Gå til innhold

Å etterlyse noen hos politiet...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring?

Jeg finner ikke igjen svigermor, og ingen har sett eller hørt noe fra henne på flere dager...

Ikke er hun hjemme, hennes forlovede vet ikke hvor hun er, ikke broren, ikke vennindene....

Jeg begynner å bli alvorlig redd...

Hva skjer når man eventuellt ringer politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har en viss grense på antall dager personen må ha vært borte før de gjør noe, tror jeg. Dette er selvfølgelig avhnegig av alder, almenntilstand osv.

Kjenner noen som mistet kontakten med en som reiste i utlandet, de kontaktet politiet og fikk mye gode råd, men de ville ikke gjøre noe før hjemreisedagen var passert. (Personen dukket tilslutt opp av seg selv og politiet fikk rett)

Ta en telefon, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda :( Fælt å høre....

Er det ikke slik at man kan etterlyse kjente og kjære når det har gått 24 timer ?

Ring politiet du....

Håper dere finner henne :trøste:

Klem, D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicity
Er det ikke slik at man kan etterlyse kjente og kjære når det har gått 24 timer ?

Min erfaring tilsier at det ikke er slik. De gangene min datter har blitt meldt savnet, så har vi kontaktet politiet toppen 1/2 time etter at vi ante at noe "var i gjerde".

Til deg som startet tråden: Ta kontakt med politiet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min erfaring er at de tar voksenes forsvinnig mindre seriøst en barns ,men jeg ville allikevel tatt en tlf å forhørt meg.

Har dere sjekket leiligheten?

Håper det går :bra Tex trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har snakket m forloveden hennes igjen.

Han begynner å bli passe fortvilet.

Han har kontaktet politiet for å få henne etterlyst, men han har ikke rett til å gjøre det.

Det er visstnok bare nærmeste pårørende som kan gjøre det, i vårt tilfelle kun hennes sønn, altså min mann. Syns det er pussig at man som forlovede ikke har adgang til å etterlyse....

Han har ringt rundt til det han kan komme på av venninder, og ingen har hørt noenting. Hun er ikke innlagt på Ullevål, for det har jeg sjekket.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.... mannen min er av den typen som hater dramatikk, og sier "hun dukker nok opp igjen...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.... mannen min er av den typen som hater dramatikk' date=' og sier "hun dukker nok opp igjen...."[/quote']

Men Tex, syns du skal mase på han og få han til å gjøre det jeg. Greit nok at han hater dramatikk, men her er det jo andre som har reagert og forsøkt å etterlyse henne før han. Skulle hun dukke opp igjen så kan han jo bare si at han gjorde det fordi andre var bekymret og ikke hadde muligheten til å etterlyse henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har både ressurser og muligheter til å sjekke mye mer enn vi kan, f.eks. bevegelser på konto, mobiltelefon o.l.

De kan også sette i gang en leteaksjon dersom det er holdepunkter som tilsier at det er nødvendig.

Det er noe av det politiet er der for, så kontakt dem!

Det er mye lettere for dem også dersom de kommer tidlig inn i "saken".

Hilsen en leter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket m forloveden hennes på tlf igjen. Han er helt fortvila stakkar.....

Vi ga damen en reisesjekk på mange tusen kroner i gave for en tid tilbake. Han ville vi skulle sjekke opp om hun har reist noe sted.....

Får man opplyst sånt hos reiseslakspene da? Jeg trodde ikke det gik an, ihvertfall ikke uten at politiet gjorde det...

Stakkars mann, jeg får helt vondt av ham....

Men jeg tror jeg fikk mannen min litt på gli, han sa vi skulle se om vi fikk tak i henne i løpet av ettermiddagen, og hvis ikke måtte vi ta et skritt videre.....

Greit at det er slitsomt med folk som overdramatiserer, men jamen er det slitsomt med folk som aldri tar ting alvorlig også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg tror ikke reiseselskapene kan gi ut slik info, men det kan jo være du treffer på en sympatisk person, så hvis du forklarer situasjonen kanskje de vil hjelpe.

la oss håpe det.

men er det noen grunn til at hun bare skulle dra uten å si ifra, er hun deprimert eller har problemer i forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:o

Hva skal jeg si?

Håper bare så inderlig hun kommer til rette igjen, Tex!

Du MÅ fortelle oss hvordan det går!

Ring politiet gang på gang på gang på gang om de ikke reagerer!

Det er jo ikke vanlig at noen forsvinner slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveden kan visst ikke etterlyse henne så lenge de ikke er gift og hun har barn..... :roll:

Syns hvem som helst av nær familie burde kunne gjøre sånt...

Ellers har vi ikke kommet noe lengre, annet enn at vi fikk ut av reisebyrået at hun ikke har brukt gavekortet sitt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveden kan visst ikke etterlyse henne så lenge de ikke er gift og hun har barn.....   :roll:  

Syns hvem som helst av nær familie burde kunne gjøre sånt...

.

Da kan jo hvem som helst etterlyse hvem som helst...

Står jo ikke registrert som forlovet noe sted.

Kan ikke dere ringe, da?

Kan ihvertfall be om noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...