Gå til innhold

Hvor kjøper du treningstøyet ditt - og er det viktig å se bra ut på trening?


vinterspeil

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper du treningstøyet ditt - og er det viktig for deg å se bra ut på trening? Bruker du sminke?

Jeg kjøper treningsklærne mine på sportsbutikker i byen jeg bor i, men kunne godt tenke meg å bestille noe om noen har tips til gode nettsteder.

Nå er jeg litt brei i midjen og føler meg ikke så veldig fin, men jeg prøver å se bra ut ved å bruke tøy som matcher kroppen min ... og jeg sminker meg hver dag, trening eller ikke.

Hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ohoi, jeg har ikke kjøpt treningstøy på en stund, merker jeg! Jo, forresten, kjøpte en Craft-tights på røykskadesalg hos XXL i slutten av juli. Før den har jeg nok ikke kjøpt noe siden en tights på H&M for et par-tre år siden.

Jeg er av typen som svetter temmelig lite (spesielt på beina), så tightsene mine føler jeg rett og slett ikke behov for å bytte ut før de er slitt, og det tar noen år. Bruker også en del store pløsete joggebukser ifm styrketrening. Til overdel bruker jeg singleter som jeg har fått av folk og som ikke passer inn i min vanlige garderobe pga fargen eller noe (og disse har jeg gjerne også i en god del år. Ser nok ikke veldig fasjonabel ut når jeg trener, men har da aldri fått verken blikk eller kommentarer likevel :)

Sminke bruker jeg stort sett aldri, uavhengig om jeg trener eller ikke. Hvis jeg har mascara på under trening, så er det fordi jeg hadde på meg det tidligere på dagen (men det er jo ekstremt sjelden, som sagt).

Nå føler jeg at jeg burde fornye litt, men jeg må i alle fall prioritere sportsBHer, i så fall, så det kommer ikke til å vise så mye på resten:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler treningstøyet mitt i sportsbutikk. For meg er funksjonalitet og at det er behagelig det aller viktigste. Jeg presser meg og svetter når jeg trener, og bruker derfor tøy som transporterer svetten ut.

Jeg tar ikke på sminke når jeg skal trene, men har jeg sminke på, så fjerner jeg den heller ikke.

Det er ikke viktig for meg å se bra ut på trening, og når blodet pumper og svetten renner tror jeg det er vanskelig å se veldig bra ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Treningstøy kjøper jeg i sportsbutikk eller av og til på nettet (topper). Prøver å ha noen freshe treningsklær som jeg føler meg vel i.

Trener aldri med sminke, jeg svetter en del i ansiktet, ingen poeng med sminke da :P

Ikke viktig å se bra ut når man trener, jeg er da ikke på treningssenter for å sjekke. Jeg er der for å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler i sportsbutikker eller på nettet. Har også noen topper fra HM. Kan anbefale denne nettbutikken: http://www.getinspired.no/ Kjøpte løpetøy herfra. Kjapp levering. Måtte bytte buksa og fikk pengene kjapt tilbake. God service.

Det hender jeg trener med sminke, men da er det fordi jeg har vært andre steder i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noen sminke i verden hadde fått meg til å se bra ut på trening!

Jeg blir tomatrød i hele ansiktet samtidig som jeg naturlig nok svetter, håret mitt ser ikke bra ut i stram hestehale, men det er mest praktisk for løping, og i tillegg så fokuserer jeg jo så på kroppens muskler at ansiktet blir helt glemt, og mitt naturlige treningsfjes er rimelig pottesurt, samme hvor blid jeg egentlig er. Jeg fjerner ikke maskara hvis jeg har vært ute blant folk først, men jeg sminker meg ikke om morgenen hvis jeg skal trene. Sminke + svette = søl.

Klesmessig trener jeg alltid i stramme sorte tights, fordi jeg synes det er mest behagelig, og en passe løs t-skjorte/fotballtrøye oventil. Har alt i samme fargetoner, både fordi jeg liker å trene i sort/blått/lilla og fordi det er praktisk ifht. vasking. Men tøyet mitt holder lenge, og jeg har kjøpt Nike-tights med rabatt, så jeg bruker ikke mye tid/energi/penger på bekledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilt nettopp treningsklær hos ellos.no + sportsbh... Bruker sminke når jeg trener, men som de over sier er det vanskelig å se bra ut når man svetter og trener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i lange bukser som sitter stramt i livet og over rumpa, men som er litt løsere nedover beina...kjempebehagelig :jepp: Topper varierer, men bruker mest topper som transporterer svette. Liker å føle meg vel, men er ikke den som tropper opp i det dyreste...favorittbuksene mine er fra HM :rodmer:

Skoene derimot er viktige! Løper hver dag, så de må være av beste kvalitet med masse støtdemp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Kjøper hos sponsoren min, Sport1. Jeg bruker skins. Er utrolig fornøyd!

Det er jo litt viktig å se bra ut på trening. Bruker å ha litt maskara. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å se bra ut på trening? I tilfelle drømmemannen er der og han ikke kan fordra deg au naturel? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sminke? Nei, her trenes det ordentlig, med svette og alt, hadde blitt litt av et syn det om så var :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mye kjekt her :-) Hvor sendes dette fra, kommer det toll og frakt i tillegg?

Det er det som er minuset. På de fleste nettbutikker kommer frakt i tillegg, jeg vet bare om www.play.com der frakt (innafor Europa) er inkludert i prisen.

Og så kommer norsk moms på summen av pris og frakt i tillegg, hvis du da ikke klarer å holde deg under grensa på 200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det som er minuset. På de fleste nettbutikker kommer frakt i tillegg, jeg vet bare om www.play.com der frakt (innafor Europa) er inkludert i prisen.

Og så kommer norsk moms på summen av pris og frakt i tillegg, hvis du da ikke klarer å holde deg under grensa på 200 kroner.

Jepp, men likevel er prisen lavere enn dersom du kjøper det i Norge. Spesielt om du bestiller mer slik at fraktprisen fordelt per plagg går ned.

I tillegg selger de mye annet utstyr til sykkel. Treningsutstyr er tollfritt, men over 200kr må man betale mva. Treningsklær er ikke tollfritt, men sist jeg fikk utstyr derfra var det fortollet som treningsutsyr - altså ingen toll, men måtte betale mva.

En annen sykkelside er http://totalcycling.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke viktig for meg å se bra ut på trening, og når blodet pumper og svetten renner tror jeg det er vanskelig å se veldig bra ut...

Det kan gå helt fint! Mmmmm, nytrent dame :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg er litt for flink til å kjøpe treningstøy, og det gjer eg som oftast på sal i sportsbutikkar.

Eg likar at eg ser bra ut på trening også, eg let som oftast sminken vere på under økta, for å seie det slik, men det er viktigare å ha funksjonelle klede, så om lua gjer at eg ser teit ut så ser eg teit ut. Men eg brukar å passe på så kleda passer meg, så dei ikkje er for svære eller for tronge, det er lite stilig med for tronge klede synest eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bestilt med treningstøy fra x-life. Bestilite blant anna mambo jazzpants. De former, puster og sitter godt og jeg føler meg så fresh! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...