AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #41 Skrevet 22. august 2011 Det er bra læreren din sa det. Læreren vår delte ut LO-reklame i tillegg. Flottings! Da er det vel greit om en annen lærer deler ut partireklame for Frp også da..? Jeg kan se for meg krigtypene i avisene..
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #42 Skrevet 22. august 2011 36% av Journalistene stemmer SV. Journaliststudiet er så populært at man trenger toppkarakterer for å komme inn. Kanskje journalistene rett og slett er de skarpeste knivene i skuffen? Og jeg som trodde elitisme var noe sosialister ville latt være å assosiere seg med for enhver pris? Alle er jo like mye verdt, remember? Jeg lurer forøvrig på hvor lett/vanskelig det er for en høyrevridd journalist å utdanne seg, få gode karakterer på journalistskole, og å finne jobb om miljøet han/jun liksom skal jobbe i har politiske motivasjoner for å ekskludere ham/henne.
sebastianen Skrevet 22. august 2011 #43 Skrevet 22. august 2011 Flottings! Da er det vel greit om en annen lærer deler ut partireklame for Frp også da..? Jeg kan se for meg krigtypene i avisene.. Jeg tror gjesten her var ironisk . Men ja, å huttetuttetei ,da ble det bråk ,huhei. Og etterpå så ble det ikke lett å være ham.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #44 Skrevet 22. august 2011 Jeg vil anta at journalister klarer å skille sine private politikk-preferanser fra profesjonen. [...] Det er like realistisk som å tro at pasienter plutselig ikke lengre skulle være mottagelige for placeboeffekt. Biasen er der uansett, om man i det hele tatt lever. Det er derfor man trenger en konkurrerende presse med ett annet grunnsyn. Om man skulle sammenlignet det politiske landskapet med pressen, hadde partiene Høyre og Frp manglet totalt. Noen ville sikkert likt en slikt virkelighet, men særlig demokratisk hadde det ikke vært.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #45 Skrevet 22. august 2011 Jeg tror gjesten her var ironisk . Men ja, å huttetuttetei ,da ble det bråk ,huhei. Og etterpå så ble det ikke lett å være ham. I know, and so was I!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2011 #46 Skrevet 23. august 2011 Jeg tror det sier litt om sosialisme (nazisme/kommunisme), en totalitær ideologi.
Gjest Ugge Skrevet 23. august 2011 #47 Skrevet 23. august 2011 Som nevnt er det fritt fram for folk på høyresiden å bli journalister eller starte egen avis. Mulig jeg er dum, men jeg ser faktisk ingen annen løsning på hvordan journalistmassen som helhet skulle bli mer politisk balansert. Så lenge folk med høyresympatier prioriterer utdannelser som gir høyere lønn (eller kortere skolegang) er det faktisk litt latterlig å høre på sytinga deres. Som om det at media består av mange med venstresympatier er en stor og villet konspirasjon? Gjør noe med det da! Bli journalist! Start avis! Gjør din stemme hørt! Det at media skulle bli mindre venstrevridd av å fjerne pressestøtten finner jeg merkelig. Pressestøtten skjeler ikke til politisk tilhørighet, men blir gitt til alle som fyller visse vilkår som er like for alle. Hvordan er det urettferdig? Jeg mener tvert om at pressestøtten sikrer et visst politisk mangfold i en avisflora som ellers ville vært preget av tabloider. Norge er såpass lite at det er vanskelig for selv de mest fremtredende særgruppene å få nok kundegrunnlag til egen avis. Disse avisene er likevel viktige, da disse særgruppene trenger et fora. Jeg tenker eksemplevis på bønder og kristenfolk - og jeg ville ønske en egen avis for liberalister/frpere velkommen på samme grunnlag. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå