Gå til innhold

Hvor vondt?


Shabana

Anbefalte innlegg

Den siste uken har jeg slitt mye med smerter i magen. (Det kan være relevant å nevne at jeg er tilbake i jobb som lærer på en ungdomskole og er mesteparten av jobbtiden på beina.) Jeg finner ingenting som uroer meg på do papiret, og jeg er vel heller ikke nervøs av smertene.

Det jeg lurer på om det er noen andre som har slitt med ganske sterke smerter i magen, og eventuelt om dere kan beskrive dem. Sitter litt på gjerdet når det gjelder å ringe legen... En av grunnene er at mitt forrige svangerskap var så godt som symptom- løst og så ønsker jeg vel også bevise meg at dette går bra på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde menssmerte lignende smerter på og av igjennom hele svangerskapet. Noen ganger milde andre ganger skikkelig sterke.

I tillegg er jo ligamentsmerter vanlig, de er mer stikkende og ofte på siden av livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sterke smerter i begynnelsen av graviditeten og ble såklart bekymret. Jeg hadde spesielt vondt på ett punkt på siden av magen, og det kunne komme plutselig og intenst med jevne mellomrom sånn at jeg ikke klarte å stå oppreist og jeg ble skikkelig varm og svett. Så innså jeg at jeg ikke hadde vært på do (altså nr. 2) på en del dager og jeg gikk til innkjøp av surmelk og svisker. Da systemet var i gang igjen forsvant smertene helt, og jeg har siden det vært nøye med å holde systemet i gang. Jeg har hatt forstoppelse før også, men det har aldri vært så vondt som da.

Men nå vet jeg ikke hva slags smerter du har såklart - jeg bare nevner min erfaring fordi det kan være det. Eller noe annet. Jeg har også hatt en del lettere menssmerter og ligamentsmerter (sistnevnte har vært mest når jeg har gjort brå bevegelser som har involvert muskulaturen i mageregionen).

Hvor i magen er det du har vondt da? Kjennes det ut som i livmoren eller tarmene? Luftsmerter f.eks. kan jo være veldig vondt.