Gå til innhold

Syntomer på at fødselen snart er igang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så ivrig etter å se den lille jenta mi.

Har gått rundt meg selv og prøver å se etter tegn på at ting nærmer seg :)

Gjerne del deres erfaringer eller syntomer:)

Min er:

Gjevne kynnere. Resier meg opp, legger meg ned, ligger/sitter eller når jeg tar på maven om morgningen.

Det stikker nederst i livmoren ( rett på innsiden av klitoris) om noen forstod den

Føler at hun skal dette ut ved neste fartsdump

Presser nedover enkelte ganger når jeg reiser meg eller går

Kynnerene sitter konstant i maven og bakoover mot korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være, og det kan ikke være. Så vanskelig er det :P Den beste indikatoren er nok hvor nærme termin du er. Noen har masse ubehagelige kynnere lenge uten at det betyr noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utålmodig. Jeg har hatt ordentlig fødselangst hele veien, men nå vil jeg bare ligge å skrike i smerte for å vite at jeg får den nydelige jenta ut.

jeg tror hun er en skikkelig rakker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet går...? :lete:

He he. selvfølgelig :) Men jeg tenkte mere på at kroppen virkelig er i gang med å forberede seg. Siste innspurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fort bli enda mer utålmodig om man skal gå rundt og kjenne etter om ting skjer. Det er ellers helt umulig å si om det man kjenner på forhånd har noe å si for fødselstidspunkt. For min del hadde det i allefall ingenting å si. Med førstemann hadde jeg ingen som helst tegn på forhånd. Ikke noen som helst forskjell fra hvordan det ellers var, og fødselen startet av seg selv (vannavgang) en uke før termin.

Med andremann hadde jeg derimot alt mulig. Jeg hadde masse kynnere, nedpress i 7-8 uker før termin, stikninger og det hele. Jeg tenkte at det betydde at han kom litt tidligere enn førstemann, men den gang ei. Jeg ble satt i gang på termindagen (har risikosvangerskap så får ikke gå over termin), men jeg var heldigvis så moden at de kunne gå rett på å ta vannet og riene startet av seg selv kort tid etter og jeg trengte aldri riestimulerende drypp, så det kan jo tenkes at alt jeg hadde kjent på forhånd hadde hatt noe å si for modning i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan fort bli enda mer utålmodig om man skal gå rundt og kjenne etter om ting skjer. Det er ellers helt umulig å si om det man kjenner på forhånd har noe å si for fødselstidspunkt. For min del hadde det i allefall ingenting å si. Med førstemann hadde jeg ingen som helst tegn på forhånd. Ikke noen som helst forskjell fra hvordan det ellers var, og fødselen startet av seg selv (vannavgang) en uke før termin.

Med andremann hadde jeg derimot alt mulig. Jeg hadde masse kynnere, nedpress i 7-8 uker før termin, stikninger og det hele. Jeg tenkte at det betydde at han kom litt tidligere enn førstemann, men den gang ei. Jeg ble satt i gang på termindagen (har risikosvangerskap så får ikke gå over termin), men jeg var heldigvis så moden at de kunne gå rett på å ta vannet og riene startet av seg selv kort tid etter og jeg trengte aldri riestimulerende drypp, så det kan jo tenkes at alt jeg hadde kjent på forhånd hadde hatt noe å si for modning i allefall.

Er jo som du sier. kan jo bety begge deler. For min del er jeg så spent på å se henne. Første gang for meg, og jeg gleder meg noe helt febrilsk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du gleder deg sånn, det gjør jeg også. Helt sykt. Er 35+1 uker på vei med ei lita tulle :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du gleder deg sånn, det gjør jeg også. Helt sykt. Er 35+1 uker på vei med ei lita tulle :yvonne:

Jeg er 35 + 2 i dag :D gleder oss masse. Vi skal også ha en liten jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. herregud. Føler tiden står stille, men jeg ser for meg at når jeg ligger der og presser så kanskje jeg skulle ønske at det var igjen litt ekstra tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er 36+5 nå, og gleder meg til fødselen starter, men prøver å være tålmodig. :nigo: Førstegangsmamma her også, til ei lita frøken. :babyjente:

Har de samme "symptomene" som deg TS, så det kan være, det kan ikke være. For min del er det ikke noenting enda. Du får se an, kan hende det gir seg litt etterhvert eller trapper seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. herregud. Føler tiden står stille, men jeg ser for meg at når jeg ligger der og presser så kanskje jeg skulle ønske at det var igjen litt ekstra tid :fnise:

Da vil man bare bli ferdig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere synes tiden går sakte nå, så vent til dere er på overtid! Er i uke 40+4 nå, og klikker snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tre dager skal du vel på overtidskontroll pga de nye reglene? :) Blir nok digg å få fortgang i ting for deg nå stakkar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er så dumt at enkelte lar en gå langt på overtid. Hvorfor dette egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

synes det er så dumt at enkelte lar en gå langt på overtid. Hvorfor dette egentlig?

De nye reglene nå er at man ikke skal gå mer enn 10 dager over termin. Når man er en uke på overtid skal man inn på kontroll, så vurderer de da om det er på tide å sette igang fødsel. Det er jo ikke bra for verken mor eller barn å gå for mye over tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det jeg tenker selv. ser ingen grunn til at noen skal gå over tiden egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye reglene nå er at man ikke skal gå mer enn 10 dager over termin. Når man er en uke på overtid skal man inn på kontroll, så vurderer de da om det er på tide å sette igang fødsel. Det er jo ikke bra for verken mor eller barn å gå for mye over tida...

Det er ikke så bra å bli satt i gang heller. Igangsettelse medfører økt risiko for både mor og barn. Det viktigste synes jeg må være tett og god oppfølging heller enn automatisk igangsettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så bra å bli satt i gang heller. Igangsettelse medfører økt risiko for både mor og barn. Det viktigste synes jeg må være tett og god oppfølging heller enn automatisk igangsettelse.

Enig. Vil helst at det skal skje naturlig her også. En ting jeg har fått med meg er at den geleen de gir for å sette deg i gang, faktisk inneholder det samme som sæd (de her prostaglandinene). Så.... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...