Gå til innhold

Tangerudbakken tilbake til høsten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forguder hele gjengen, jeg!

Programmet i går gjorde virkelig en ordentlig kjip dag vanvittig bra, jeg blir så fylt av glede av den gjengen at det nesten er flaut.

Og da Hansine sa "når man har en partner har man jo en unge, så da trenger jeg ikke en unge" = fantastisk!

:strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest badeand1

Hun er faktisk psykisk utviklingshemmet. Jeg skjønner ikke at dere kan sitte og irritere dere over henne, når hun faktisk ikke kan noe for måten hun snakker på, og det er ganske tydelig at hun strever for å snakke ordentlig. Enn Hans da? Og BT? De kan jo nesten ikke snakke en gang, er ikke de irriterende?

Noen mennesker blir man bare irritert over, uansett om de er psykisk utviklingshemmet eller ei. Og angående snakkingen så står BT og Hege Anette ganske likt.

Endret av mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes H.A kan være litt plagsom noen ganger. Med måten hun snakker på. Ja, jeg vet hun ikke kan noe for det, men allikavel synes jeg det er plagsomt. Jeg er også glad hun ikke synger mer slik hun alltid gjorde i forrige sesongen. Herregud det var plagsomt det. Måtte seriøst skru av lyden :sjenert:

Å frøken Cecilie blir for voldsom og ikke minst er hun så mannegal. Fniser og flørter vilt med alle gutta hun kommer i kontakt med.

Jeg synes Hans er søt. Han er så skjønn når han alltid klager og offer seg over det meste :fnise: "mamma nei jeg vil ikke, Jammen mamma daaa. Åhh kjedeliiig"

BT virker som en super snill onkel :) Så søt og snill han var med de. Kjøpte gaver til de å. Så er han litt morsom da. Spesielt når han sier til hans at han ikke må spise pølser pga det er jo så usunt. Også sier han 2 min senere at han alltid er innom Narvesen å kjøper pølser :ler:

Hansine har jeg ikke så mye å si om egentlig. Virker helt greit liksom. Skulle bare ønske hun kunne ta den grusomme etterveksten! :haar: Etterveksten er jo så lys at hun ser jo skalla ut på toppen av hodet.

Olav liker jeg godt. Han virkelig veldig oppegående og snill. Alle virker jo forsåvidt snille da. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansine har jeg ikke så mye å si om egentlig. Virker helt greit liksom. Skulle bare ønske hun kunne ta den grusomme etterveksten! :haar: Etterveksten er jo så lys at hun ser jo skalla ut på toppen av hodet.

Jeg synes Hansine er veldig kul! Har liksom ikke fått helt tråden i hva som er hennes problemer utover å ha Asberger. Nå er forresten etterveksten tatt, det ble gjort før gullruten :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansine tok jo etterveksten da hun skulle på Gullruten?

Åja fikk ikke det med meg Men det var bra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er faktisk psykisk utviklingshemmet. Jeg skjønner ikke at dere kan sitte og irritere dere over henne, når hun faktisk ikke kan noe for måten hun snakker på, og det er ganske tydelig at hun strever for å snakke ordentlig. Enn Hans da? Og BT? De kan jo nesten ikke snakke en gang, er ikke de irriterende?

Jeg er uenig når gjelder BT, for man kan faktisk forstå 99% av det han sier. Hans derimot, for å si det sånn, jeg er glad for at programmet har undertekster. Han er den eneste jeg sliter med å forstå, jeg får med meg 30-40% av det han sier resten er bare "vaka vaka vaka".

Hege anette er bare herlig, og så lager hun visstnok veldig gode vafler, synd at jeg er veldig skeptisk til å spise mat som er tilberedt av funksjonshemmede, som en annen bruker nevnte tidligere i tråden.

Jeg har selv jobbet på en tilrettelagt avdeling, på en videregående skole, og der sitter jeg igjen med veldig negativt bilde av funksjonshemmede og håndhygiene. Greit, de vasker seg før de starter, men det hjelper ikke når hender og fingrer ender opp både her og der. Alt fra å klø seg i håret, rette på buksen bak ved å ta i rumpen osv.

Du som nevnte at du hadde jobbet med funksjonshemmede, og har opplevd at funksjonshemmede, og mener at det er ingen som er så flinke som dem når det gjelder håndhygiene. Enten så lyver du, eller så følger du ikke med på hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fin episode igår, men var det bare jeg som reagerte på det med hans og massasjen? Jeg vet at de som filmer ikke skal blande seg i hva gjengen gjør, men de kunne ha oversatt, så han massøren ikke måtte slite seg ut for å forklare hva hans skulle gjøre, det var flaut å se på. Det var jo helt tydelig at Hans ikke forsto et døyt av engelsk, så de kunne ha oversatt for hans, akkurat da skulle jeg ønske at Åshild var der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig når gjelder BT, for man kan faktisk forstå 99% av det han sier. Hans derimot, for å si det sånn, jeg er glad for at programmet har undertekster. Han er den eneste jeg sliter med å forstå, jeg får med meg 30-40% av det han sier resten er bare "vaka vaka vaka".

Hege anette er bare herlig, og så lager hun visstnok veldig gode vafler, synd at jeg er veldig skeptisk til å spise mat som er tilberedt av funksjonshemmede, som en annen bruker nevnte tidligere i tråden.

Jeg har selv jobbet på en tilrettelagt avdeling, på en videregående skole, og der sitter jeg igjen med veldig negativt bilde av funksjonshemmede og håndhygiene. Greit, de vasker seg før de starter, men det hjelper ikke når hender og fingrer ender opp både her og der. Alt fra å klø seg i håret, rette på buksen bak ved å ta i rumpen osv.

Du som nevnte at du hadde jobbet med funksjonshemmede, og har opplevd at funksjonshemmede, og mener at det er ingen som er så flinke som dem når det gjelder håndhygiene. Enten så lyver du, eller så følger du ikke med på hva de driver med.

Jeg snakker både sant og følger med. Det har jeg vært nødt til, siden jeg har jobbet som lærer på et skolekjøkken for psykisk utviklingshemmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg banner vel i kirka nå, men jeg syns faktisk Hans er den mest irriterende, og jeg ser ikke hvorfor alle syns han er så utrolig søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags diagnose er det egentlig Hansine har? Synes hun virker litt mer "oppegående" i forhold til andre:)

Vet hun har asperger(?!), men er vel ikke bare det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg banner vel i kirka nå, men jeg syns faktisk Hans er den mest irriterende, og jeg ser ikke hvorfor alle syns han er så utrolig søt.

neida du har ikke bannet nok,det blir min jobb

jeg kan ikke forstå at noen finner denne serien søt eller annet.Den er utrolig irriterendes og når ble det ok å bruke tilbakestående som humorprogram?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bruke utviklingshemmede som billig underholdning, som blant annet i dette programmet, er kvalmende! De er voksne mennesker, ikke små, søte barn. Dette programmet, og mye annet (i media spesielt), er med på å forherlige utviklingshemming og gjøre dem til søte "maskoter" til glede for "alle oss normale som trenger noe å dra på smilebåndet av". :kvalm:

Jeg skjønner til dels appellen, og også at det er bra at utviklingshemmede får "sendetid". Jeg setter likevel spørsmålstegn ved om det er på deres egne premisser, noe det helt klart burde være.

Vi får se en lykkelig gjeng som finner glede i "de små ting", er relativt selvstendige og har nok livsglede for hele Norges befolkning. Tror dere dette er realiteten? Det kan det være for disse, men slik det fremstilles på TV Norge, så skulle man tro at det var normalen for utviklingshemmede.

Sorry for at jeg forpester tråden deres, men det måtte bare sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke utviklingshemmede som billig underholdning, som blant annet i dette programmet, er kvalmende! De er voksne mennesker, ikke små, søte barn. Dette programmet, og mye annet (i media spesielt), er med på å forherlige utviklingshemming og gjøre dem til søte "maskoter" til glede for "alle oss normale som trenger noe å dra på smilebåndet av". :kvalm:

Jeg skjønner til dels appellen, og også at det er bra at utviklingshemmede får "sendetid". Jeg setter likevel spørsmålstegn ved om det er på deres egne premisser, noe det helt klart burde være.

Vi får se en lykkelig gjeng som finner glede i "de små ting", er relativt selvstendige og har nok livsglede for hele Norges befolkning. Tror dere dette er realiteten? Det kan det være for disse, men slik det fremstilles på TV Norge, så skulle man tro at det var normalen for utviklingshemmede.

Sorry for at jeg forpester tråden deres, men det måtte bare sies.

Jeg er faktisk enig i at det glorifiseres litt for mye. Det er bra at de greier å være såppass selvstendige, men i hvor mange tilfeller stemmer det? De fleste mennesker jeg kjenner med downs ( inkludert min egen bror ) er ikke annet en barn i voksne kropper som ender opp på institusjon ( jobbet på en institusjon selv en stund ). Det er dessverre ikke alle som har foreldre som Hans sine som kan bygge opp ett helt leilighetskompleks til den utviklingshemmende sønnen og vennene hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig i at det glorifiseres litt for mye. Det er bra at de greier å være såppass selvstendige, men i hvor mange tilfeller stemmer det? De fleste mennesker jeg kjenner med downs ( inkludert min egen bror ) er ikke annet en barn i voksne kropper som ender opp på institusjon ( jobbet på en institusjon selv en stund ). Det er dessverre ikke alle som har foreldre som Hans sine som kan bygge opp ett helt leilighetskompleks til den utviklingshemmende sønnen og vennene hans.

Er det foreldrene til Hans som har ordnet det? Skjønner jo at de ikke har bygga det sjøl, men at de har betakt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har litt blandede følelser når jeg leser denne tråden egentlig.

Jeg føler jo ikke at de blir gjort narr av på noen måte?

Jeg sitter jo ikke å ler AV dem, det er jo mer det at det er en hyggelig serie som man får en god følelse av.

Tenker også at det kan være nyttig å vise et slikt program der folk ser at man er et helt menneske selv om man har downs, med alle følelser og tanker som vi andre har.

Og nei, det er nok ikke mange som er så heldige som gjengen på Tangerudbakken desverre. Det er de jo tilogmed bevisst på selv.

Det er jo i mine øyne en skam at de blir stuet bort på institusjoner sammen med gamle og syke mennesker, kanskje kan det bidra til en liten oppvåkning hos noen?

Det er jo ingen grunn til at de ikke skal ha rettigheter på lik linje med alle.

For oss funksjonsfriske er det omtrent en menneskerett å kjøpe egen bolig og privatliv er vi jo ekstremt opptatte av.

Skjønner at ikke alle er i stand til å ta vare på seg selv men tangerudbakken er jo et veldig godt eksempel på et alternativ som fungerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Har litt blandede følelser når jeg leser denne tråden egentlig.

Jeg føler jo ikke at de blir gjort narr av på noen måte?

Jeg sitter jo ikke å ler AV dem, det er jo mer det at det er en hyggelig serie som man får en god følelse av.

Tenker også at det kan være nyttig å vise et slikt program der folk ser at man er et helt menneske selv om man har downs, med alle følelser og tanker som vi andre har.

Og nei, det er nok ikke mange som er så heldige som gjengen på Tangerudbakken desverre. Det er de jo tilogmed bevisst på selv.

Det er jo i mine øyne en skam at de blir stuet bort på institusjoner sammen med gamle og syke mennesker, kanskje kan det bidra til en liten oppvåkning hos noen?

Det er jo ingen grunn til at de ikke skal ha rettigheter på lik linje med alle.

For oss funksjonsfriske er det omtrent en menneskerett å kjøpe egen bolig og privatliv er vi jo ekstremt opptatte av.

Skjønner at ikke alle er i stand til å ta vare på seg selv men tangerudbakken er jo et veldig godt eksempel på et alternativ som fungerer.

Hansine var jo på et sånt sted før hun kom til tangerudbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foreldrene til Hans som har ordnet det? Skjønner jo at de ikke har bygga det sjøl, men at de har betakt det?

Det er ihvertfall det jeg har lest. De ønsket å gi sin sønn ett verdig liv som utviklingshemmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansine var jo på et sånt sted før hun kom til tangerudbakken.

Ja, og hun er jo virkelig oppegående, reflektert og lite rammet i forhold til mange av de andre. Syns ikke det er rett på en flekk.

Endret av Maryell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...