Gå til innhold

Seteleie første gang


Soon

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig dette?

Sønnen vår lå i seteleie gjennom hele svangerskapet, vending var mislykket og vi fikk selv velge vaginal fødsel eller keisersnitt.

Nå har vi lyst til å prøve på nestemann.

Dere som tidligere har hatt barn i seteleie, lå også nestemann i sete? Kan det være livmoras fasong eller er det tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått det kan det være begge deler. Hos noen kan det være tilfeldig, men hvis man har en såkalt hjerteformet livmor så øker sjansen til å få barn i seteleie. Jeg lå i seteleie da jeg ble født, mens lillesøsteren min kom med hodet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg fikk ikke høre at jeg hadde hjerteformet livmor, men jeg trekker litt slutningen ang det, ettersom han ikke lot seg snu.

Han var nesten snudd helt rundt, men så buttet han liksom borti noe, og sprellet seg tilbake i seteleie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*følger med*

Jeg lå i seteleie, broren min ikke. Lillejenta lå i (uoppdaget) sete, så jeg er spent på hvordan det blir med nestemann... Vil helst ikke ha flere KS! :riste:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann lå i uoppdaget seteleie. Han kunne de nok ikke ha snudd, for han satt helt fast. (Rumpa var festet i bekkenet mitt...)

Nr to trodde de lå på samme måte. Men det viste seg at han lå helt fint i hodeleie. Så da ble det badekarfødsel på meg. :)

Men jeg vet fra før i min familie at seteleie skjer, men er utrolig sjelden.

(Min mormor kom i sete, som eneste av sine søsken. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstemann til en venninne lå i tverrleie og lot seg absolutt ikke snu, så da ble det KS.

Nr 2 snudde seg fint av seg selv kom helt etter læreboka.

Jeg vet at sete- og tverrleie ikke er det samme, men poenget er at det ikke trenger å være likt fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å prøve moxa hvis det blir seteleie denne gangen. Har hørt om flere babyer som har snudd seg på den måten :-)

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2005/01/14/snur-foster-med-akupunktur/index.xml

Kan ikke akkurat si at denne artikkelen gjorde meg veldig lysten på å prøve moxa ved et eventuellt nytt seteleie.

Som noen leger i artikkelen der sier, å bruke en slik behandling allerede i uke 34 er jo tidlig, babyen kan jo fortsatt snu seg.

Man vet jo fortsatt ikke om denne (sikkert dyre) behandling hjalp, eller om det var barnet selv som som snudde seg naturlig.

Men takk for innspill ;)

Og takk til dere andre som har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...