Gå til innhold

Pottetrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ei lita prinsesse på 10mnd, og vurderer å begynne med pottetrening. Noen som har erfaring? Hvordan har det isåfall gått? Og når begynte dere? Er det litt tidlig enda synes dere? Fint om dere kunne delt deres erfaringer.

Takker på forhånd. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa vår er 18 mnd, og var veldig nysgjerrig på potta, likte å sitte der, fra hun var ca 1 1/2 år. Men så var det en gang at jeg ble litt for overivrig (dumme meg) og satte henne der da jeg så at hun holdt på å bæsje. Hun protesterte, men jeg tenkte at "belønningen" ved å se at hun faktisk hadde produsert noe i potta, kom til å veie opp mot det negative.

Det funket ikke, etter det har hun nektet å ha noe som helst med potta å gjøre. Selv om jeg prøver å lure den fram av og til, la dokkene sitte der, etc, for å mykne henne opp litt.

Jeg tar også imot tips, m.a.o :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke vokst opp i norge, og er vant med at pottetrening starter tidlig, ca fra bartnet har lært seg å gå.

da er dette en stueaktivitet, foran alle, med oppmuntring, smil, positive betryggende ord, og applaus når småtten setter seg ned, og applaus ved frenvisning av resultat - uansett hvor lite.

dette har aldri feilet i vår familie, og 4 generasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med min yngste da hun var 6 mnd, og hun går faktisk på do hver dag. Ting kommer også i bleia, men omtrent like mye havner i do. Det kommer litt an på hvor flinke vi er til å sette henne der. Hun må typisk rett etter at hun har stått opp og etter måltider.

Min eldste begynte med potte/doring rundt halvannet, og hadde en oppsving rundt to år der hun gjerne ville gå på do. Så ga det seg, og nå begynner det å bli bedre igjen. Hun nærmer seg tre år (noen mnd igjen), og jeg tror hun kommer til å bli tørr før treårsdagen.

Jeg tror det kan være lurt å begynne tidlig, men å ikke skape noe press.

Endret av helenaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med å sette henne på potta når hun var ca 8 mnd for å venne henne til det. Ikke så veldig ofte og aldri mot hennes vilje. Gjekk mange måneder før hun gjorde noe, men ble hvertfall fortrolig med potta.

Nå er hun 20 mnd og veldig interessert i å tisse på potta, men som regel kun når vi allerede er på badet. Uheldigvis er hun ikke interessert i å bæsje på potta... Tror ikke hun er helt klar for bleieslutt enda, men mulig vi prøver med litt ekstra innsats i juleferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...