Gå til innhold

Tiiidlige symptomer på graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde eggløsnig på lørdag/søndag, og jeg skjønner jo det er særs tidlig å skulle ha symptomer på graviditet.

Men, jeg har litt metallsmak i munnen og øm i eggstokkene ( særlig når jeg går. Kan dette være tidlige symptomer på graviditet, eller bare jeg som håper for mye :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde eggløsning på søndag\mandag, og jeg kjenner det "skjer noe der inne" (vet ikke hvordan jeg skal forklare det) .. tror ikke det er noe jeg innbiller meg for kjenner det skjer liksom noe der "inne" også stråler det liksom ned mot lysken noen ganger, om du skjønner. men vet ikke om jeg kan ta dette som ett symptom.. mange som sier man ikke kan få symptomer før det har gått minst 6-7 dager, men også noen som sier at dem kan merke at det skjedde noe.

men har hørt også at de med tvilliner får fortere og sterkere symptomer. det minnet meg på at jeg faktisk drømte om at jeg hadde fått tvillinger :sjokk: men satser på at det bare er en der inne, om jeg blir\er gravid!

vet ikke helt hva jeg skal med dette innelegget jeg, hehe :sjenert: er nok ingen som kan svare deg på om det er ett symptom eller ikke, så du\vi får nok bare vente å se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har vært gravid, har jeg kjent det svært tidlig, og tatt test et par dager før jeg forventet mens, bare for å få det bekreftet. Det er sikkert forskjeller fra person til person, men jeg merker det godt på at en spesiell ting er endret når jeg går på do (nr 2...), det er kanskje det første jeg merker- og at magen min sveller opp ganske mye, jeg får rett og slett en merkbar graviditetskul der fra ca uke 3 (denne stagnerer i vekst, for så å vokse for fullt et par mnd senere), og så er det denne helt egne ubeskrivelige følelse i kroppen.

Da jeg var gravid med tvillinger, var disse symptomene ekstra sterke, men kjenner det godt nå når det bare er en der inne, også.

Hos meg har de tidlige symptomene vært helt like alle tre gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange symptomer er innbilling eller tilfeldigheter/andre ting som man mistolker som symptomer.

Egget bruker 7 dager fra eggløsning til det er i livmoren, så skal det feste seg og begynne å produsere HCG, det tar også noen dager. Så ihvertfall 9-10 dager etter eggløsning går det før du merker ordentlige symptomer.

Jeg hadde også følelsen på at jeg visste jeg var gravid, har kun hatt det den ene gangen jeg var gravid. Jeg var vel da 12 dager etter eggløsning og symptomene hadde ikke kommet enda.

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er veldig utolmodig og går og trur at jeg trur jeg kjenner noe allerede heh.

Bare 1 dpo så begynte jeg og bli småkvalm.

2dpo er kvalmen forsterket og har litt halsbrann.. Er også helt utmattet etter en meget lite stressende dag på jobb.

Har også opplevd sterk stikkende smerte i eggstokkene.. Mye kraftigere enn før.

Går jo og håper så spørs om det er kroppen som bare lurer meg..

Men er klar over at det er alt for tilig å kjenne symptomer på graviditet :/ Men kanskje det kan være det likevell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig utolmodig og går og trur at jeg trur jeg kjenner noe allerede heh.

Bare 1 dpo så begynte jeg og bli småkvalm.

2dpo er kvalmen forsterket og har litt halsbrann..

Hvis du er 2 dager over forventet mens kan du jo teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er 2 dager over forventet mens kan du jo teste?

dpo betyr vell antall dager etter eggløsning?

Så er nokk ikke noe mer over 3 dager over el :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det har du jommen rett i! Jeg har alltid tenkt at det betyr Dager På Overtid :fnise: Ikke lett med alle disse forkortelsene altså!

I allefall, lykke til! Dette går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det stikking i eggstokkene og "menssmerter" som kom først.

Testa positiv veldig veldig tidlig. Kalkulatoren beregna befruktning 1.sept, jeg testa positivt 6.sept.

Nå har jeg begynt å lure på om kanskje min siste mens var "falsk", slik at jeg kan være lenger på vei enn jeg tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "kjente" symptomer ei uke etter befruktning ca. Ble sykt tett i nesa, sånn at jeg trodde jeg hadde bihulebetennelse, kjempe trøtt, veldig treg i magen og noe helt vaanvittig mye luft. Prompa så jeg ble flau, selv om jeg var alene :sjenert:

Jeg reagerer til vanlig veldig sterkt på hormonforandringene i kroppen, så var nok derfor jeg kjente det så tidlig. Men var i fornektelse og testa ikke positivt før jeg var 6uker på vei. Trodde kroppen lurte meg skikkeleig den gangen, men neida, nå er jeg litt over halvveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...