Gå til innhold

Kraftig utdriving!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Melka fosser jo inn i munnen på den stakkars babyen. Er det noe som helst man kan gjøre for å unngå at det kommer så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte pumpe en periode. Hadde så kraftig utdrivning at ammeinnlegga søkkvåte på kort tid. Ellers har jeg ingen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg og hadde veldig kraftig utdriving, men det gjorde ikke ungen nor. Du må huske at små barn kan "lukke" halsen sin fortsatt en god periode etter fosterlivet, og dermed bare drikker det de faktisk vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hadde veldig kraftig utdriving, men det gjorde ikke ungen nor. Du må huske at små barn kan "lukke" halsen sin fortsatt en god periode etter fosterlivet, og dermed bare drikker det de faktisk vil.

Men h*n klarer faktisk ikke å svelge unna... Bare slipper og HYLER.

Er redd for å pumpe for mye, i tilfelle det bare blir mer produksjon...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd pumping. :-) Babyen suger mye sterkere enn en pumpe, så du øker ikke noe med mindre du pumper veldig ofte.

Prøvd å pumpe en stund i forkant av ammingen? Er utdrivningen like sterk hvis brystet ikke er helt fullt?

Og en venninne av meg hadde også en unge som skreik hele tiden under amming, men han hadde låsninger i nakken.

Håper det ordner seg, hvis ikke kontakter du Ammehjelpen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan dessverre komme sterke stråler ut selv etter pumping. Noen som vet om det roer seg etterhvert? Har gått tre måneder nå...

Takk for svar så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville lest litt påammehjelpens side. Hvis du har såpass god produksjon at spruten står og barnet må svelge unna for harde livet så kan det hende du bør bruke metoden som står på den siden for å få ned produksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet, melka flommet over og han fikk i vrangen og klarte ikke ta unna. Det jeg gjorde var å få melka i gang, for så å la den renne litt inn i et ammeinnlegg sånn at han slapp å styre med den verste spruten. Det funket fint for meg.

Ammeskjold er jeg litt skeptisk til da han ikke klarte å tømme puppen helt med dem, og jeg endte opp med brystbetennelsen fra helvete. Men kanskje bare for å stagge den første flommen kan skjold funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...