Pasjonsblomst Skrevet 16. august 2013 #3961 Del Skrevet 16. august 2013 OJ!! Snart i mål ALLEREDE! wow... Masse lykkeønskninger, og håper at det ikke drar seg ut 4 døgn i tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. august 2013 Forfatter #3962 Del Skrevet 16. august 2013 Oi, her går det unna! Kjempespennende - masse lykke til, håper det går greit og raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 16. august 2013 #3963 Del Skrevet 16. august 2013 Masse lykke til, Stinelin! Tenk at du skal ha nytt spedbarn allerede, helt fjernt for meg. Men livmoren din har tydeligvis komfortabel hengekøye-fasong som barne ligger og kul'ern i Knerten her våkner opp ofte om natta nå. Jeg mistenker det er konsekvens av at han plutselig blir forlatt av oss på dagen, og vil sjekke at vi er der. Han sover tett-i- tett med meg hver natt, for å maksimere mamma-timene han får pr døgn. Det er ikke bare kvalitetstid som gjelder, også kvantitet. Han har blitt mer vokal siste dagene, går og jabber "mammma...mammma" han som sjelden sa det før. Så selv om han ikke gråter eller er trist i bhg, bare leker og koser seg, så er det en tydelig overgang likevel. Jeg liker best Joha, Nøstebarn, Janus i ull. Dvs ull/silke fra nøstebarn. Jeg kjøper mest barnetøy på kappahl og lindex. Cubus er jeg aldri på etter noen bomkjøp til meg selv, Name-it er ofte for smalt i fasongen for mine barn. Ulla deres er tynn og gjennomsiktig. Bruker mye ull-longs fra Joha på vinter, de har hatt en veldig fin grå som ser ut som flott bukse på, strømpis ser jo ut som undertøy også. Er helt og holdent enig og oppgitt over farge-nazismen. Joha har noen ganger veldig flott, andre ganger fryktelig trist til gutt. Jeg liker litt farger og mønstre. Janus sin blåfarge er nitrist. Nøstebarn har kjønnsnøytrale klær(!), lite rosa og lyseblå, så derfra har vi rødt og grønt og brunt til gutta Litt dyrere, men kan brukes veldig mye + kjøpes stort så holder lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. august 2013 #3964 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Masse lykke til Stinelin!!! ************ L hadde fått lapp på hylla si i barnehagen i dag der det sto at han trengte mer bleier, men helst ikke UP&GO.... Jeg spurte ikke men lurer nå i ettertid på hvorfor de ikke vil ha sånne type bleier til barna? Noen som vet? Endret 16. august 2013 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. august 2013 #3965 Del Skrevet 16. august 2013 Lykke til Stinelin! ara: i vår barnehage ønsker vi ikke up&go fordi det går raskere å skifte vanlige bleier, for da drar vi ikke av buksene. Latskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. august 2013 #3966 Del Skrevet 16. august 2013 Lykke til Stinelin! ara: i vår barnehage ønsker vi ikke up&go fordi det går raskere å skifte vanlige bleier, for da drar vi ikke av buksene. Latskap? Ahh, da er det helt sikkert derfor Skjønner jo det da, når man skal skifte 10-12 bleier omtrent etterhverandre så er jo det enkle ofte det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 16. august 2013 #3967 Del Skrevet 16. august 2013 Masse lykke til Stinelin! Håper fødselen går fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 17. august 2013 #3968 Del Skrevet 17. august 2013 Takk for alle lykkeønskninger! Jeg ble skuffa i går. Var fullt forberedt på å bli tobarnsmor i løpet av kort tid, men fikk beskjed om at det var for tidlig. Sykehuset og fødestua hadde snakket sammen vel kjapt, og misforstått hverandre mtp. planlagt forløp. Veldig irriterende å få ulike beskjeder slik, jeg er typen som innstiller meg veldig på det jeg skal i gjennom, og bruker endel energi til å omstille meg. Hadde jo organisert masse i full fart dagen før, men så var det bare å gjøre om på alt, og reise hjem. Så nå er ungen i riktig leie, og vi håper den holder seg på plass mens vi venter videre. Hadde vært kjekt å få han ut nå, men samtidig er jeg jo glad for at han får være i hulen sin til nærmest mulig termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 17. august 2013 #3969 Del Skrevet 17. august 2013 Så kjedelig å måtte vente lenger, Stinelin! Håper han holder seg med hodet ned nå så fødselen kan gå så normalt som mulig! Lykke til når det endelig skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 17. august 2013 #3970 Del Skrevet 17. august 2013 Så kjedelig når ting ikke blir som man hadde tenkt. Og dere har vel i tilegg lang reisevei og det ene med det andre... Godt at lillebror ligger rette veien nå og håper han fortsette med det frem til fødsel. Lykke til i dagene framover uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. august 2013 #3971 Del Skrevet 17. august 2013 Lykke til, Stinelin! Kjipt med såpass dårlig kommunikasjon, men satse på at den lille holders seg i rett vinkel nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. august 2013 Forfatter #3972 Del Skrevet 17. august 2013 Jeg må si at jeg synes det er enkelte ting det er verre at man snakker forbi hverandre om enn andre... Fødsel er definitivt en av de tingene. Skjønner godt at du ble skuffa, Stinelin! Håper han blir liggende med hodet ned og at du ikke må vente altfor lenge før han vil ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. august 2013 #3973 Del Skrevet 17. august 2013 Lufte litt frustrasjon her (men betydelig mindre enn Stinelin, stakkars. .): Jeg er visst alt for hønemor. Svigermor ville ha Småen på overnatting, og ble kjempefornærma da jeg svarte at det ikke var aktuelt på en stund ennå. Hun nekter å tro på at han er var på rutinene sine (fast leggetid, ikke så mye oppstyr, vanskelig å få til å sovne andre steder), insisterer på at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste. Hun mener også at jeg nekter henne den gleden av å ha barnebarn på besøk. For det er visst ikke bra nok med dagsbesøk... Greia er at hun er overbevist om at hun vil få ham til å sove bedre enn vi gjør (feks at han sover lenger enn til seks-sju). Hun skjønner virkelig ikke at alle våre forsøk på senere legging, utflukter nær leggetid osv har resultert i en unge som våkner hver time, natta gjennom. Hadde det ikke vært for at jeg ikke unner ungen å gråte seg i seng fordi dama skal statuere et eksempel, skulle hun gjerne få ett i seg ordene. Men isteden er jeg altså hønemor. Det samme får jeg vel høre av sjefen til uka. Gruer meg som en hund til samtalen. Hjelper ikke at jeg fra før av føler at jeg ikke sitter helt sikkert i det på jobben. Hva om jeg ber om redusert arbeidstid for et par måneder og de gjør det permanent? Eller sier at de ikke kan og at de må erstatte meg? Uff, jeg merker at jeg bekymrer meg FOR mye og at jeg derfor blir ekstra stressa, , mendet er ikke så lett å la være.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 17. august 2013 #3974 Del Skrevet 17. august 2013 Takk for lykkeønskninger, jeg krysser fingrene for at småen holder seg på plass og at tida går fort. Nå har jeg klart å omstille meg, og er innstilt på barnehagestart til uka, så jeg håper vi kommer godt i gang der før lillemann vil ut. Jeg er visst alt for hønemor. Svigermor ville ha Småen på overnatting, og ble kjempefornærma da jeg svarte at det ikke var aktuelt på en stund ennå. ....... Jeg synes du skal følge magefølelsen din. Det kommer sjelden noe godt ut av å la seg presse til noe man ikke er komfortabel med. Vi har også vært tilbakeholdne med passing over lang tid fordi gutten har vært avhengig av rutiner, og vi har ikke følt at besteforeldrene har hatt forståelse for dette. Men nå begynner ting å løsne, og småen er mye mer fleksibel. Den ene bestemora har nå hatt han alene en hel dag og lagt han for kvelden helt uten problemer. Og det er jo supert siden vi har endel annet å tenke på for tiden. Men det har tatt tid, og jeg er glad for at vi har tatt det i guttens og vårt tempo. Lykke til med svigermor, plutselig løsner det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. august 2013 #3975 Del Skrevet 17. august 2013 Et par spørsmål ang. barnehageutstyr: Har barnet deres barnehagesekk? Og er det behov for det? (ser nytten av å ha NOE å bære klær og ting og tang med) Har dere handlet matboks og drikkeflaske? matboks skal jeg alltid fikse ved behov, men noen tips til drikkeflasker? Brukes de bare til maten, eller er det flasker de har tilgjengelig hele dagen for å slukke tørsten med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 17. august 2013 #3976 Del Skrevet 17. august 2013 Vi har kjøpt matboks på Rafens, Sistema heter merket. Helt super matboks med tre rom i topplokket. I det største ligger en flaske man kan bruke som drikkeflaske eller kjøleelement. De to andre har jeg hatt litt blåbær, cherrytomater etc i Får håpe mini holder seg i rett leie nå Stinelin. Snudde ikke storebror seg tilbake i tverrleie etter snuing, eller blander jeg? Håper du får en fin innkjøring i bhg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. august 2013 Forfatter #3977 Del Skrevet 17. august 2013 Schaden: Turnerose var over 2 år før hun overnattet hos mampap, litt av samme problemstillinga der. Følg magefølelsen din, det er lov! Og det med jobben; jeg krysser fingrene for at bekymringene er grunnløse. Håper det går bedre enn fryktet! Pasjonsblomst: Vi har sekk til Snorkfrøken, men har ikke tatt den i bruk enda. Turnerose brukte sin nokså lite på småbarnsavd, men har brukt den mye på storebarn, der de er mye på tur. Noen turer var det jo på småbarn også, altså, men ikke sånn helt i starten. Hos oss er de opptatt av at ungene skal ha skikkelige sekker som funker godt på tur, dvs med gode skulderstropper samt hofte- og bryststropp. Jentene våre har barnehagesekker fra Troll, som har vært supre. Prøvde Bergans på Turnerose da hun skulle få, men den satt ikke godt på henne den gangen. Men akkurat nå bruker vi sånne plastbagger med glidelås fra Søstrene Grene til å frakte ting frem og tilbake i, har en til hver av jentene, for det er ikke plass til allverden i en barnehagesekk, uansett, når matboksen er oppi (tenk regntøy, støvler osv). I barnehagen "vår" har alle ungene drikkeflasker stående som de bruker når de er ute og leker, og til den bruken har Snorkfrøken fått en Camelbak Kids-flaske, som Turnerose også har. Vet at en del ikke får helt dreisen på de flaskene i starten, men Snorkfrøken har drukket av sånne i flere måneder alt. I tillegg har de vanlige kopper inne, som de får vann i inne utenom måltidene, men vi har også sendt med en sugerørkopp fra Avent til innebruk, siden vi synes de funker bedre til henne enn vanlig kopp enn så lenge - hun tømmer nemlig ut restene når hun er lei/utørst. De har mye fokus på å mestre selv hos oss og vil at de skal bruke vanlig kopp mest mulig, men synes de er gode på balansen, og de gir vel beskjed når Avent-koppen ikke trengs lenger, tenker jeg. Jeg er fast bestemt på at tradisjonell matpakkemat holder seg bedre i metallmatbokser enn i plastikkmatbokser, så her i huset er det Blafre det går i. De har hver sin matkoffert derfra (pluss en hver fra Tiger som er litt mindre, tenkt til turbruk), og oppi der har jeg små plastbokser med ymse de liker, samt ofte en skive eller sånn ved siden av. Dette er til ettermiddagsmåltidet. Vi har en del små plastbokser fra Åhlens til den bruken. Jeg ville nok hørt med barnehagen hvordan de løser dette før handling, det er ulike løsninger på dette rundt omkring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 18. august 2013 #3978 Del Skrevet 18. august 2013 Stinelin: så flott at ting løsner! Det er jo det vi håper på og jobber for her også. Men vi tar det nok i et alt for rolig tempo, synes vel enkelte. Men samtidig skryter de av hvor rolig og harmonisk ungen er, som alltid er blid og fornøyd Joyce: takk! Jeg håper det går greit, jeg og. Har intensivert jakten på ny jobb, men får se hva som dukker opp. Vi har masse små bokser til mat i barnehagen. Han får med yoghurt og eventuelt middagsrester. De er ellers flinke til å tilby både frukt og grønt til måltidene. De bruker kopper til måltider, men har sin drikkeflaske stående til utenom. Har nettopp kjøpt et par nye, Småen har bare brukt en drikkekopp hittil. Mye har jeg ventet med til jeg fikk snakket med barnehagen, men de ser faktisk ikke ut til å ha noen særlige preferanser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. august 2013 #3979 Del Skrevet 18. august 2013 Tror jeg satser på en større bag til barnehagen sålangt, enten noe vi har eller fra Søstrene Grenes hørtes jo supergreit ut også. billig og bra! Takk for tipset Joyce. avventer barnehagesekk til behovet melder seg. Avventer matboks, for å se hvordan behovet er.. de får lunsj og fruktmåltidet, trenger evnt bare til frokosten (som jeg uansett planlegger å ha hjemme med oss). Men må få tak i ei god drikkeflaske til barnehagen, det er nok greit uansett. Takk for tipsene! I morgen er det barnehagestart her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. august 2013 #3980 Del Skrevet 18. august 2013 Vi har en liten Fjellreven sekk som L fikk til navnefesten sin. Den bruker jeg hver dag til å frakte smokker, frukt og matboks i. De har sin egen kurv på plassen sin der de har masse skiftetøy. Vi fikk beskjed om å ta med drikkeflaske som kan stå i barnehagen som de tar med når de skal på tur eller drive ute. Ellers får de melk/drikke i kopper/flasker som tilhører bhg. De får frokost og lunsj der men hvis de skal være der til lenger enn halv 3 må de ha med egen niste til ettermiddagsmåltidet. Lykke til med barnehageoppstart, Pasjonsblomst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå