Gå til innhold

Dåp


*lilly*

Anbefalte innlegg

Vi skal snart ha dåp, for å gjøre det litt enkelt for oss selv har jeg spurt en jente (elev på vgs) om å hjelpe til noen timer. Vi skal ha koldtbord, så det er snakk om å se til at det er drikke på bordet samt rydde av etter at vi er ferdig å spise. Jeg er veldig usikker på hvor mye jeg skal betale henne, hun har som sagt ikke noe utdanning som servitør, men jeg vil jo ikke tilby henne for lite heller.. hun sier selv hun ikke skal ha "så mye", men jeg vet jo ikke hva det betyr. Noen som vet hva som er vanlig betaling for å leige inn denne typen hjelp? Har forsøkt å lete etter tariffer, men syns det er vanskelig å finne. Dessuten blir det vel litt annerledes for de som har dette som yrke til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med dette er på en søndag? Da syntes jeg du kan ihvertfall gi henne 150kr timen.En valig butikk medarbeider tjener jo godt over 200kr timen på en søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dette er på en søndag? Da syntes jeg du kan ihvertfall gi henne 150kr timen.En valig butikk medarbeider tjener jo godt over 200kr timen på en søndag.

Ja, du sier noe der! Har ikke tenkt så nøye over at det faktisk er søndag.. :gjeiper:

Tar gjerne imot flere svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satte for noen uker siden mine barn samt noen venninner i arbeid som servitører\rydde\vaskehjelp i et bryllup. Tre ( på 14 år)jobbet totalt i fem timer, de to elsdte ( på 16 år)jobbet i syv timer. Alle fikk 500 kr hver, samt klærne ( kledde alle opp i svarte skjort, hvite skjorter, svarte sko og strømpebukser, men ikke helt typisk servitørantrekk, men klær som de også kan bruke etterpå sammen med andre ting).Ikke akkruat hårreisende godt betalt ( og de jobbet for pengene, det var riktignok buffet, men det var tross alt servering av drikke samt oppvask etter 50 gjester til middag og kaffe), men det var avtalt med de andre foreldrene som synes det var helt greit, og ungene hadde en kjempeartig ( og litt stressende) kveld.

Dagen etterpå kom budeparet oppover med gavekort til alle også, på et av byens kjøpesenter som en ekstra takk for hjelpen, tror det var på 300 kr til hver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt 500 kr høres bra ut! :) Det kommer jo litt ann på om hun er under eller over 18 år, men bnoe rundt der synes jeg er bra. Det er jo skattefrie kroner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dra opp igjen denne jeg :gjeiper: Nå viser det seg at hun jeg har snakket med ønsker å ha en jente til med seg. Så da blir problemet; skal begge ha 500 kr? Jeg syns det blir litt mye, det er tross alt ikke så mye jobb.. Koldtbord, og vi er i underkant av 20 personer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spurt om hjelp frå ei. Om ho vil ha med seg nokon, får ho dele pengane ho får med ho andre. Du skal naturlegvis ikkje betale for begge når du berre ønsker den eine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Du har spurt om hjelp frå ei. Om ho vil ha med seg nokon, får ho dele pengane ho får med ho andre. Du skal naturlegvis ikkje betale for begge når du berre ønsker den eine.

Enig! Akkurat som når lillesøsteren min sitter barnevakt. Ber vi henne ta med seg ei venninne får begge betalt, dukker hun opp med en når vi kun har spurt henne får de penger på deling (men gjerne bittelitt mer..). Du kan jo f.eks. gi 600 eller 700 totalt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare henge meg på et lite spm som passer her.. Vi skal også ha dåp og vi har spurt et vennepar om å hjelpe til et par timer på kjøkkenet. en flaske vin til hver, er ikke det greit da? det er jo liksom en vennetjeneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun må tross alt sette av søndagen sin til dette, så det er jo tid selv om jobben i seg selv ikke er så ille. jeg ville definitivt gått for en 500lapp. det er ikke for lite og ikke for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare henge meg på et lite spm som passer her.. Vi skal også ha dåp og vi har spurt et vennepar om å hjelpe til et par timer på kjøkkenet. en flaske vin til hver, er ikke det greit da? det er jo liksom en vennetjeneste..

Jeg ville gitt dem en flaske vin, og invitert dem på en middag hjemme hos meg selv etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare henge meg på et lite spm som passer her.. Vi skal også ha dåp og vi har spurt et vennepar om å hjelpe til et par timer på kjøkkenet. en flaske vin til hver, er ikke det greit da? det er jo liksom en vennetjeneste..

En flaske vin for ett par timer syntes jeg var lite. Når dere spør, så syntes jeg faktisk dere skal gi de penger eller noe litt mere en vin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Jeg ville gitt dem en flaske vin, og invitert dem på en middag hjemme hos meg selv etterpå:)

Samme her - og stilt meg til disposisjon til å hjelpe når de en gang skal ha noe. Venninna mi og jeg gjør slikt. Hun hjalp til under navnefesten til sønnen min og når hennes jente skal døpes om noen uker er det jeg som skal fikse på kjøkkenet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker liksom at siden det er en vennetjeneste, så behøver man vel ikke gi penger. ?? det er jo liksom sånn venner skal gjøre for hverandre. og selvfølgelig skal jeg si at jeg stiller når som helst når de skal ha noe.

en flaske vin på hver, holder ikke det da?

føler meg jo gnien når folk sier de gir penger.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gladjenten30

jeg tenker liksom at siden det er en vennetjeneste, så behøver man vel ikke gi penger. ?? det er jo liksom sånn venner skal gjøre for hverandre. og selvfølgelig skal jeg si at jeg stiller når som helst når de skal ha noe.

en flaske vin på hver, holder ikke det da?

føler meg jo gnien når folk sier de gir penger.

ts

Personlig ville jeg blitt fornærmet over å få penger for en vennetjeneste. Jeg sitter f.eks barnevakt for nære venner uten betaling, men jeg får en middag eller kafetur iblant (jeg har ikke barn selv.) Hvis noen hadde stukket meg 100lapper i hånden ville jeg følet meg ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...