Gå til innhold

Negative sider ved iPhone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å kjøpe meg en iPhone, men så er det så delte meninger om den er bra eller ikke.

Så hva er egentlig negativt med iPhone? Nå tenker jeg først og fremst på funksjonalitet og hvor brukervennlig den er :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Personlig så tror jeg ikke jeg har funnet noe negativt med iPhone.

Mannen min har en som han bruker mye i jobben (mail, nett, timelister etc) og er kjempefornøyd med den.

Andre jeg prater med syns hele telefonen er noe dritt. Har du ingen som eier en slik telefon da som du kan se på? Spørre om å få teste den til ting du vanligvis bruker telefonen til, så ser du hvordan det fungerer.

Skrevet

Knuser jo fryktelig lett, da. Og kan ikke taes i fra hverandre for skånsom tørking dersom man er så uheldig å få fukt i den. Ellers er Apple et firma som ikke er veldig artig å skulle ha med å gjøre dersom det er noe galt med telefonen.

OS-et er helt OK, men selv foretrekker jeg Android.

Skrevet

TS

Jo jeg har prøvd den. Men jeg tenker litt at irriterende småting som går utover brukervennligheten er vel slik som man oppdager etter å ha hatt tlf en stund så jeg tenkte bare å høre med noen som hadde erfaring .9

Skrevet

Først: jeg er totalt sett superfornøyd med iPhone. Har hatt det i flere år,og har nå iPhone4

Opplever IKKE Apple som vanskelige vedr evt reparasjon/garanti

SÅ, for å lete etter negative ting:

Har ikke knust min ennå, men den VIRKER skjør med alt glasset sitt.

Irriterer at det er så tungvindt å legge til sms/ringetoner

Skulle likt å bytte "modus" enklere (møte/ute/høyt osv)

Skrevet

Signerer det Henkie sa.

Og ut over det ELSKER jeg min iPhone 4! Har hatt den i litt over et halvt år og er stort sett superfornøyd. Effektiv, funksjonell og veldig, veldig fin!

Skrevet

Jeg har vært bruker av Iphone i mange år. Og for å si det enkelt; jeg går IKKE tilbake til vanlig mobiltelefon. Den første iphonen jeg hadde knuste hele skjermen på, men det var fordi jeg var uforsiktig, og den fikk et 10m fall fra en balkong og rett ned på asfalten. Det morsomme var at den fungerte jo som normalt etter det, bare at det ikke gikk ann å tyde noenting fordi hele skjermen var i 1000 biter.

Men ut i fra det, har jeg hatt den iphonen jeg har nå, i ca et halvt år. og det er EN ting som er tullete med den. Lydløsknappen på siden, henger seg opp og vibrerer i ett sett. men dette er reklamasjonsfeil.

Mens jeg først snakker om lydløs-knappen må jeg også nevne noe negativt; at det er veldig lett å switche til lyd når du skal ha på lydløs. i skoletimer, jobb osv. det er det eneste negative jeg har å si om iphone.

Gjest Consensio
Skrevet

iPhonen her i huset har blitt tråkket på, stjålet av dyret her og slept rundt i leiligheten, mistet x antall ganger på steintrappa ved inngangspartiet - men den er like hel og skjermen er like fin bortsett fra en bitteliten ripe i det ene hjørnet.

Men jeg vet om en ting som er litt irriterende, men totalt uviktig. Det er når man er på App Store. Så scroller man nedover, går inn på en app for å lese om den, men skal tilbake i listen over apps igjen...ja da hender det at man må scrolle ned til der hvor man var istedenfor at man automatisk kommer tilbake til der hvor man var.

Det hender at det ikke skjer, men når det skjer så er det litt irriterende.

Skrevet

Jeg elsker også iphonen min, men skal jeg nevne ting som irriterer meg, så er det:

1. Scrollinga i app-store som Consensio nevner.

2. At man ikke kan slette enkeltnummer i anropsloggen.

3. At man ikke kan laste ned blacklist eller hva det heter, så man kan blokkere enkeltnummer, slik man kan på Android.

4. At Adobe flash ikke fungerer. Jeg har ikke giddet å finne noe alternativ, men det er litt for mange nettsider som bruker flash til at jeg orker å være mye på nett med telefonen.

Skrevet

Let opp alle tråder med noe smarttelefon-relatert i topic, der har jeg mest sannsynlig listet opp det meste som er negativt med iPhone :rodme:

:tongue:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har iPhone 4, men var ihuga iPhonemotstander. Nå er jeg frelst! Vil aldri hacen annen mobil! Etter ett år med telefonen er tilbakeknappen begynt å tulle litt og batteriet er blitt litt dårligere, ellers ikke noe tull. Det med tilbakeknappen irriterer meg litt, for når tastelås er på kan man trykke på den for å få opp klokka, men må trykke noen ganger før den reagerer. Men når tastelåsen er av fungerer den fint.

Nå har jeg vært forsiktig med min da, noen knall og fall har den fått, men ikke over gjennomsnittet tror jeg. :)

Skrevet

Jeg har iPhone 4, men var ihuga iPhonemotstander. Nå er jeg frelst! Vil aldri hacen annen mobil! Etter ett år med telefonen er tilbakeknappen begynt å tulle litt og batteriet er blitt litt dårligere, ellers ikke noe tull. Det med tilbakeknappen irriterer meg litt, for når tastelås er på kan man trykke på den for å få opp klokka, men må trykke noen ganger før den reagerer. Men når tastelåsen er av fungerer den fint.

Nå har jeg vært forsiktig med min da, noen knall og fall har den fått, men ikke over gjennomsnittet tror jeg. :)

signerer denne! kom på at tilbakeknappen min også har begynt å fuske.

Skrevet

Jeg har aldri hatt Iphone, men jeg lurer på om ikke dere syns det er et problem at den er så STOR? Man må bruke to hender for å tekste folk (ser stort sett folk som holder med den ene hånda og tekster med den andre), og den får jo ikke plass i bukselomma lenger.

Leste en over her som sa den tålte mer enn jeg personlig trodde den tålte. Jeg vil ha en tlf jeg kan tekste med på ridetur og ha med i stallen, og da virker den veldig upraktisk. I tillegg til det greiene med at teksteprogrammet gjetter ord og skriver sjuke ting. Selv om akkruat det kan være underholdende!

Gjest Raindrops
Skrevet

Du kan slå av autocorrect, det var noe av det første jeg gjorde. for den tuller til alt :gjeiper:

Jeg klarer fint å tekste med en hånd, selv om det var en utfordring i begynnelsen, og mobilen får plass i baklomma eller i en vanlig jakkelomme :)

Skrevet

Jeg har aldri hatt Iphone, men jeg lurer på om ikke dere syns det er et problem at den er så STOR? Man må bruke to hender for å tekste folk (ser stort sett folk som holder med den ene hånda og tekster med den andre), og den får jo ikke plass i bukselomma lenger.

Leste en over her som sa den tålte mer enn jeg personlig trodde den tålte. Jeg vil ha en tlf jeg kan tekste med på ridetur og ha med i stallen, og da virker den veldig upraktisk. I tillegg til det greiene med at teksteprogrammet gjetter ord og skriver sjuke ting. Selv om akkruat det kan være underholdende!

Dette er lett å slå av ved bare en enkel funksjon på innstillinger ;)

Skrevet

Men seriøst? ALLE mobiler er jo store nå til dags.

Skrevet

Til å være smarttelefon er ikke iPhone stor. Flere av de nyeste er større.

Å tekste med en hånd er ikke noe problem, men man skal vel ikke ri og tekste samtidig uansett? Det må jo at bort all oppmerksomhet

iPhone er nok ikke et typisk "stall telefon"

Da må du enten over på billige, kjedelige telefoner fra feks Nokia. Alternativt er vel iPhone den telefonen med best utvalg i deksler, vesker og annen beskyttelse.

Stavekontrollen kan du bare skru av dersom du ikke liker den.

Til slutt; IKKE hør på de som sier negativt om iPhone som selv ikke har iPhone. De aner som regel ikke hva de snakker om, og er ofte svært negative i utgangspunktet

Skrevet

Til slutt; IKKE hør på de som sier negativt om iPhone som selv ikke har iPhone. De aner som regel ikke hva de snakker om, og er ofte svært negative i utgangspunktet

Det må bety at bare de som eier eller har eid en Alcatel fra 90-tallet kan mene at det er dårlige telefoner ;)

• Liker 1
Skrevet

En annen ting som faktisk kan være irriterende med iPhone - eller dvs å eie en iPhone - er noen av menneskene rundt deg...de som har valgt iPhone wannabees fra LG, HTC, Samsung osv som (når de innser de har valgt feil) skal overbevise deg om at iPhone er et dumt valg, og at deres telefonvalg er det eneste rette. De må du desverre leve med så lenge du selv har telefonen alle strekker seg etter - iPhone :-)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke iPhone, men for meg et det negativt at "alle" har den.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...