Gå til innhold

KJÆRE BILLISTER SOM LESER DETTE

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og kjefter på samboer konstant når han kjører siden han alltid gnir seg opp mot bilen foran samtidig som han er uoppmerksom. Allerede krasjet en bil i bilen foran så venter bare på det skal skje igjen. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det burde ha vært det samme som det er på fly. En svart boks som logga hele kjøremøstret til bilen. For eks. : hastighet, hvor en kjørte, bevegelser i bilen (som f.eks. snakkeing mobilen), i tillegg en del som også kunne logge hvor på kjørebanen vedkommende hadde vært og til slutt ikke minst hvor stor avstand en hadde holdt til forankjørende.

Dette er fult mullig med dagens og morgendagens teknolgi.

Info i denne boksen er det kun to stk som skal ha. Det ene er politiet og det andre er forsikringselskapene.

For jeg mener når ikke folk kan eller klarer å passe på seg selv og hvordan de oppfører seg blandt andre trafikkanter så må mydighetene inn her også..

Som jeg sa i oppstarten så koster en trafikkulykke ikke så langt unna 1 mill kr. Og da er det bedre å bruke de pengenge til forebygging.

Jeg snakket med forøvrig en som jobber i brannvestent som har vært ute på mye ulykker. Og han sa at det var et H*****TE når han fikk melding når det var en ny trafikkulykke og han var på vei og viste ikke hva som ventet på han...og dette er en som er garva brannmann som har sett det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og kjefter på samboer konstant når han kjører siden han alltid gnir seg opp mot bilen foran samtidig som han er uoppmerksom. Allerede krasjet en bil i bilen foran så venter bare på det skal skje igjen. :kjefte:

Jeg forstår deg godt jeg.

Det er ikke noe særlig og varke biler heller...for det første blir det dyrt og for det andre så på fører en seg selv og ikke minst andre en hel del ekstra arbeid forbindelse med varkinga...

KJEMPEBRA: SI I FRA NÅR DET GÅR FOR LANGT :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare legge til at de blir slettet etterhvert. Det er ikke før det skjer noe de taes frem.

Uansett hvordan du snur det, så er det ikke lov til å overvåke og filme andre mennesker sånn helt uten videre. Og det er overvåking du blir å drive med. Dette skal meldes inn til datatilsynet blant annet, og samtidig skal det skiltes at vedkommende blir overvåket. Dette blir du aldri å få igjennom hos datatilsynet, så det er bare å legge fra seg idèen først som sist og voks opp og pass deg selv i trafikken.

Vondt kan ikke vondt fordrives, og politiet blir aldri å kontakte deg til å få frem videoer og hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan du snur det, så er det ikke lov til å overvåke og filme andre mennesker sånn helt uten videre. Og det er overvåking du blir å drive med. Dette skal meldes inn til datatilsynet blant annet, og samtidig skal det skiltes at vedkommende blir overvåket. Dette blir du aldri å få igjennom hos datatilsynet, så det er bare å legge fra seg idèen først som sist og voks opp og pass deg selv i trafikken.

Vondt kan ikke vondt fordrives, og politiet blir aldri å kontakte deg til å få frem videoer og hva som skjedde.

Jeg forstår hva du mener, men jeg må nesten spørre om du er i mot dette med overvåking siden du "brenner" for å måtte gi melding til datatilsynet??

For oftest så er det slik at de som er i mot det vil helst kjøre etter den pipa som passer de best selv og gjærne bryte lover og regler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for overvåking i butikker, der det er et visst behov for det, OG at det faktisk er skilta slik at folk er klar over det. Vil de ikke bli overvåka så er det bare for dem å finne en annen butikk.

Jeg er ikke for krenking av personvern, slik du blir å drive med siden du vil overvåke billister.

Og for å si det sånn, jeg kjører firmabil daglig, jeg mister jobben min om jeg mister lappen, og bilen er kontoret mitt, så nei, jeg bryter ikke lover å regler når jeg kjører.

For ikke å snakke om at det du vurderer faktisk er ulovlig og kan føre til fengsel dersom du blir tatt.

edit; leifer.

Endret av Dermika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forsovet enig i alt dette, og det er irriterende, helt enig. Men, de gangene jeg kommer forholdsvis nærme en bil foran er det pga: Jeg ruller på motorvei og ønsker ikke å bremse, på grunn av bensinøkonomien og slitasje på bremser. Jeg ligger i venstre felt bak en tulling som har lagt seg der og kjører under fartsgrensen. Skal sies at jeg aldri ligger nærme biler foran i veldig lang tid før jeg mister fart fra rullingen, eller får kjørt forbi.

Når det kommer til hvor jeg ligger i veien, så ligger jeg midt i, akkurat slik kjørelæreren min lærte meg for noen år siden ;)

Unnskyld meg, men du burde vel ikke hatt lappen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

dette er noe gamle også gjør. som regel i 60årene

Hva baserer du det på at det er folk i 60-årene som kjører på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er forsovet enig i alt dette, og det er irriterende, helt enig. Men, de gangene jeg kommer forholdsvis nærme en bil foran er det pga: Jeg ruller på motorvei og ønsker ikke å bremse, på grunn av bensinøkonomien og slitasje på bremser. Jeg ligger i venstre felt bak en tulling som har lagt seg der og kjører under fartsgrensen. Skal sies at jeg aldri ligger nærme biler foran i veldig lang tid før jeg mister fart fra rullingen, eller får kjørt forbi.

Når det kommer til hvor jeg ligger i veien, så ligger jeg midt i, akkurat slik kjørelæreren min lærte meg for noen år siden ;)

Hvis kjørelæreren din lærte deg at du skulle ligge midt i veien, burde vedkommende finne seg noe annet å gjøre :fnise: . Midt i kjørefeltet tenker jeg du mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, de gangene jeg kommer forholdsvis nærme en bil foran er det pga: Jeg ruller på motorvei og ønsker ikke å bremse, på grunn av bensinøkonomien og slitasje på bremser.

Du bør bruke bremsene en gang i blant da, ellers ruster skivene i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så går det fint an å skrike høyt om alle som sitter med mobiltelefon uten handsfree og prøver å kjøre bil samtidig både landevei og tettbygd.. direkte irriterende å ligge bak en slik vinglepetter og passe på de.....

og de som tror forbikjøring betyr å lage fartsstripe på bilen de kjører forbi, du skal faktisk ut i mottsatt felt når du kjører forbi..

og er helt enig forøvrig med kjøring for nær bak.. og holde seg i kjørefeltet midt i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger omtrent på hengefestet til bilen foran når den kjører sakte. Du burde altså ta kjøringen til de bak som et HINT. Åh, får ikke sagt hvor irriterende det er å havne bak folk som ikke finner gasspedalen! :kjefte:

Jeg lærte forøvrig på kjøreskolen at det var bedre å ligge litt nærmere midten av veien, enn grøfta. Dette var i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger omtrent på hengefestet til bilen foran når den kjører sakte. Du burde altså ta kjøringen til de bak som et HINT. Åh, får ikke sagt hvor irriterende det er å havne bak folk som ikke finner gasspedalen! :kjefte:

Jeg lærte forøvrig på kjøreskolen at det var bedre å ligge litt nærmere midten av veien, enn grøfta. Dette var i 2006.

Mener du da sakte i forhold til fartsgrensen på stedet? Og gjør du dette uansett føreforhold?

Jeg kjører naturligvis under fartsgrensen på vinteren eller steder jeg vet det er mye elg. Da er det irriterende å ha noen oppi hengerfestet på bilen. Må man brå bremse så rekker jo ikke personen bak å bremse. Opplever rett som det er at folk ligger i ræva på meg når jeg holder fartsgrensa, da er det nesten så jeg saktner farta. Jeg bryter ikke reglene for at andre har hastverk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...