Gå til innhold

Hvor stor er sjansen for å bli gravid på første forsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lest mye om det meste som har med svangerskap å gjøre,ser stadig det står at 60-80% av alle befruktede egg ender i abort ca når man "skulle hatt" neste mens. Men,dette er statistikk som gjelder kvinner i ALLE aldre...Vet det som regel tar lengre tid dess eldre man blir,men tidlig i tyveårene er man jo aller mest fruktbar,så lurer jeg på om noen vet ca prosentandel på denne aldersgruppen?

Jeg er 23 år gammel,( i et trygt og godt forhold med stabil økonomi,for de som måtte lure) og har en samboer på 26...vi føler oss klare for barn nå. I dag fikk jeg endelig første mens etter pilleslutt i juni,og har aldri vært så glad for å få mensen før! hehe :)

Vet dette er høyst individuelt,men hvor stor er muligheten for at det kan klaffe på første forsøk? Hvor mange forsøk brukte dere?

Vet dette er et forum,og ikke et leksikon eller legeside(for de som elsker å slenge med leppa) men jeg ønsker å høre fra akkurat deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg blir gravid med en gang jeg. Har tre barn, og altfor mange uønskede svangerskap bak meg. såvidt jeg og gubben tør å vaske trusene våre sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid på første forsøk to ganger :)Er i begynnelsen av 20-åra.

Men det er bedre å forvente at det tar lenger tid, slik at man eventuelt slipper å bli skuffa gang på gang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tusen takk for det! Så flott at dere tar dere tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir gravid bare noen nyser på meg, så jeg kan ikke slurve med prevansjon i det hele tatt. Full klaff på første forsøk begge to. Så nå er det hormonspiral for alle penga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første forsøk. (Ruslet forbi en klesvask og der satt spiren! Føltes hverfall nesten sånn ;) ) Nesten litt sjokka da jeg stod der med testpinnen i hånda for jeg var forberedt på at dette skulle jo ta tid må vite! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toooolsen

Vi har brukt over et år. Og null resultat. Er 25 år. Jeg hadde store forhåpninger om at det sku klaffe fort. De er ganske knust nå for å si det sånn ;)

Mitt råd; ta det med ro, og ikke stress med det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gravid bare mannen ser på meg omtrent. Min mor hadde det akkurat likt med min far :)

Jeg har blitt gravid 3 ganger med "hopp av i svingen" metoden, så kan ikke slurve med prevensjonen what so ever.

Jeg var 18 år første gangen, 23 andre gangen og nå 27 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

De som svarer her inne er ikke akkurat representative. Det er mange som må gjøre en god del mer enn å gni seg med trusene til mannen sin for å bli gravid.

Det er ca 25 % sjanse for å bli gravid i hver syklus.

50% er gravide innen et halvt år, 80% innen et år og 90% innen to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vi måtte ha prøverør for å bli gravide, da var jeg 23 år. Og ja, det var min "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten ble gravide første gang vi hadde sex sammen! :goodbye:

Og jeg er 30 år...... så det er bare å passe seg! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her tok det 8 mndr, vi er 25 år.

det sies at du skal regne med en graviditet ca 6 mndr etter prevansjonsslutt, dette stemte altså ganske godt med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukte fem forsøk, var 25 år. Gjennomsnittet ligger visstnok på 6 måneder.

Endret av Bestee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! Håper vi er blant de heldige som det klaffer raskt for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...