Gå til innhold

Hvor kjøpes pustemadrass?


kiri

Anbefalte innlegg

Hvor får man kjøpt pustemadrass som varsler fra om babyen slutter å puste?

Veldig takknemlig for svar.

(Dette er ikke et spørsmål om man trenger eller ikke, kun hvor man får tak i en slik madrass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søkte litt på angelcare sin sensor pad og jeg fikk bare opp ebay som alternativ til sted å kjøpe. Husker når jeg var gravid at jeg vurderte å kjøpe det og fant også en nettbutikk... men jeg husker ikke hvilken...

vet du ikke ba om meninger, men jeg valgte det bort da jeg fikk vite at man kunne bli avhengig og enda mer engstelig av den. Det er nemlig ikke alltid den føler bevegelse og da piper den hos deg og man blir pisseredd for så å løpe inn til ungen og finne babyen sovende søtt i sin seng. Det vi gjorde var å gå inn og høre etter pust når vi kjente angsten snike seg litt på oss. i begynnelsen var det jo heeeeeeeeele tiden, men det går seg til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vi vurderer pustemadrass fordi vi kanskje kommer til å la henne sove på magen. Vi ser mange likhetstrekk til storesøsters mageproblemer og opplever at det hjelper VELDIG at lillesøster sover/ligger på magen. Men så er det dette med at det er så innmari frarådet (bortsett fra Anna Wahlgren som anbefaler mageleie - med pustemadrass).

Via Anna Wahlgren sine sider fant jeg disse, om det er flere som lurer:

http://www.angelcare.nu/

http://www.andningslarm.se/

http://www.babysense.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig!

Da skjønner jeg godt at dere vil ha monitor. :jepp:

Håper vesla blir bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har angelcare og er strålende fornøyde. Bruker den fremdeles og snuppa er 2 år. ;) Men snart er det en lillebror her som skal overta den. Vi kjøpte den i Tyskland forresten.

Jeg ble IKKE mer engstelig av den, den har derimot gitt oss en trygghet jeg ikke ville vært foruten de første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan gjerne diskutere mageleie, Galadr1el!

Vi opplever at hun sover så innmari mye bedre på magen, at hun raper og promper "av seg selv" uten at det ser ut til å bry henne. Hun sover også med langt mindre lyder enn hun gjør på ryggen.

Leste litt sist jeg var i barsel om Anna Wahlgren sine argumenter for at alle barn bør sove på magen og de virker da logiske, men så er det jo denne forskningen om krybbedød og magelei.

Setter pris på andres synspunkt og erfaring med mageleie.

Sånn vi har gjort det til nå er at om vi ikke får opp skikkelig med rap legger vi henne på magen og er ekstra på vakt og snur henne etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Ja, de sover bedre i mageleie, men det er jo derfor det er såpass større risiko for krybbedød.

Jeg tenker at det er lite praktisk å venne et barn til dette, for det må da være slitsomt å måtte drasse på denne sensoren overalt hvor man ferdes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snuppe sovner av seg selv når hun ligger på mage, hun sover hele natten og får seg gode og lange blunder på dagtid. Hvis vi flipper henne over på rygg, så våkner hun etter en kort stund og sovner ikke igjen. Både vi og lillesnupp har fått en ny og bedre hverdag etter vi lot henne få sove på magen. De 4-5 første ukene med ryggleie var et helvete i forhold til soving. :-/

Hun er sterk i nakken og snur hodet fra side til side mange ganger i løpet av natten. Jeg har (nesten) sluttet å bekymre meg for mageleie. :-]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Min snuppe sovner av seg selv når hun ligger på mage, hun sover hele natten og får seg gode og lange blunder på dagtid. Hvis vi flipper henne over på rygg, så våkner hun etter en kort stund og sovner ikke igjen. Både vi og lillesnupp har fått en ny og bedre hverdag etter vi lot henne få sove på magen. De 4-5 første ukene med ryggleie var et helvete i forhold til soving. :-/

Hun er sterk i nakken og snur hodet fra side til side mange ganger i løpet av natten. Jeg har (nesten) sluttet å bekymre meg for mageleie. :-]

Men du overvåker henne konstant når hun sover på magen? Eller har du sensor?

Tenker; stakars den forelderen som trosse ALL vitenskap på dette området, om det mot formodning skulle gå galt. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv.

Da hadde jeg heller tatt til takke med dårlig søvnkvalitet noen mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sjekker henne med jevne mellomrom på dagtid og på natten sover hun knappe 40 cm fra hodet mitt og jeg sover veldig lett og er våken mange ganger og følger med på henne. :)

En annen ting er at hvordan i helvete skulle vi hatt det om vi ikke lot henne sove på magen? Det hadde grenset til barnemishandling(ja, jeg overdriver), hun trenger mye søvn og får ikke god søvnkvalitet av å sove på rygg. Vi kan nok eksperimentere mer med å legge henne på siden, men likevel.. Det sies jo også at det ikke er så farlig lengre når de har blitt sterke nok i nakken til å holde hodet/snu hodet selv etc. Og det er jo ikke lenge til hun begynner å rulle seg heller. Hva skal vi da gjøre? Flippe henne hver gang hun snur seg selv? Det er vanskelig og gudene vet at vi har slitt med å la henne sove på magen, men det er det eneste hun vil..

Edit: Mannen og min søvnkvalitet driter jeg i, det hadde vi overlevd i noen måneder til. Det er _hennes_ søvn jeg tenker på. :)

Endret av Galadr1el
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sjekker henne med jevne mellomrom på dagtid og på natten sover hun knappe 40 cm fra hodet mitt og jeg sover veldig lett og er våken mange ganger og følger med på henne. :)

En annen ting er at hvordan i helvete skulle vi hatt det om vi ikke lot henne sove på magen? Det hadde grenset til barnemishandling(ja, jeg overdriver), hun trenger mye søvn og får ikke god søvnkvalitet av å sove på rygg. Vi kan nok eksperimentere mer med å legge henne på siden, men likevel.. Det sies jo også at det ikke er så farlig lengre når de har blitt sterke nok i nakken til å holde hodet/snu hodet selv etc. Og det er jo ikke lenge til hun begynner å rulle seg heller. Hva skal vi da gjøre? Flippe henne hver gang hun snur seg selv? Det er vanskelig og gudene vet at vi har slitt med å la henne sove på magen, men det er det eneste hun vil..

Edit: Mannen og min søvnkvalitet driter jeg i, det hadde vi overlevd i noen måneder til. Det er _hennes_ søvn jeg tenker på. :)

At hun sover 40 cm fra hodet ditt og at du våkner ofte er ikke et godt argument. Krybbedød kan skje kjapt, og såvidt jeg kan huske å lest kan man ikke gjøre noe selv om man finner barnet etter kort tid.

Det er ikke farlig å ligge på magen når barnet er stort nok til å snu seg selv, men frem til da bør dere legge henne på ryggen! Nei, dere skal ikke snu henne om hun snur seg selv, det sier du jo selv også.

Jeg tror nok hun sover bra nok selv om hun ikke sover på magen, alle andre barn klarer det jo fint.

En løsning kan være å prøve å få henne til å sove på siden? Legg henne på siden og legg en pute/sammenrullet (liten) dyne foran magen hennes slik at hun ikke får rullet seg over på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Vi sjekker henne med jevne mellomrom på dagtid og på natten sover hun knappe 40 cm fra hodet mitt og jeg sover veldig lett og er våken mange ganger og følger med på henne. :)

En annen ting er at hvordan i helvete skulle vi hatt det om vi ikke lot henne sove på magen? Det hadde grenset til barnemishandling(ja, jeg overdriver), hun trenger mye søvn og får ikke god søvnkvalitet av å sove på rygg. Vi kan nok eksperimentere mer med å legge henne på siden, men likevel.. Det sies jo også at det ikke er så farlig lengre når de har blitt sterke nok i nakken til å holde hodet/snu hodet selv etc. Og det er jo ikke lenge til hun begynner å rulle seg heller. Hva skal vi da gjøre? Flippe henne hver gang hun snur seg selv? Det er vanskelig og gudene vet at vi har slitt med å la henne sove på magen, men det er det eneste hun vil..

Edit: Mannen og min søvnkvalitet driter jeg i, det hadde vi overlevd i noen måneder til. Det er _hennes_ søvn jeg tenker på. :)

Det er ikke hodet det er snakk om at de må kunne snu for at det er "trygt" å kunne sove på magen, men kroppen.

Og som en over her skrev; når det først har skjedd er det i de aller fleste tilfeller forseint å gjøre noe, så at hun sover 40cm fra deg har ingen ting og si.

Jeg er helt for at vi hver og en skal ta valg på vegne av barna våre, men når noen med viten og vilje går i mot alle råd( som har gjort at krybbedød har blitt redusert til det minimale) forstår jeg ikke helt hva man tenker med.

Har du sjekket ingens nakke og rygg siden hun ikke klarer å sove på rygg?

Nei, når krybbedød er alternativet så håper jeg de aller fleste velger å heller kjempe for å lære barna å sove på rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke farlig å ligge på magen når barnet er stort nok til å snu seg selv, men frem til da bør dere legge henne på ryggen! Nei, dere skal ikke snu henne om hun snur seg selv, det sier du jo selv også.

Jeg tror nok hun sover bra nok selv om hun ikke sover på magen, alle andre barn klarer det jo fint.

En løsning kan være å prøve å få henne til å sove på siden? Legg henne på siden og legg en pute/sammenrullet (liten) dyne foran magen hennes slik at hun ikke får rullet seg over på magen.

Tror du ikke vi har prøvd? Og jeg er på ingen måte dum eller uvitende, føler jeg gjør det som passer best for _mitt_ barn. Alle barn er forskjellige, det går jeg i grunnen ut i fra at du også vet. :) At barn generelt sover bra på ryggen betyr ikke at alle gjør det. Har lest flere innlegg på KG tidligere om mødre som har magebarn, så vet det er flere der ute.

For min del trenger ikke denne "diskusjonen" å gå noe videre, jeg fikk ikke annet enn de svarene jeg forventet og det er nå engang slik at jeg er ansvarlig for mine egne handlinger og må leve med konsekvensene av det, uansett hva de er.

Takk for engasjementet, i alle fall! Jeg vet du/dere mener det godt. :hjerte:

Edit: Glemte å skrive at vi prøver innimellom med sidesoving, men skal prøve det mer fremover og takk for tips om liten pute foran. Har bare bygget opp bak til nå.

Endret av Galadr1el
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere kan prøve å ta barna til kiropraktor før dere begynner å la dem sove på magen. Noen ganger trengs det bare 2-3 behandlinger, og da begynner de å godta å sove på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært hos fysiopraktor, det er ingenting i veien med henne. :)

En knøtteliten stramming i korsryggen på henne som hun har fått knadd opp to ganger. Hjalp lite på sovestilling, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, når krybbedød er alternativet så håper jeg de aller fleste velger å heller kjempe for å lære barna å sove på rygg.

Det er jo ikke sånn at alternativet til å sove på ryggen er krybbedød!

Da mageleie var anbefalt var krybbedøden på 1,9 promille (dvs nesten to av tusen barn) og den gikk ned til 0,4 promille (dvs 1 av 2500 barn). Risikoen for krybbedød er veldig liten ved mageleie, selv om den er enda mindre ved ryggleie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler manuellterapeut! Min erfaring er at fysioterapeuter ikke finner alt som er galt. Og når barnet absolutt ikke vil sove på ryggen, kan det høres ut som at det er noe som gjør at det er ubehagelig for det.

Jenta vår ville bare sove på magen oppå oss, helt til vi gikk til manuellterapeut. Etter to behandlinger sovnet hun på rygg uten å klage i det hele tatt.. :)

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Glemte å skrive at vi prøver innimellom med sidesoving, men skal prøve det mer fremover og takk for tips om liten pute foran. Har bare bygget opp bak til nå.

Kan på det sterkeste anbefale denne madrassen til sidesoving. Superfornøyd!

http://www.loevebarna.no/index.php?nr=90&case=4&id=852&idkategori=312&kat_name&prod_name=Babymadrass&startrow

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...