Gå til innhold

For mye tanker...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt når det startet, men det er ganske slitsomt og hemmende. Jeg tenker, grubler og analyserer. Slapper sjelden helt av og bare er helt tilstede i nuet... Det går rett og slett utover livet. Jeg lever ikke helt, jeg eksisterer og tiden går, men alle tankene og analysene hindrer meg i å slappe av og virkelig nyte livet.

Folk kommenterer det: Hva tenker du nå? Det ser ut som at du grubler på noe hele tiden! Det er ikke bra å tenke for mye! Du skulle vært filosof du!

Effektive øvelser for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thefainter

Henger meg på denne :popcorn:

Er ganske sikker på at jeg tenker for mye, det er hvertfall det folk sier til meg. Får ikke slappet av ordentlig :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å snakke med noen om det man tenker om, lufte tankene og få litt feedback.

Evt ikke la ting forbli tanker med gjør noe med de.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sånn en jeg også, slitsomt. Tror jeg lever i nuet maks 5%. Altså veldig mye fortid og fremtid. Grubler og tenker på konsekvenser, hva som skulle ha vært sagt og gjort i fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Hva med å snakke med noen om det man tenker om, lufte tankene og få litt feedback.

Evt ikke la ting forbli tanker med gjør noe med de.

:kaffekopp:

Nå er det kanskje ikke alle som har noen å snakke med da :vetikke:

Og de man har snakket med blir jo etterhvert lei, tror jeg. Det er gjerne de tankene man ikke finner noen løsning på som går igjen, i tillegg til at nye tanker dukker opp. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en grubler jeg og. Forferdelig plagsomt!! Men så snart jeg begynner å tenke på noe negativt så dytter jeg det unna og tenker på noe positivt. Hjelper litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte grusomt mye før også, fikk meg noen nye piller som ser ut som å hjelpe.

Prøver også å leve litt mer i nuet og ikke ta beskymringer på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk meg noen nye piller som ser ut som å hjelpe.

Det bør jo være aller siste løsning, når alt annet er prøvd og ting går skikkelig ille på grunn av alle tankene.

En ting man kan gjøre er å skrive. Da får man fokus på skrivingen, og så får man tankene ned på papiret. Ellers kan man snakke med en psykolog/psykiater e.l.

Jeg tror ikke det er lurt å snakke med en i familien eller en venninne for eksempel, det kan fort bli for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør jo være aller siste løsning, når alt annet er prøvd og ting går skikkelig ille på grunn av alle tankene.

En ting man kan gjøre er å skrive. Da får man fokus på skrivingen, og så får man tankene ned på papiret. Ellers kan man snakke med en psykolog/psykiater e.l.

Jeg tror ikke det er lurt å snakke med en i familien eller en venninne for eksempel, det kan fort bli for mye...

Du har nok rett, men så var piller den siste løsningen for meg, og uten de så ville ting vært såå mye verre enn det er nu.

Det du skrev med å få ned tankene på papir funket for meg men måtte ha enda litt ekstra hjelp med piller.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...