)

Men det er det eineste så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg fikk ikke med meg at juleforumet var åpnet før nå!

Jeg har det superhektisk om dagen, og det blir lite tid til forberedelser før om ca to uker, men jeg titter og tenker litt når jeg har tid.

Vi inviterer hele familien hit i år, så det blir mye planlegging. Ellers har jeg begynt å skrive gaveliste og å handle inn litt til barnas julekalendere. Jeg må huske å gå igjennom gaveesken, så jeg ikke kjøper dobbelt opp av noe. Håper på å lage flest mulig gaver, men det er ikke alle det er lett å lage noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...