Gå til innhold

Gynekolog i Bergen?


Klematis

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en blødning og har fått henvisning til gynekolog for å få tatt en ultralyd. Må imidlertid bestille time selv. Legen anbefalte Gynekologisk Institutt i Åsane, men de tar ikke telefonen og hjemmesiden deres virker ikke. Er de lagt ned?

Har også hørt at Bjerknes på Nesttun skal være bra, men de har ikke telefontid igjen før på mandag.

Kan noen anbefale en gynekolog i Bergensområdet som har korte ventetider? Og som er med i refusjonsordningen. Og som ikke bare har telefontid et par timer tirsdags kveld... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en blødning og har fått henvisning til gynekolog for å få tatt en ultralyd. Må imidlertid bestille time selv. Legen anbefalte Gynekologisk Institutt i Åsane, men de tar ikke telefonen og hjemmesiden deres virker ikke. Er de lagt ned?

Har også hørt at Bjerknes på Nesttun skal være bra, men de har ikke telefontid igjen før på mandag.

Kan noen anbefale en gynekolog i Bergensområdet som har korte ventetider? Og som er med i refusjonsordningen. Og som ikke bare har telefontid et par timer tirsdags kveld... :P

Du kan prøve Kristina Johannessen i Nygårdsgaten. Veldig okei litt eldre dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyktigste jeg vet er Lozius i valkendorfsgate. Aner ikke hva slags ventetid de har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve Kristina Johannessen i Nygårdsgaten. Veldig okei litt eldre dame.

Prøvde å ringe, men var selvfølgelig ikke telefontid nå. Får prøve igjen i morgen.

dyktigste jeg vet er Lozius i valkendorfsgate. Aner ikke hva slags ventetid de har nå.

Han har stengt 4 uker fra i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josef Ekgren - Majorstua Bergen. Nygårdsgaten 4, Tlf 55 54 40 90

Er Majorstuaklinikken med i refusjonsordningen da? Eller må jeg betale alt selv der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solmåne

Er Majorstuaklinikken med i refusjonsordningen da? Eller må jeg betale alt selv der?

Ops! Kom på at det var privat,..men kort ventetid. Har ikke vært der selv har bare hørt en del om han her på forumet!

Så om ingenting annet dukker opp så har du en mulighet her iallefall..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrumslegene, men det er privat. Der får du time samme kveld.

Ja, jeg vet. Var der i forrige svangerskap når det offentlige tulla det helt til med henvisninger og avslag på helt feil grunnlag.

De 1000 kr er ikke egentlig problemet, men det er rett og slett blitt en prinsippsak nå! Jeg har rett på UL via det offentlige og det irriterer meg grenseløst at det skal være så ekstremt vanskelig å få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Har prøvd henne, men hadde ikke telefontid. Skal prøve igjen i morgen.

Jeg får rett og slett sette meg ned med en liste i morgen kl. 9 og starte ringingen. En del som har telefontid da, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, dersom du har fått henvisning så kan du jo ringe fosterdiagnostikk på KK? Det er der de tar ordinær, men de tar jo også når legen henviser utenom. Med blødning vil jeg tro du kommer til raskt.

http://www.helse-bergen.no/omoss/avdelinger/kvinneklinikken/Sider/fostermedisin-og-ultralyd.aspx

I sist svangerskap ble jeg henvist direkte til KK pga blødning, men hørte aldri noe fra dem. Etter noen uker ringte jeg og fikk beskjed om at jeg hadde fått avslag siden jeg ikke var gammel nok til tidlig UL... Når jeg påpekte at det ikke var snakk om diagnostisk UL, men oppfølging av en blødning, sa de at det gjorde de ikke på KK og at legen i slike tilfeller måtte henvise til privat gyn. Hva med å hvertfall gi beskjed om avslaget? :kjefte:

Legen i dag påsto at de skulle gjøre det og forsto ikke helt hva de hadde tullet med sist. Og det står jo vitterlig på den siden du linker til at de tar inn gravide med blødninger! Men siden jeg hadde så dårlig erfaring der sist anbefalte han at jeg gikk privat.

Men kanskje jeg skal prøve meg i morgen. Kan jo være jeg treffer på en hyggeligere person denne gangen :sukk:

Igjen, takk for tips! :klemmer:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg sjekka alle gynekologene i Bergen. Kun to som har oppe på fredager, og de er begge fulle. Både i dag og hele neste uke.

Så da gjenstår det å prøve KK som ikke har åpnet enda. Har liten tro på at de vil ta meg inn, må jeg innrømme :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Uff.. men med KK er du avhengig av hvem som tar telefonen. Noen er kjempegreie, andre er teite. Kan mannen din ringe for deg, så slipper du å eventuelt måtte takle sure troll selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. men med KK er du avhengig av hvem som tar telefonen. Noen er kjempegreie, andre er teite. Kan mannen din ringe for deg, så slipper du å eventuelt måtte takle sure troll selv?

Nah, han er på jobb. Nei, må vel klare dette selv.

Ringte nummeret i linken du gav i går. Kjempehyggelig dame, men det var feil UL-lab... Så fikk nummeret til gynekologisk poliklinikk, var visst dit en skulle når en var så kort på vei. De åpner først om 2 min, så nå sitter jeg og moter meg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neste dame var et troll... Som sendte meg videre til øyeblikkelig hjelp poliklinikken. Som ikke tar telefonen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var det selvfølgelig også fullt... Fikk beskjed om å ringe igjen etter ett. Da kunne jeg få snakke med lege. Vel, hjelper jo i grunn ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...