Gå til innhold

Har du trent inn en stor mage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tynn og alt, men etter fødsel har jeg fått litt slapp stor mage. Den står ut og jeg ser fortsatt gravid ut. Er det noen som har tips til trening for å få den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ned på hvetemelprodukter og gjærprodukter.

Se om magen blir mindre oppblåst da.

Jeg kan jo ikke plutselig ha blitt allergisk mot noe etter at jeg fødte. Magen var liten før fødselen. Nå er den en litt slapp tut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånn at mange sliter med vev på magen som ikke går bort, f.eks etter fødsel..

For noen går det ikke vekk,denne "puddingen" kan ofte bli der for alltid fordi det f.eks er mye hud og ikke nødvendigvis fett.

Ei venninne av meg skal nå fjerne det, plastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn og alt, men etter fødsel har jeg fått litt slapp stor mage. Den står ut og jeg ser fortsatt gravid ut. Er det noen som har tips til trening for å få den inn?

Det tar en stund før den tar seg inn. Hos noen blir den like flat som før, hos andre er den forandret for alltid. Organene skal finne plassen sin, musklene skal strammes opp og man skal miste noe fett. Hvor lenge siden er det du fødte? Hos meg tok det 2 år før den ble noenlunde igjen, måtte gå ned 10 kg og bli tynnere enn jeg var før fødsel.. Den vil alltid være litt slappere enn den var før jeg fikk barn. Det er naturlig iom. at huden er strukket. Har heldigvis ikke strekkmerker på magen, fikk bare noen få på hoftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar en stund før den tar seg inn. Hos noen blir den like flat som før, hos andre er den forandret for alltid. Organene skal finne plassen sin, musklene skal strammes opp og man skal miste noe fett. Hvor lenge siden er det du fødte? Hos meg tok det 2 år før den ble noenlunde igjen, måtte gå ned 10 kg og bli tynnere enn jeg var før fødsel.. Den vil alltid være litt slappere enn den var før jeg fikk barn. Det er naturlig iom. at huden er strukket. Har heldigvis ikke strekkmerker på magen, fikk bare noen få på hoftene.

Jeg kan ikke gå ned i vekt, siden jeg veier 45 kg og er 160 høy. Jeg har alltid vært tynn og stram og fin før.. Det er 7 mnd siden jeg fødte. Er det ingenting jeg kan gjøre? Er virkelig ikke fornøyd når jeg ser meg selv i speilet. Den store tutmagen passer virkelig ikke inn på min lille kropp.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser du er tynn, men hvordan er balansen mellom fett og muskler? Det er også normalt at magen er slapp etter fødsel, men planken er en knallgod mageøvelse. Rolig jogging er også fettforbrennende om det er fett som har samlet seg...Om ikke du ser noen reultater med disse øvelsene etter 6 mnd(sammen med godt kosthold), så er det mulig at det er hud som rett og slett er overstrukket i og med at du var så liten i utgangspunktet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du er tynn, men hvordan er balansen mellom fett og muskler? Det er også normalt at magen er slapp etter fødsel, men planken er en knallgod mageøvelse. Rolig jogging er også fettforbrennende om det er fett som har samlet seg...Om ikke du ser noen reultater med disse øvelsene etter 6 mnd(sammen med godt kosthold), så er det mulig at det er hud som rett og slett er overstrukket i og med at du var så liten i utgangspunktet....

Tingen er at jeg ikke vet om det er fett som har samlet seg, eller hva det er for noe. Det har iallefall ikke samlet seg noe andre steder på kroppen. Men har tenkt å begynne å jogge, hva er forskjellen i resultat på om en jogger fort eller seint?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at jeg ikke vet om det er fett som har samlet seg, eller hva det er for noe. Det har iallefall ikke samlet seg noe andre steder på kroppen. Men har tenkt å begynne å jogge, hva er forskjellen i resultat på om en jogger fort eller seint?

TS

Stram magen alt du klarer...er det slapp hud som blir hengende eller er det fett(hud er mykere, fett er litt hardere, om du forstår)

Ved rolig jogging brenner kroppen fett, mens ved raskere jogging fokuseres det mer på kondis(lungekapasitet etc) For all del, det brenner fett begge deler, men rolig jogging går mer på ren fettburn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også normalt at magen er slapp etter fødsel, men planken er en knallgod mageøvelse.

Artig setning :)

Endret av 197
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stram magen alt du klarer...er det slapp hud som blir hengende eller er det fett(hud er mykere, fett er litt hardere, om du forstår)

Ved rolig jogging brenner kroppen fett, mens ved raskere jogging fokuseres det mer på kondis(lungekapasitet etc) For all del, det brenner fett begge deler, men rolig jogging går mer på ren fettburn....

Jeg klarer ikke å vurdere det. Det er helt klart litt hud rett nedfor magen, men den store utstående magen begynner oppe under ribbena. Den står ut i en ballong. Fins det en maskin som kan måle fettprosent?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å vurdere det. Det er helt klart litt hud rett nedfor magen, men den store utstående magen begynner oppe under ribbena. Den står ut i en ballong. Fins det en maskin som kan måle fettprosent?

TS

Om det buler fra ribbeina er det oppblåsthet...jeg slet med dette før. Det kommer ofte av matintoleranse.

Det første du burde prøve er å kutte ut all melkeprodukter og gjær. Laktoseintoleranse kan kommer over natten(skjedde med meg).

Hold deg unna 1 uke, så burde du merke forskjell. Spis Ryvta knekkebrød, gode, grove og uten melk og gjær.

Treningsentere kan ofte kan måle fettprosenten din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for tips. Men jeg har ikke noen tro på intoleranser.. Da hadde jeg vel blitt kvalm, vondt i magen, diare og sånn? Jeg føler jo selv jeg tåler alt, og det er ingen i min familie som har noe sånt.

Hvis jeg jogger 3 ganger i uka, og så tar jeg øvelser når jeg kommer inn, hvilke øvelser kan jeg ta da utenom planke? Er det vits i situps? Gjerne rumpeøvelser også.. er ikke akkurat stram der.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Men jeg har ikke noen tro på intoleranser.. Da hadde jeg vel blitt kvalm, vondt i magen, diare og sånn? Jeg føler jo selv jeg tåler alt, og det er ingen i min familie som har noe sånt.

Hvis jeg jogger 3 ganger i uka, og så tar jeg øvelser når jeg kommer inn, hvilke øvelser kan jeg ta da utenom planke? Er det vits i situps? Gjerne rumpeøvelser også.. er ikke akkurat stram der.

TS

En trenger ikke å bli dårlig ved intoleranser...flere blir bare oppblåste....Ville ofret en uke for å sjekke om det kan være det...tenk om magen blir helt flat bare med det?

Er ikke vits i å ta for mange mageøvelser...sit ups skader bare ryggen i mine øyne. Jogger du og tar planken burde det være nok....knebøy er bra for rumpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Men jeg har ikke noen tro på intoleranser.. Da hadde jeg vel blitt kvalm, vondt i magen, diare og sånn? Jeg føler jo selv jeg tåler alt, og det er ingen i min familie som har noe sånt.

Hvis jeg jogger 3 ganger i uka, og så tar jeg øvelser når jeg kommer inn, hvilke øvelser kan jeg ta da utenom planke? Er det vits i situps? Gjerne rumpeøvelser også.. er ikke akkurat stram der.

TS

Råd om å kutte ut matvarer du ikke åpenbart reagerer på mener jeg er lite fornuftig.

Å kutte ut eksempelvis melk er noe av det dummeste man kan gjøre om man ikke er intolerant, er en veldig viktig kilde til kalsium og proteiner.

Hvis du var intolerant mot melk er det helt riktig at du ville merket det med diare etc.

Om du ikke har fordøyelsesproblemer - og har luftsmerter, så er du nok ikke intolerant.

For meg høres det ut som om du generelt er inaktiv, og husk på at det er kun 7 mnd etter fødsel......du kan ikke forvente at kroppen skal se ut som før uten å gjøre noen innsats overhodet.

Skift på forventningene, tenk at du heller skal bli mer aktiv - med BÅDE kardio og styrketrening(ikke bare jogging slik maja alltid anbefaler, jogging er det mest belastende kardiotreningen på sikt.)

Ellers er jeg enig i at du skal ta planken istedetfor situps - som jo krummer ryggen og gir mer skader på sikt. Planken er en typisk skadeforebyggende øvelse.

Men ingen mageøvelser fjerner fett eller spor etter fødsel. Trening kan derimot stramme og tone hele kroppen generelt, sånn at man visuelt sett ser annerledes ut - og dermed får en opplevelse av en mer jevn kroppsform.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som de andre her, vil jeg si at du må opp i treningsmengde.

I tillegg er jeg uenig i utsagn som dette

"Om du ikke har fordøyelsesproblemer - og har luftsmerter, så er du nok ikke intolerant."

Du kan fin-fint reagere på hvetemel med å bli oppblåst uten å være intolerant!

Jeg ser ut som jeg er gravid i 5 mnd om jeg går på mye hvetemel, men jeg får ikke magesmerter, fordøyelsesproblemer eller luft. Jeg får bare stor mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten... Det er snakk om 1 uke uten hvetemel. Klarer man ikke det?

Er ikke snakk om å kutte melk.. Man må kutte en ting av gangen for å se hva som egentlig fungerte - om noe fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som foreslår å kutte ut hvetemel: Er det fordi dere tenker at noen kropper ikke tåler det, eller er det fordi dere mener at ingen har godt av hvetemel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier det så syns jeg kanskje magen er mindre om morgenen. Skal kutte mel i en uke nå og så tar jeg melk.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...