Gå til innhold

Hvordan få en 11 uker gammel baby til å bli litt mindre glad i puppen?


Linaaa

Anbefalte innlegg

Hei,

Snuppa er 11 uker og er UTROLIG glad i puppen, hun har byttet ut smokken med den og sovner ikke uten å sutte på den.

Hun blir selvfølgelig trøtt når vi kjører vil eller triller og roer seg ikke ned før hun hun får puppen, Veldig praktisk :grine:

Hun kan hyle av full hals i inntil en time i vogna før hun sovner om ikke hun blir tatt opp. Hun har kolikk og klumpfot, og har fortsatt gips på begge beina opp til bleiekanten, så vi har ikke vært konsekvente med noen rutiner, og bært og bysset mye. Selv om hun bare er 11 uker, ser jeg at hun kjenner seg igjen i de forskjellige rommene i huset, og er veldig bestemt på at hun vil sove i fanget eller ved siden av i vår seng og ikke i vuggen på rommet eller i vogna.

Er det for tidlig å innføre rutiner? I såfall hvordan gjøre det uten at hun hyler i en time av gangen?

Barnevogn er viktigst, kommer meg ikke noe sted...

takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd bæresjal? Da får du armene fri og det er lettere å komme seg rundtomkring, syns jeg da. :)

Edit: Sorry at jeg ikke svarer på spm om pupp og amming, min jente ville aldri ta pupp, så jeg har ingen erfaring.

Endret av Galadr1el
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd bæresjal? Da får du armene fri og det er lettere å komme seg rundtomkring, syns jeg da. :)

Edit: Sorry at jeg ikke svarer på spm om pupp og amming, min jente ville aldri ta pupp, så jeg har ingen erfaring.

Bæring generelt er vanskelig med gipsen på bena,dessuten så kan jeg ikke bære på busse etc. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, tenkte ikke på det med gipsen.. Men bortsett fra den, hvorfor kan du ikke bære på bussen? jeg har tatt buss, trikk og bane med sjal og syns det er mye lettere enn å presse vognen inn der. :)

Hvis du er interessert i bæring, så kan du gå på tettinntil.no og spørre på forumet der om noen har erfaring med bæring og gipsede ben på bæbiser. Jeg ville blitt forundret om ingen kunne svare.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange forskjellige typer smokk har du prøvd?

Jeg fant en som het gumdrop på nett, og det var den som minnet mest om pupp for min lille.

Når han først tok den, var ikke veien så lang til mer vanlige smokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er liten og hatt en kjip start på livet, så jeg ville nok holdt ut og tatt tak i ting når gipsen er av og babyen litt eldre. Det er uansett ganske vanlig at små babyer mer eller mindre henger i puppen hele dagen og at man ikke kommer seg steder, så kanskje du heller bør innse begrensningene dere har og heller være mer hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er stort sett hjemme, men ville være kjekt med en trilletur innimellom, eller ta bussen til fysioterpauten eller sykehuset..

Skal prøve ut litt flere smokker nå, kanskje det hjelper.

Virker litt utrygt å bære på bussen, noen kjører jo som gale! og hva skal jeg gjøre nå som det blir kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler godt på snuppa før jeg putter henne i sjal eller meitai og har også bestilt meg en bærejakke og et bæreomslag. Har regnponcho fra før. Jakken er det plass til henne inni sammen med meg og omslaget er vind- og vanntett og taes på utenpå bæretøy utenpå dine egne klær. Men du trenger egentlig bare en jakke som er stor nok til å få utenpå, trenger ikke å være så avansert. :)

Jeg har som sagt aldri hatt problemer på bussen, det går fint an å sitte med barnet i bæretøy og ellers så holder jeg meg fast hvis jeg står. Har jo armene fri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...