Gå til innhold

Forhåndsregler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er rett og slett hva dere gjorde før dere begynte å prøve?

Kuttet dere ut all alkohol, røyk, begynte på folat osv?

Fortell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere skjønner at jeg har sluttet på pilla, men klarer ikke helt å slutte å røyke. Har ikke noe problemer med alkoholen for det har jeg aldri holdt noe særlig på med uansett. Men jeg tenker hele tiden at tenk om jeg er gravid/blir gravid også har jeg røyket allerede. Er det egentlig så farlig? Skjønner jo at det beste er å være helt uten, men man hører jo om de rom har røyket hele svangerskapet også da.

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Du kan jo slutte å røyke når du finner ut at du er gravid, men det er en fordel å slutte på forhånd sånn at du slipper enda en bekymring når du først blir gravid.

I tillegg er det lurt å slutte fordi man har lyst til å slutte og ikke fordi man må fordi man er gravid. Tror at dersom man slutter bare fordi man må, har lettere for å begynne igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lever vi livet som vanlig. Inntil positiv graviditetstest er de eneste forehåndsreglene jeg tar folat, og har seponert enkelte medisiner som ikke er forenelig med graviditet. Viktigste jeg gjør er å passe på el så vi ikke holder på i det uendelige uten egentlig å ha noen sjanse. Vi kan risikerer å være prøvere i veldig lang tid og da prøver jeg å slappe mest mulig av med prosessen selv om det er lettere sagt enn gjort... For meg personlig er det viktig å fungere på normal måte og ikke stresse rundt det å være prøver og å bli gravid. Nå er jeg utrolig heldig som har tett og god oppfølging fra behandlende gynekolog.

Selv om vi prøver og det er tungt er jeg opptatt av det skal være en positiv opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen "forhåndsregler", men tok noen forholdsregler.

Begynte med folat.

Drakk mindre mellom el og ikm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært få forholdsregler her, bortsett fra at jeg tar folat. Ellers lever jeg som vanlig, dvs spiser sunt, drikker vin, og av og til øl (men full er jeg svært sjelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo slutte å røyke når du finner ut at du er gravid, men det er en fordel å slutte på forhånd sånn at du slipper enda en bekymring når du først blir gravid.

I tillegg er det lurt å slutte fordi man har lyst til å slutte og ikke fordi man må fordi man er gravid. Tror at dersom man slutter bare fordi man må, har lettere for å begynne igjen.

Jeg har bestemt meg for at jeg slutter og røyke DEN DAGEN jeg finner ut at jeg er gravid og da skal det være slutt for alltid. Det er ikke nødvendigvis slik at jeg MÅ slutte, men jeg har bestemt meg for at jeg har lyst til og slutte og for at barnet mitt skal vokse opp i ett hjem uten røykende foreldre. dette gjelder uansett om barnet er planlagt eller ikke planlagt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folat og tran hver dag, spiser sunt og holder kroppen i form. Og så holder jeg meg stort sett unna alkohol i periodene mellom EL og IKM. Det hender jeg styrer unna salami og muggost også i disse periodene. Kanskje litt sært, men man må jo bare følge sin egen samvittighet ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...