Gå til innhold

Alkohol mellom eggløsning og mens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min og heg prøver å få barn. Jeg hadde eggløsning nå i helgen, og det er jo en liten mulighet for at egget ble befruktet :yvonne:

Jeg skal reise bort med jobb onsdag til søndag denne uken, og normalt ville en slik tur inneholde noe alkohol. Ikke fylla, men fort en 3 glass om dagen. Jeg har hørt at det ikke er farlig med alkohol før egget har festet seg og vi deler blod. Men - jeg vil ikke ta noen sjanser på å skade en eventutell spire.

Hva gjorde dere andre før dere visste at dere var gravide???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere deler aldri blod, da kunne man jo aldri hatt forskjellig blodtype.

Du drikker selvsagt ikke når du vet at du kan være gravid, så viktig er det ikke med noen glass vin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ført en litt mindre streng linje enn personen over, men når man prøver lenge, er det viktig å ikke KUN forkusere på prøvingen, men leve litt normalt likevel. Jeg hadde nok drukket et glass vin hver kveld på en slik tur, hvis stemningen tilsa det, og jeg hadde lyst. I allefall hatt et glass vin som jeg hadde nippet til, og fått til å vare nesten hele kvelden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å drikke et glass vin to kvelder denne syklusen, og jeg bekymrer meg ikke for det. Men jeg ville ikke drukket noe særlig mer enn et glass nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere deler aldri blod, da kunne man jo aldri hatt forskjellig blodtype.

Du drikker selvsagt ikke når du vet at du kan være gravid, så viktig er det ikke med noen glass vin.

:klappe:

Jeg drakk aldri mellom eggløsning og mens.

Alkoholen påvirker selvsagt et befruktet egg uansett om det har festet seg eller ikke. Det virker som om folk ofte glemmer at egget befinner seg inni kroppene deres før det har festet seg, og før IKM. For så fort man har testet positivt er det jo en selvfølge for de fleste å holde seg unna alkohol. Hva er det som gjør at det er greit å drikke alkohol i dag, men ikke i morgen? Kroppen bryr seg jo ikke om når du tester, embryoet er jo der like fullt og helt uansett. Dersom du testet positivt i dag kan du ikke drikke alkohol, men det kunne du i går...?

(Har selvfølgelig forståelse for de som har vært langtidsprøvere..)

Endret av Bestee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at så lenge man ikke vet eller kjenner på kroppen at man er gravid er det IKKE skadelig for spiren/egget/fosteret at mor tar seg et glass vin eller tre fra eggløsningen til IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at så lenge man ikke vet eller kjenner på kroppen at man er gravid er det IKKE skadelig for spiren/egget/fosteret at mor tar seg et glass vin eller tre fra eggløsningen til IKM.

Så de som får symptomer før IKM bør ikke drikke alkohol, men de som ikke får det kan drikke? :sjokkert: Hvorfor i all verdens rike skulle det være forskjell på det da? Et embryo kan jo like fullt ta skade, uavhengig av mors symptomer..(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hysteriske kvinnfolk, ho vet jo ikke om ho er gravid engang :snurt: . ta deg et glass vin og kos deg, ingen som tar noe skade av deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hysteriske kvinnfolk, ho vet jo ikke om ho er gravid engang :snurt: . ta deg et glass vin og kos deg, ingen som tar noe skade av deg.

det vet man faktisk ikke sikkert..

Å kalle noen hysterisk fordi man velger å holde seg unna alkohol etter å ha prøvd å bli gravid under eggløsning blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hysteriske kvinnfolk, ho vet jo ikke om ho er gravid engang :snurt: . ta deg et glass vin og kos deg, ingen som tar noe skade av deg.

Det skal jeg :fnise:

Så fort positiv test er det stopp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk IKKE mellom eggløsning og mens. Derimot drakk jeg mellom mens og eggløsning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Har prøvd i nærmere 1 år og det dukker ofte opp festlige lag mens man venter. Flere ganger har jeg holdt meg unna alkohol eller bare drukket et enkelt glass og SOM jeg har andret når tanta kom. Ikke bare har jeg ikke blitt gravid, men jeg har gått glipp av moro jeg kunne hatt også. Selvfølgelig kan man gå på fest uten å drikke, men det er ikke like gøy, man blir ikke like lenge og man klarer ikke å slappe av.. Bekymrer seg hele tiden for at noen skal insistere på at man skal ha et glass eller to til... så nå gidder jeg ikke mer. Drikker med måte, men orker ikke å holde meg helt unna. Tror dere våre mødre var alkoholfrie da vi ble til? Ei venninne av meg som har blitt gravid med IVF fikk beskjed av legen om å leve som normalt uten forbehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvorfor spør dere her om dere allerede har bestemt dere for å drikke?

Jeg holdt meg iallefall borte fra alkohol mellom eggløsning og mens. Hvorfor ta sjansen? Man er faktisk ikke sikker på hvor lite alkohol som skal til for å gjøre skade og om det hadde vært et eller annet anderledes med mitt barn hadde jeg alltid lurt på om det hadde vært pga at jeg hadde drukket disse glassene.

Min bror giftet seg mellom EL og mens for meg i fjor. Var jeg hysterisk som holdt meg unna alkohol? Vel mange vil kanskje synes det, men jeg var faktisk gravid da og er glad jeg valgte å være edru. Hvor stort offer er dette egentlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis det tar årevis, rabarbara så kan det føles en smule hysterisk. heldige deg som ble gravid, noen av oss kan kanskje aldri bli det. det er faktisk bittert nok i seg selv. hvor lenge hadde du prøvd før du ble gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det tar årevis, rabarbara så kan det føles en smule hysterisk. heldige deg som ble gravid, noen av oss kan kanskje aldri bli det. det er faktisk bittert nok i seg selv. hvor lenge hadde du prøvd før du ble gravid?

Det er selvfølgelig ikke meninga å tråkke på de som bruker årevis på å bli gravide. Det er helt opp til andre å synes at jeg er hysterisk, men så må det være opp til meg selv å synes at det ikke er verdt risken. Enhver må selvfølgelig ta avgjørelsen selv, men da må man også ta ansvaret for sin egen avgjørelse.

Etter å ha lest artikler som f.eks denne synes jeg ikke valget var så vanskelig:

http://www.sinnetshelse.no/artikler/alkohol_svanger.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inderlig lett å si når man ikke sliter. Problemet er bare at når man prøver i åresvis så er det ikke så lett å sitte der og være asosial og venneløs i tillegg. Fakta er at mange sosiale tilstelninger inneholder alkohol. Greit å unngå i et par måneder mens man venter på å bli gravid også den tiden graviditeten tar og mens man ammer. Det er gode grunner. At man kaaaaaanskje er gravid, men sannsynligvis ikke er vanskeligere å forsvare overfor seg selv måned etter måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skal selvfølgelig ikke drikke alkohol når du kan være gravid. Det burde ikke være nødvendig å spørre en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...