AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Vaks opp på bygda og mitt rom var alltid samlingsplass for mange. Kvar helg var det speling, VHS, kort speling, rollespill. Tidling Lan prosjekt. Som regel var vi 4-6 stk men avogtil 12-13 og noen av de var jenter. Dette heldt vi på med til vel vi vart vaksne og flyttet alle til sitt. Min interesse for spel og film har ikke minsket over årene. Og kompiser kommer over. Mine nevøer synes min leilighet er kul. Og kompiser kommer ofte får å få tips og gjerne låne noe. Har hatt litt jenter og damer innom men bare koner av kompiser og slektninger. Jeg vil rett og slett ikke ha single jenter inn på leiligheta for jeg er redd dei reagerer negativt. Hadde noen som kom over og var venner av meg og mine kompiser før men da var jeg yngre og hadde allereie da store mengder VHS, spel og diverse. Jeg er veldig stolt over mye av det jeg har, alle dei 1000vis av DVDene jeg har, Statuer,byster og film effekter. 100vis av bøker (stort sett fantasy). Miniatyrer og byggesett jeg har bygd og malt. Og min rollespel samling som samler støv. Hvordan reagerer derer jenter/damer om dere kom heim til ein fyr og det er som å gå inn i leiligheta til dei i The big bang theory bare med ørten ganger mer DVDer ofc.
ludo Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Jeg hadde ikke reagert nevnverdig negativt. !! 3
Gjest MorAase Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Hvem vil vel gå inn i leiligheten til en mann som ikke står for den han er? 3
Tabris Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Jeg hadde blitt glad - genialt å finne andre med lignende geekinteresser! 3
virw Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Hadde ikkje vore negativt, om fyren var ok ellers 1
otilie Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Hadde syntes det var kult!! Jeg hadde derimot syntes det var gørr om jeg hadde blitt invitert hjem til noen med et rom full av fotballting...... men jenter er forskjellige. Ikke alle single jenter hater 'geeks'. 8
Admeliora Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 Jeg digger guttene i Big Bang, og ville ikke hatt noen problemer med å komme inn i en slik leilighet! Men nå er jeg vel litt slik selv også da.. 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Det kommer jo ann på jenta, jeg som gamer hadde blitt imponert og smågiret, mens venninnen min hadde tenkt taper/freak med en gang. 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #9 Skrevet 21. august 2011 Jeg hadde blitt misunnelig på alle tingene :D 2
Antlers Skrevet 21. august 2011 #10 Skrevet 21. august 2011 I nerds! ^^ Synes det er positivt med effekter som gjenspeiler personligheten, og du bør ikke forsøke å skjule hvem du er. Når det er sagt så går det en grense et sted. Det blir liksom litt mye om alle rom er fylt til randen av DVD, statuer, ninjasverd, miniatyrfigurer og He-Man tapet. Greit å ha data som hobby, men det trenger ikke stå 7 maskiner i stua med ledninger og kabler liggende som snubletråd utover gulvet. Akkurat nå er det din leilighet, men om du etterhvert flytter sammen med en jente må det være rom for tilbehør etter hennes personlige smak også. Det som betyr mye for deg (ja, jeg forstår at alt betyr mye nå, men du må kanskje være litt mer selektivt etterhvert) kan stå fremme som pynt, men penserviset skal i vitrineskapet - ikke miniatyrene. Darth Vader-statuen kan ikke stå i gangen dersom det betyr at det ikke blir plass til jakkestativ. Det skal synes at du bor i leiligheten, men jenter vil neppe like følelsen av å entre et rom som ser ut som det er tatt rett ut av en film om en massemorder som har tapetsert veggene med det han er sykelig opptatt av. Det som står fremme bør i alle fall være rent og pent. Tørk støv ofte, og vær stolt av samlingen din. Tenk litt over om du faktisk har plass til at alt skal stå fremme, og unngå for all del "massemorder-rom-looken". Det kan jo hende du er heldig og møter ei som er like glad i alle effektene som du er, men jeg tror de fleste foretrekker at de ikke dominerer leiligheten. Oppsummering: Effekter og morsomme detaljer er helt greit, men om hele leiligheten ser ut som rommet til en tolvåring er det ikke greit. 7
Kråkesaks Skrevet 21. august 2011 #11 Skrevet 21. august 2011 Hvordan har du tenkt til å bli kjent med folk i det hele tatt om de ikke skal få vite om interessene dine? 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #12 Skrevet 21. august 2011 Jeg syns det er kult med folk som er veldig engasjert i noe, så jeg hadde ikke syntes du var teit om jeg så leiligheta di! Selv om jeg ikke er inne i spillverdenen, har jeg mine "særheter" og "rarheter". Har ingen problemer med å respektere/ha forståelse for at andre har sine interesser som ikke er de samme som mine. 2
Andrelinoge Skrevet 21. august 2011 #13 Skrevet 21. august 2011 Hvem vil vel gå inn i leiligheten til en mann som ikke står for den han er? TS her Første tanke som kom inn i hodet mitt var at jeg postet anonymt du tenkte på. Men stusser litt, trur kanskje du tenkte mer på at jeg ikke står for det at jeg er ein Geek og ivrig samler. Dropper anonym da iallefall 3
Andrelinoge Skrevet 21. august 2011 #14 Skrevet 21. august 2011 Hvordan har du tenkt til å bli kjent med folk i det hele tatt om de ikke skal få vite om interessene dine? De aller fleste vet nok litt ja, er ikke typen som held kjeft om det jeg brenner for hehe.
Mynona Skrevet 21. august 2011 #15 Skrevet 21. august 2011 Jeg har ikke den interessen i det hele tatt, å jeg hadde sikkert synes at det var litt vel mye. Nå er interiør og estetikk i hjemmet en interesse av meg, så jeg ville vel tenkt noe ala "den der kommer ikke inn i stua mi" eller "de greiene der skulle vært på gjesterommet" eller noe. haha.. Men nå kjenner jeg ikke mange gutter/menn som innreder hjemmet sitt etter mine ønsker uansett. Og jeg tenker det samme om evt fotballtrøyer på vegge, store høyttalere og bilgreier f.eks. Så lenge du ikke bare prater om den interessen, men om andre ting også er det ikke noe stort problem. Nå svarte jg kanskje ikke helt direkte på spm, men... 3
Andrelinoge Skrevet 21. august 2011 #16 Skrevet 21. august 2011 I nerds! ^^ Synes det er positivt med effekter som gjenspeiler personligheten, og du bør ikke forsøke å skjule hvem du er. Når det er sagt så går det en grense et sted. Det blir liksom litt mye om alle rom er fylt til randen av DVD, statuer, ninjasverd, miniatyrfigurer og He-Man tapet. Greit å ha data som hobby, men det trenger ikke stå 7 maskiner i stua med ledninger og kabler liggende som snubletråd utover gulvet. Akkurat nå er det din leilighet, men om du etterhvert flytter sammen med en jente må det være rom for tilbehør etter hennes personlige smak også. Det som betyr mye for deg (ja, jeg forstår at alt betyr mye nå, men du må kanskje være litt mer selektivt etterhvert) kan stå fremme som pynt, men penserviset skal i vitrineskapet - ikke miniatyrene. Darth Vader-statuen kan ikke stå i gangen dersom det betyr at det ikke blir plass til jakkestativ. Det skal synes at du bor i leiligheten, men jenter vil neppe like følelsen av å entre et rom som ser ut som det er tatt rett ut av en film om en massemorder som har tapetsert veggene med det han er sykelig opptatt av. Det som står fremme bør i alle fall være rent og pent. Tørk støv ofte, og vær stolt av samlingen din. Tenk litt over om du faktisk har plass til at alt skal stå fremme, og unngå for all del "massemorder-rom-looken". Det kan jo hende du er heldig og møter ei som er like glad i alle effektene som du er, men jeg tror de fleste foretrekker at de ikke dominerer leiligheten. Oppsummering: Effekter og morsomme detaljer er helt greit, men om hele leiligheten ser ut som rommet til en tolvåring er det ikke greit. Haha skulle nesten tru du har vært og besøkt meg. Alt er slik du beskriver det untatt He-Man tapet..har malte vegger ingen tapet Har 2 datamskiner og 1 bærbar så ikke 7 da :o) Vurderte ein gang i tiden å henge opp ein del plakater, kjøpte inn noen men hengte bare opp 3stk 2 er innrammete so det ser veldig bra ut men 1 heng bare på ei dør ikke så bra. "massemorder-rom-looken" er ikke heilt sikker på kva du mener med den, tapetserte vegger med text og symboler og utklipp og slikt? Nei det er jeg ikke typen til. Men liker slasher ikoner, so har noen store figurer/dukker av slike.
Andrelinoge Skrevet 21. august 2011 #17 Skrevet 21. august 2011 Jeg har ikke den interessen i det hele tatt, å jeg hadde sikkert synes at det var litt vel mye. Nå er interiør og estetikk i hjemmet en interesse av meg, så jeg ville vel tenkt noe ala "den der kommer ikke inn i stua mi" eller "de greiene der skulle vært på gjesterommet" eller noe. haha.. Men nå kjenner jeg ikke mange gutter/menn som innreder hjemmet sitt etter mine ønsker uansett. Og jeg tenker det samme om evt fotballtrøyer på vegge, store høyttalere og bilgreier f.eks. Så lenge du ikke bare prater om den interessen, men om andre ting også er det ikke noe stort problem. Nå svarte jg kanskje ikke helt direkte på spm, men... Blir vel same greia bare ein bytter ut fotball,biler og musikk anlegg med geek greier. Fotball har aldri intressert meg, biler nix. Har ikke bil lenger var pendler i 10år var så lei bil jeg ikke har det lenger nu. Musikk anlegget er pakket vekk + gigantiske høytalere. Skal kaste rukla så snart jeg har sjans. Synes det var greit å bli kvitt litt ledninger og stikk kontakter. Er og var litt intressert i interiør er det enda men faller liksom i fisk når ein er mer intressert i andre ting. Har eit par kott jeg har lyst til å hylle opp for nydlig lagring (slik at det ikke er synlig) Har veldig mye jeg har planer om å kvitte meg med for å få det litt mer minimalistisk (vet ikke om det er skrevet riktig)og ein gediggen hjørne skrivepult som ble brukt til data vil jeg ha vekk og sett opp litt betre lys setting for statuer og byster. + legge inn lys i miniatyr skapet.
Gjest MorAase Skrevet 21. august 2011 #18 Skrevet 21. august 2011 TS her Første tanke som kom inn i hodet mitt var at jeg postet anonymt du tenkte på. Men stusser litt, trur kanskje du tenkte mer på at jeg ikke står for det at jeg er ein Geek og ivrig samler. Dropper anonym da iallefall Tanken var, og er, at alle har sine særegenheter. En må kunne stå for den en er, eller endre seg. Å markedsføre seg selv som noen en ikke er er noe alle taper på i lengden.
Antlers Skrevet 21. august 2011 #19 Skrevet 21. august 2011 Haha skulle nesten tru du har vært og besøkt meg. Alt er slik du beskriver det untatt He-Man tapet..har malte vegger ingen tapet Har 2 datamskiner og 1 bærbar så ikke 7 da :o) Vurderte ein gang i tiden å henge opp ein del plakater, kjøpte inn noen men hengte bare opp 3stk 2 er innrammete so det ser veldig bra ut men 1 heng bare på ei dør ikke så bra. "massemorder-rom-looken" er ikke heilt sikker på kva du mener med den, tapetserte vegger med text og symboler og utklipp og slikt? Nei det er jeg ikke typen til. Men liker slasher ikoner, so har noen store figurer/dukker av slike. Jeg har mange nerdevenner og er forsåvidt ganske nerdete selv, men det er stor forskjell på å besøke en kamerat som har like mye effekter som deg, og på å skulle bo slik selv. Det plager meg overhodet ikke om leiligheten til en kamerat ser ut som et gedigent gutterom, jeg vil bare ikke at det skal se sånn ut hjemme hos meg, for da klarer jeg ikke å slappe av. Jada, jeg har noen geek t-shirts, en dørmatte med "Welcome Home" i binary, 3 PC'er (den ene står riktignok i kottet), en stein malt som en hearthstone fra WoW, litt whisky-effekter fra favorittmerket og annet småtteri, men det dominerer ikke leiligheten. Det er rom for den mer kvinnelige siden av meg også, og fargetemaet i stuen er f.eks muldvarp og lavendel. Da passer whiskeyspeilet med brun ramme perfekt inn, men jeg stabler ikke whiskytønner og tomme flasker rundt omkring; det hadde blitt overkill. Med massemorderrom/stalkerrom tenker jeg på rom hvor mennesker med et forstyrret sinn har tapetsert veggen med bilder av ofre, avisutklipp, gjerne skrevet litt rett på veggen osv. Altså slik et rom ser ut når man har krysset linjen mellom å ha en interesse og å være sykelig opptatt av noe. Fant egentlig ingen gode bildeeksempler, men noe ala det her (men med ting du selv er opptatt av, selvsagt): http://www.flickr.com/photos/bijijoo/1094266020/lightbox/ http://www.flickr.com/photos/bijijoo/1094265862/lightbox/ Om du er stor fan av "A Nightmare on Elm Street"-filmene, så er det stilig med en stor, innrammet plakat (f.eks dette bildet: http://fc02.deviantart.net/fs70/f/2010/058/6/3/A_Nightmare_on_Elm_Street_by_rehsup.jpg) i stua. Det blir derimot litt vel mye med 10 plakater spredd rundt på veggene. Kvalitet er en viktig faktor her, og det høres bra ut at det du har hengt opp er innrammet. Det er mange ting som kan ha stor sentimentalverdi, men det betyr ikke at man trenger å stille ut alt man har. Ting som er i dårlig stand, ikke passer inn, eller bare forsvinner i mengden kan være lurt å enten pakke vekk, kaste, eller plassere på et mer avskjermet rom. Du høres forresten ut som en hyggelig kar, og interessene dine står neppe i veien når det gjelder å finne deg en kjæreste. Bare husk på det der med den lille forskjellen; opptatt av/sykelig opptatt av
Pria Skrevet 21. august 2011 #20 Skrevet 21. august 2011 Hvis du har en leilighet som er like fin og skinnende ren som gutta i Big Bang Theory har du intet å frykte. Hvis du derimot bor i en gammel nedslitt sokkelleilighet hvor støvlaget ligger tykt overalt og det lukter skittent og innestengt og det er hauger av skittentøy og gamle matrester, møkkete bad mm. så ja, ikke inviter folk hjem. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå