Gå til innhold

Placebotabletter/sukkerpiller (mensentabletter)


Gjest Jente 17

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 17

Heei!

Jeg har nå gått på de blå pillene slik at jeg skal få mensen. De har jeg brukt i 4 dager, så hadde jeg samleie og kondomen sprakk! Hva skjer da? Må jeg ta en angrepille for ikke å bli gravid?

Svar fort! Hilsen nervøs jente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukkerpillene har ingen effekt, og du er beskyttet i alle 28 dagene selv om du ikke tar de 7 sukkerpillene. Jeg har gått på p-piller i 8,5 år og aldri tatt sukkerpillene - og på en del p-piller får du faktisk velge om du vil ha 21 (uten sukkerpiller) eller 28 (med sukkerpiller) når du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har tatt pillene i tre uker, og nå er i pillefri/sukkerpille uke er du beskyttet. Man trenger ikke å beskytte seg ekstra på noe tidspunkt om man tar p-pille (unntak hvis man har kastet opp, hatt diare, antibiiotika, eller andre ting som kan forstyrre virkningen). Så ikke ta noen angrepille, det kan i værste fall medføre en del fysiske plager så det er ikke noe man tar om man ikke må.

Ellers anbefaler jeg deg å lese bruksanvisningen grundig, og forstå hvordan pillen virker. Du putter i deg hormoner daglig, og feil bruk kan medføre plager og i værste fall graviditet, så bruk litt tid på å sette deg inn i hvordan p-pillen virker og hva du må gjøre ved glemt pille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...