Gå til innhold

Svangerskapspermisjon/Pappakvote


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi venter barn i januar, og pappaen ble student nå i august.

Hvordan er det med pappakvoten når far er student? Har har jo ikke mulighet til å ta seg fri fra skolen i 12 uker? Kan legge til at han har jobbet fram til august, vil denne inntekten ha noen betydning? Kan vi evt søke om å få kvoten overført til meg?

På forhånd takk for svar :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi venter barn i januar, og pappaen ble student nå i august.

Hvordan er det med pappakvoten når far er student? Har har jo ikke mulighet til å ta seg fri fra skolen i 12 uker? Kan legge til at han har jobbet fram til august, vil denne inntekten ha noen betydning? Kan vi evt søke om å få kvoten overført til meg?

På forhånd takk for svar :takke:

Hvis far ikke har vært i inntektsgivende arbeid i 6 av 10 mnd før fødsel har han ikke rett til foreldrepenger fra Nav og ukene med fedrekvote overføres til mor :) Men jeg er usikker på om din samboer har rett på fedrekvote (pappaperm). Fedrekvoten kan isåfall brukes frem til barnet fyller tre år.

Siden din samboer er student trur jeg han vil han ha rett på foreldrestipend fra Lånekassen. Sjkk ut http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel_barn/Foreldrestipend/

Mulig det avhenger litt av din jobbsituasjon.. Er mye å sette seg inn i for å finne ut hva man har krav på! Kjekt å begynne tidlig :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kvoten overført til meg, selv om mannen hadde hatt deltidsjobb med nok inntekt til å få foreldrepenger. Som du selv skriver så går det ikke an å ta seg 12 uker fri når man er student. :) Søkte om det bakerst på skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...