Gå til innhold

Ferdigblandet MME/MME


Shadee

Anbefalte innlegg

Heisann,

Tenkte å kanskje kjøpe inn ett par kartonger med ferdigblandet mme i tilfellet.

Noen som har erfaringer med de ferdigblanede? Det går for det samme kanskje?

Har kun gitt morsmelk til gutten min foreløpig så har virkelig ikke greie på det.. :sjenert:

Er det noen tilvenning, eller kan man bare gi ett fullt måltid med MME helt plutselig? Er det fare for magevondt feks?

Hvordan gjorde du det første gang du gav MME?

Greit å ha litt på lager hvis man feks skulle bli syk.

Setter stor pris på alle svar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg kan svare er at jeg anbefaler hipp, og ikke nan. Det er mange barn som tåler nan, men den er generelt hardere på magen til babyen. Prøv med en kartong så finner du ut om babyen tåler det, men la det gå noen dager før du gir kartong nr to, det bør gis gradvis. Er babyen mindre enn 4 mnd ville jeg begynt med noen ml for så å økt på, med dager i mellom med kun mm. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jenta vår fikk MME fikk hun et helt måltid (tror det var rundt 100 ml). Jeg var borte, den utpumpa melka var fremdeles frossen i kjøleskapet (ikke så godt planlagt fra min side :sjenert: ) og mannen var nødt til å lage MME. Vi bruker Hipp, har ikke prøvd Nan.

For vår del gikk det kjempefint, men så har vi kanskje en jente som tåler det meste også. Det eneste hun har fått vondt i magen av er tran og en altfor stor dose snickers-is. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler HIPP! Jeg mistet melken ganske tidlig desverre, vesla var 3-4 uker gammel. Vi prøvde NAN, men det var ingen suksess for oss! Vi bruker kun pulver da, prøvde den ferdigblannede når vi var borte noen ganger (på besøk f.eks, mye lettere enn pulver), men jenta gulpa mer enn noen gang stakkar. Kan hende det var tilfeldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...