Gå til innhold

DLF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For noen år tilbake kunne man lese på Dlf sine hjemmesider at rusmiljøet burde "forstyrres" slik at de kunne fortsette rusmisbruket sitt i bakgårder, kjellere osv, men at man burde hindre unge i å bli rusmisbrukere.

Dlf er for full legalisering av narkotika.

Siden jeg nevnte at Singapore et SELVE forbildet for de som er medlem i Dlf så vil jeg sitere fra et av de mange reisebrevene Onar har lagt ut http://onarki.vgb.no/2009/08/medaljens-bakside/

"I det øyeblikket gikk det opp for meg: De tvinger invalide til å arbeide i dette landet!

Med å tvinges til å arbeide mener jeg jo selvfølgelig at de blir tvunget i samme grad som oss friske blir tvunget til å arbeide"

Dvs det høyre-ekstreme kaller "naturtvang", dvs det å spise og å gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til DLF-hat.

Dlf miljøet burde blitt overvåket av PST(Politiets sikkerhets-tjeneste)og deres ideologi burde vært forbudt i den forstand at de ikke fikk lov til å stille til valg(eller få innflytelse via å forsøke å innføre såkalt friborgerskap dvs at man skal kunne slippe å betale alle former for skatt unntatt moms i bytte mot at man må betale for sosiale goder direkte, likevel mener de at de vil ha krav på minstepensjon og hjelp for særlig dyre sykdommer osv)

pga at de er et sosialdarwinistisk høyreekstremt parti dvs høyre-extremismens andre hovedgren. Den første hovedgrenen av høyreextremisme er Nazisme. Såvidt jeg vet er den Nazistiske ideologi forbudt i Tyskland :-)

Tror dere meg ikke? Vel jeg siterer igjen fra http://onarki.no/blogg/2008/09/skapere-versus-snyltere/

"Jeg vil trolig være langt mer interessert i å hjelpe disse fattige FØR de skader seg, gjennom å støtte opp om utdanningsinstitusjoner for fattige osv. Jeg ønsker ikke at det skal flyte søppel i gatene, hverken menneskelig eller materielt søppel. Det er altså en verdi for meg å leve i et søppelfritt samfunn."

og helt på slutten:

"“I miljø og ressursforvaltning defineres gjerne søppel som “ressurser på avveie.” Det er i denne betydningen jeg bruker begrepet søppel. Det er ressurser som har mistet sin verdi. Søppel kan enten kastes på fyllinga, eller så kan det resirkuleres og gjenbrukes. Det er et valg man har også ovenfor menneskelig søppel, og da har jeg personlig mer sansen for resirkulering og gjenbruk.”

Jeg spurte HVA SLAGS MENNESKER du vil definere som “menneskelig søppel”, og du svarte ikke på dette. Videre lurer jeg på om du mener det er mulig å miste sin VERDI SOM MENNESKE (altså at noen mennesker ikke har menneskeverd), og om du mener det finnes et slags hierarki fra mennesker uten verdi (uproduktive, ”snyltere”?) på bunnen og opp til spesielt verdifulle (produktive, ”skapere”, ”de som beveger verden”?) på toppen.

Videre kan du lett tolkes slik at du mener at ”å kaste menneskelig søppel på fyllinga er et valg man har”. Da lurer jeg på om du mener dette er innenfor det moralske handlingsrommet i laissez faire-utopien din, og hva det vil si i praksis å ”kaste menneskelig søppel på fyllinga”.

Til slutt vil jeg høre hvordan du mener ”menneskelig søppel” skal resirkuleres og gjenBRUKES.

Jeg mener du bør avklare dette slik at det kommer tydeligere fram om du er opptatt av frihet, likhet (for loven), brorskap, liberalisme og andre fine ord du bruker, eller om du først og fremst er litt brun."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke medlem av partiet, men er enig i mye de står for.

mye jeg kunne ha sagt her, men et av kjerneverdiene er sosialdarwinisme.

Trodde kjerneverdien var frihet, det er lite sannsynlig folk ikke ville gitt frivillige donasjoner til fattige. Liberalisme ville ført til flere arbeidsplasser også.

Heldigvis ikke. Det er heldigvis større sjanse for å bli drept av en tiger enn at den ulykke hadde skjedd av Dlf hadde fått innflytelse.

Det er ikke en ulykke å få et friere samfunn.

Hvis det er så sikkert, så bør du klare å argumentere for det. Selv har jeg rett og slett ikke så mye peiling på DLF, men det mest ekstreme ved det, ved første øyekast, ser ut til å være den økonomiske politikken (Laissez-faire). Utenom det ser det ut til å være basert på å beskytte rettighetene til individet, noe som høres tilforlatelig ut.

DLF har vel strengt tatt ingen økonomisk politikk, de vil at folk skal bestemme selv, for eksempel om alle bestemmer seg for å gå sammen i et frivillig kommunistisk kollektiv vil vel ikke DLF bruke makt for å stoppe det.

Alvarin også kjent som Petter Kjørstad(som sannsynligvis er et geni)

Er du han kanskje?

Dlf-tilhenger(les: psykopatisk tyrannielsker)

Det motsatte tenker jeg vi sier.

http://catla.vgb.no/2009/03/08/blondinbella-catla/

Med egne ord: De mener blant annet at staten ikke skal forsikre alle mot uførhet, sykdom, arbeidslediget osv Alle må kjøpe sin egen private forsikring og de som ikke har råd til dette må leve av veldedighet.

Hva er galt med det? Mye tyder på at frihet fører til større rikdom, da har folk mer å gi.

Som Alvarin også påpeker i linken jeg viser til: "- Får fattige og andre med lav intelligens (han forutsetter en sammenheng her) sosialstøtte, slik at de kan få flere barn enn de rike og intelligente, vil dette føre til en dysgenisk utvikling der hele befolkningen/rasen blir dummere og dummere."

Den profilerte tyrannielskeren Onar Åm(det er ikke Alvarin, han er jeg tilhenger av)har skrevet at de fattige i et liberalistisk samfunn kan ha et respektabel levestandard ved å avstå fra å få barn. På den måten går "trykket oppover" med tanke på gjennomsnittlig IQ i samfunnet dvs at bare de som har råd til å få barn vil velge å få det og siden han mener at de fattige statistisk sett har lav IQ så er det for han ikke ønskelig at de får barn...

Siden det ikke er snakk om tvang, er det ikke noe galt at færre fattige og dumme får barn. Åm ville forresten selv ha gitt penger til fattige i et fritt samfunn: http://forum.dlf.info/viewtopic.php?f=5&t=1742

Personlig tror jeg at Onar Åm og Vegard Martinsen(leder i Dlf)har avtalt at han(Vegard)leder den "myke fronten" mot velferdsstaten og Onar leder den "harde fronten".

Eller det kan være bare at de er forskjellige

Du understreker viktigheten av familien, og ser gjerne at kvinner holder seg hjemme. Du er imot at det offentlige skal engasjere seg for likestilling. Hvilket parti enn DLF har en kvinne- og familiepolitikk som er mer lik NSDAP sin?

Hvilket parti tror du Hitler ville se på som mest anti-kommunistisk?

Her går du på små detaljer, uansett er vel DLF for at kvinner og familier skal kunne velge selv hvordan de vil leve.

Av partiene som stiller til valg i Norge, er DLF det eneste som har en raselære hvor ”raser” er ordnet hierarkisk etter intelligens, moral og angivelige evne til å skape store sivilisasjoner. Et slikt rasehierarki, hvor semitter hovedsakelig er gitt en svært lav status, var også typisk for nazismen, med den lille forskjellen at DLFere skiller ut én liten gruppe av semittene (nemlig jødene), og gir disse en HØY status i hierarkiet, mens hovedgruppen, de hovedsakelig muslimske semittene i Midt-Østen og Nord-Afrika, gis en lav status.

DLF er mot alle rasediskriminerende lover.

Fortsettes i neste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DLFs manipulative propagandaspråk, den stadige selvmedlidenheten og påkallelsen av sympati i egenskap av å være ”ofre” for urettferdighet, den voldsomme og følelsesmessige hetsingen, demoniseringen og dehumaniseringen av politiske motstandere, dyrkingen av fiendebilder (”oss og dem”), osv., minner sterkt som NSDAPs.

Nei, det minner ikke i det hele tatt. Uansett, de er ofre, se på Norge, man har lover, forbud, påbud og skatter på alt mulig. Man blir straffet om man ikke vil være med å spleise på opera eller man har feil farge på vasken sin.

Du skrev tidligere i denne diskusjonen: ”jeg har derimot veldig mye i mot at enkelte foreldrer velger å bringe barn som de vet ikke klarer seg selv på egenhånd inn i verden for så å lempe regningen over på de som klarer å bære sin egen vekt og vel så det”. Det er VELDIG KORT vei derfra til nazistenes eutanasiprogram."

Er det dumt å be foreldre tenke over hvilket liv barnet deres kan få? DLF støtter ikke tvunget eutanasi. Det er vel egentlig velferdsstaten som legitimerer tvunget eutanasi og kastrering fordi det kan gjøre statens og skattebetalernes regning mindre.

håper noen andre kan gjøre meg tjenesten hvis de vil dette selv da.

Hvorfor gjør du det ikke selv?

Hvorfor skal jeg tro en høyre-ekstrem på hva han sier når han sier at han ble utsatt for personangrep. Onar "Goering" Åm er slett ikke noe offer(akkurat denne "voldtatt kvinne" metaforen er noe han bruker ofte)! Hvis han og hans meningsfeller hadde fått makt(det er heldigvis større sjanse for å bli drept av en tiger en å oppleve den ulykke at Det liberale folkeparti får innflytelse), så hadde de gjennomført en politikk som hadde skapt reelle ofre!! Onar og andre som er enige med han er ikke mer ofre enn medlemmer av NSDAP før de fikk makt.

Hvorfor er du så ivrig på å sammenligne DLF med NSDAP? De er langt fra hverandre politisk.

"I det øyeblikket gikk det opp for meg: De tvinger invalide til å arbeide i dette landet!

Med å tvinges til å arbeide mener jeg jo selvfølgelig at de blir tvunget i samme grad som oss friske blir tvunget til å arbeide"

Dvs det høyre-ekstreme kaller "naturtvang", dvs det å spise og å gå på do.

Huff, tenk å måtte arbeide for å overleve, det beste hadde vel vært at vi alle slapp.

Dlf miljøet burde blitt overvåket av PST(Politiets sikkerhets-tjeneste)og deres ideologi burde vært forbudt i den forstand at de ikke fikk lov til å stille til valg(eller få innflytelse via å forsøke å innføre såkalt friborgerskap dvs at man skal kunne slippe å betale alle former for skatt unntatt moms i bytte mot at man må betale for sosiale goder direkte, likevel mener de at de vil ha krav på minstepensjon og hjelp for særlig dyre sykdommer osv)

pga at de er et sosialdarwinistisk høyreekstremt parti dvs høyre-extremismens andre hovedgren. Den første hovedgrenen av høyreextremisme er Nazisme. Såvidt jeg vet er den Nazistiske ideologi forbudt i Tyskland :-)

PST? Forbud? DLFs politikk går ikke ut over noen andre enn de som vil styre andres liv. Helt perfekt er nok ikke liberalismen, men bedre enn andre styreformer.

"Jeg vil trolig være langt mer interessert i å hjelpe disse fattige FØR de skader seg, gjennom å støtte opp om utdanningsinstitusjoner for fattige osv. Jeg ønsker ikke at det skal flyte søppel i gatene, hverken menneskelig eller materielt søppel. Det er altså en verdi for meg å leve i et søppelfritt samfunn."

og helt på slutten:

"“I miljø og ressursforvaltning defineres gjerne søppel som “ressurser på avveie.” Det er i denne betydningen jeg bruker begrepet søppel. Det er ressurser som har mistet sin verdi. Søppel kan enten kastes på fyllinga, eller så kan det resirkuleres og gjenbrukes. Det er et valg man har også ovenfor menneskelig søppel, og da har jeg personlig mer sansen for resirkulering og gjenbruk.”

Han kunne nok vært litt klarere her, men jeg tror det han prøver å si er at han ønsker at alle har et hjem og arbeid. Han mener at alle mennesker er en resurs og han er mot å kaste dem på fyllingen (drepe dem? la dem dø?), men for å resirkulere og gjenbruke (gi dem i arbeid?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke medlem av partiet, men er enig i mye de står for.

Trodde kjerneverdien var frihet trodde du ja..., det er lite sannsynlig folk ikke ville gitt frivillige donasjoner til fattige tja.... Liberalisme ville ført til flere arbeidsplasser også.

Det er ikke en ulykke å få et friere samfunn.

Norge er jo et godt eksempel på det.

DLF har vel strengt tatt ingen økonomisk politikk, de vil at folk skal bestemme selv, for eksempel om alle bestemmer seg for å gå sammen i et frivillig kommunistisk kollektiv vil vel ikke DLF bruke makt for å stoppe det.

Hva er galt med det? Mye tyder på at frihet fører til større rikdom, da har folk mer å gi.

Igjen, Norge er et godt eksempel på det du sier her.

Siden det ikke er snakk om tvang, er det ikke noe galt at færre fattige og dumme får barn. Åm ville forresten selv ha gitt penger til fattige i et fritt samfunn: http://forum.dlf.info/viewtopic.php?f=5&t=1742

Sosialdarwinisme Dlf vil helst at "fatiige og dumme" som dere ser han sier ikke får barn slik at de dør ut

Fortsettes i neste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det minner ikke i det hele tatt. Uansett, de er ofre, se på Norge, man har lover, forbud, påbud og skatter på alt mulig. Man blir straffet om man ikke vil være med å spleise på opera eller man har feil farge på vasken sin.

Onar spiller iallefall offer-rollen hele tiden. Dere er ikke ofre. Norge er ikke perfekt.

Er det dumt å be foreldre tenke over hvilket liv barnet deres kan få? Nei, selvsagt ikke, men det er opp til folk hva de velger å gjøre DLF støtter ikke tvunget eutanasi. Det er vel egentlig velferdsstaten som legitimerer tvunget eutanasi og kastrering fordi det kan gjøre statens og skattebetalernes regning mindre.

Hvorfor er du så ivrig på å sammenligne DLF med NSDAP? De er langt fra hverandre politisk.

Ikke i kjernevedien.

Huff, tenk å måtte arbeide for å overleve, det beste hadde vel vært at vi alle slapp.

Lurer på hvorfor Onar hele tiden klager over at han ikke blir erlært 100% ufør slik at han får mer i trygd enn det han får idag? Han er jo for at uføre "tvinges på samme måte som friske" til å jobbe dvs at støttten er så lav at man må jobbe for å klare seg. Onar: slutt å klag og kom deg i jobb! Men i ditt diktatur-elskende hode så er det slik at alle ANDRE skal tvinges bare ikke du.

PST? Forbud? DLFs politikk går ikke ut over noen andre enn de som vil styre andres liv. Det går ut over de som trenger hjelp Helt perfekt er nok ikke liberalismen, men bedre enn andre styreformer. Helt perfekt er nok ikke velferdsstaten i Norge, men bedre enn andre styreformer

Han kunne nok vært litt klarere her, men jeg tror det han prøver å si er at han ønsker at alle har et hjem og arbeid. Han mener at alle mennesker er en resurs og han er mot å kaste dem på fyllingen (drepe dem? la dem dø?), men for å resirkulere og gjenbruke (gi dem i arbeid?).

Når det kommer til stykket, så tar når tyrannen frem kalkulatoren sin og regner ut at det er billigere å gjøre slutt på dem som trenger veldedighet en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem?

Har dette partiet vært en stor aktør i norsk politikk?

Ikke så veldig stort. :fnise:

:klo:

Jeg må bare beklage, enten så har jeg gått glipp av noe viktig, eller så ser jeg ikke hvorfor du ikke kunne gjøre det selv!?

Beklager, men :hoho: :hoho:

Ble du veldig opplyst av innspillene du fikk?

:hoho:

(jeg ler ikke av deg, men det regner jeg med er innlysende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig stort. :fnise:

Beklager, men :hoho: :hoho:

Ble du veldig opplyst av innspillene du fikk?

:hoho:

(jeg ler ikke av deg, men det regner jeg med er innlysende)

er du enig med dem i DLF??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Ikke så veldig stort. :fnise:

Beklager, men :hoho: :hoho:

Ble du veldig opplyst av innspillene du fikk?

:hoho:

(jeg ler ikke av deg, men det regner jeg med er innlysende)

Jeg skjønner virkelig ikke hva du snakker om, det svaret var jo så opplysende at sola her begynte å skinne på en overskya dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner virkelig ikke hva du snakker om, det svaret var jo så opplysende at sola her begynte å skinne på en overskya dag! ;)

det er en del skrivefeil i de 2 siste innleggene mine, sikkert det dere ler av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men hvorfor ler du??

Jeg mener ikke å være slem, men de innspillene til Wolfmoon var rett og slett litt uventede. Les gjennom hele tråden på nytt, så ser du kanskje. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være slem, men de innspillene til Wolfmoon var rett og slett litt uventede. Les gjennom hele tråden på nytt, så ser du kanskje. :)

jeg er vel for dum til at jeg ser det sånn umiddelbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

det er en del skrivefeil i de 2 siste innleggene mine, sikkert det dere ler av...

Det er overhodet ikke skrivefeilene, jeg ville aldri ha funnet på å le av noens skrivefeil.

Men det at du ut av det blå spør noen om å ta kontakt med for dem totalt ukjente personer med sin personlige facebook-konto, når du selv er for paranoid til å gjøre det, og i tillegg overhodet ikke oppgir en grunn til at det skulle gjøres så blir det en smule morsomt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vel for dum til at jeg ser det sånn umiddelbart...

Neida. Det er mulig jeg har veldig dårlig humor. Men jeg tror ikke Wolfmoon skjønte hvorfor eller hva hun skulle tipse den navngitte personen om, og de påfølgende innleggene virket litt interne for oss som ikke har noe kjennskap til dette partiet eller personene.

Det var bare det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Det er mulig jeg har veldig dårlig humor. Men jeg tror ikke Wolfmoon skjønte hvorfor eller hva hun skulle tipse den navngitte personen om, og de påfølgende innleggene virket litt interne for oss som ikke har noe kjennskap til dette partiet eller personene.

Det var bare det. :)

ok, jeg har allerede bedt en annen om hjelp :-)

tipse han om denne tråden her selvsagt. "Alvarin" er et geni og som Onar Åm skjelver i buksene av fordi han er på hans nivå, for min egen del så setter jeg stor pris på at Petter Kjørstad(Alvarin)verbalt sett knuser ideologien til en som vil ha ekstrem kapitalisme og som er sosialdarwinist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Personlig så er jeg ikke tilhenger av noen politisk retning, prøver å holde meg ganske nøytral; men ender til stadighet opp med å ha dlf'ere, sv'ere og altmulig'ere hjemme i stua mi - med diskusjoner og alt som hører med - og kan konkludere med at jeg ville følt meg langt tryggere i et samfunn bestående av dlf'ere enn i et samfunn bestående av sosialister.

På tross av at jeg er uføretrygdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...