Gå til innhold

Skal man fortelle når man alikevel skal ta abort?


Ahurorah

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 18år, som nettopp har funnet ut at jeg er gravid. Jeg fortalte det til mine foreldre med engang, fordi jeg trengte dems mening. Det eneste jeg fikk vite av dem var at dem støttet meg uansett hva jeg valgte - noe jeg er veldig glad for.

Men så er det foreldrene til kjæresten min, han har ikke lyst til å fortelle det og ham spør meg om hvorfor han skal fortelle det i og med at vi har bestemt oss for abort.. Han er 21år.

Hva syntes dere? Skal han fortelle det eller ikke? Har ikke foreldrene en rett på å fortelle hva dem syntes før jeg skal ta abort? :sjenert: Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hverken dine eller hans foreldre har rett til å si noe som helst så lenge du er over 16. Hvorfor ønsker du at kjærestens foreldre skal vite at dere har valgt abort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å fortelle at dere skal ta abort? Muligheten er stor for at foreldrene hans kommer med sine meninger angående dette og det er ikke sikkert de støtter dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med kjæresten din.

Og om dere allerede har bestemt dere for å ta abort så spiller det vel ikke så stor rolle hva foreldrene hans mener om den saken?

Hva om tilfellet hadde vært at dere fortalte dem og de hadde vært totalt imot avgjørelsen deres?

På en annen side så er jo dette noe som antageligvis kommer til å følge dere gjennom samlivet deres. Noen ville nok syntes det hadde vært godt at de visste det...

Nei...jeg er likevel enig med kjæresten din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...