Gå til innhold

EL-symptomer..


mp84

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leser til stadig flere her som vet når de har eggløsning, fordi de kjenner det. Hva er symptomene deres?

Jeg merker ingenting spesielt... Har regelmessig syklus... Er det mulig jeg ikke har eggløsning eller kan det bare hende at symptomene ikke er så tydelige for meg..? Sluttet med p-pillen i februar, og siden jeg fikk mens tilbake med engang, regnte jeg med at el også var på plass..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fult mulig du ikke har eggløsning, men også mulig du har det uten symptomer. Jeg har symptomer på eggløsning men etter test av progesteron nivå har jeg sjelden el. Hadde en av fire testa måneder. Jeg har også regelmessig mens.

I utgangspunktet sies det jo at har man regelmessig syklus har man som oftest el. For min del stemmer ikke dette, da jeg har syklus på 28 dager hver mnd.

Har du testa med el tester for å se om du får utslag på disse? Det kan gi en pekepin.

Har du en snill fastlege som meg kan det også hende han er villig til å teste progesteronnivå for deg uten å henvise deg til gynekolog først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/foreldre/article485194.ece

På slutten av denne artikkelen står det at bare 25% av kvinner kan kjenne når de har eggløsning.

Selv får jeg svake menstrasjonssmerter en dag i månede, ca midt i syklusen. Jeg er usikker på om dette er i det egget løsner eller om det er like før (i følge eggløsningstester kan det virke som om smerten kommer dagen før jeg har selve eggløsningen). På den måten sier kroppen min fra allerede før eggløsning noe som gjør det lettere å ha sex på rett tid. Men det er ikke vanskeligere enn å ha sex annen hver dag etter menstrasjon, man vil da automatisk treffe dager hvor man er høyst fruktbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai. takk for svar. :)

Jeg får noen ganger det jeg kaller for en rie, hvor det er veldig vondt ca rett ovenfor underlivet ett øyeblikk. Mulig det kan være eggløsning...! Må bli flinkere å skrive ned de gangene jeg får det.

Har testet noe tidligere men da fikk jeg ikke positivt svar.. men skal teste igjen neste periode tenker jeg, så får jeg heller ta en tur til legen dersom jeg ikke får noe utslag på testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Det er noen som ikke får utslag på testene uanset, og selv et utslag på testen sier ikke noe om at du faktisk har hatt EL, bare at kroppen forbereder seg på det og har prøvd å slippe et egg. Du bør heller tempe, for da ser du om du har hatt.

Og til det andre spørmålet ditt: da jeg var yngre kjente jeg alltid EL som tydelig stikk i området ved eggstokkene. Nå de siste årene kjenner jeg lite til det. Noen ganger føler jeg meg øm i hele området, og det kan gjøre litt vondt når jeg har sex. Eller jeg kjenner ingenting. Men jeg får stort sett EL-slim hver måned, i varierende mengde.

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...