Gå til innhold

termin etter ivf


LadyInRed

Anbefalte innlegg

dere som har blit gravide etter ivf; fikk dere termindato utfra ivf-behandlingen (altså innsetting av egg) eller ut fra ordinær ultralyd?

og når fødte dere ift termin?

jeg fikk først termin ut fra ordinær ultralyd, men det ble senere endret til termindato ut fra ivf-behandlingen (4 dager senere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gynekolog endrer ikke IVF termin ved ordinær ultralyd, men dette er det ulik praksis på rundtomkring. Som regel kommer jo babyen til "riktig" tid uansett, men jeg hadde ikke godtatt å bli satt tilbake så mye at man risikerer ekstra overtid etter å ha blitt gravid med IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke egen UL-termin, men hun sjekket om det så greit ut i forhold til IVF-termin og størrelse på babyen.

Jeg fødte en uke over tiden, men ble igangsatt pga. svangerskapsforgiftning. Jeg tror at jeg måtte ha blitt satt i gang 42+0 uansett, for jenta ville absolutt ikke komme ut på egenhånd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt tilbake 6 dager på ordinær ultralyd.. :kjefte:

men legen min forholder seg til ivf terminen.

men er vel sykehuset som til slutt bestemmer hvilken som "gjelder"?

Synes det er mye å bli satt tilbake nesten en uke. En uke blir jo ikke bare "borte"..

Får håpe hun finner en bra tid å komme ut på selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin iflg innsetting den 19., men de nektet å bruke den datoen og valgte å bruke UL-datoen, som var den 22. Jordmora på sykehuset sa de hadde best erfaring med å bruke UL-dato. Jeg fødte 42+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...