Gjest Jente 17 Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Heei! Jeg har nå gått på de blå pillene slik at jeg skal få mensen. De har jeg brukt i 4 dager, så hadde jeg samleie og kondomen sprakk! Hva skjer da? Må jeg ta en angrepille for ikke å bli gravid? Svar fort! Hilsen nervøs jente!!
Kladd Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Sukkerpillene har ingen effekt, og du er beskyttet i alle 28 dagene selv om du ikke tar de 7 sukkerpillene. Jeg har gått på p-piller i 8,5 år og aldri tatt sukkerpillene - og på en del p-piller får du faktisk velge om du vil ha 21 (uten sukkerpiller) eller 28 (med sukkerpiller) når du kjøper.
Athene Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Så lenge du har tatt pillene i tre uker, og nå er i pillefri/sukkerpille uke er du beskyttet. Man trenger ikke å beskytte seg ekstra på noe tidspunkt om man tar p-pille (unntak hvis man har kastet opp, hatt diare, antibiiotika, eller andre ting som kan forstyrre virkningen). Så ikke ta noen angrepille, det kan i værste fall medføre en del fysiske plager så det er ikke noe man tar om man ikke må. Ellers anbefaler jeg deg å lese bruksanvisningen grundig, og forstå hvordan pillen virker. Du putter i deg hormoner daglig, og feil bruk kan medføre plager og i værste fall graviditet, så bruk litt tid på å sette deg inn i hvordan p-pillen virker og hva du må gjøre ved glemt pille. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå