Gå til innhold

Alidas bryllupsdagbok ;- )

Alida

Anbefalte innlegg

Da er det på tide med en liten oppdatering fra forrige uke: Tok meg treningsfri både på mandag og tirsdag for å komme litt til hektene igjen og prøve å shine litt i leiligheten(gikk ganske bra... må nok gjøre mer i dag hvis ikke utdrikningslag...)

På onsdag var jeg endelig og bestilte nye briller. Ikke noe problem å få dem før bryllupet :P

Torsdag formiddag dro vi hjemmefra kl. 11. Tok flyet til Evenes. Satt der i to timer og ventet på Alidamannens bror og hans familie som kom med et senere fly. Hentet leibil og kjørte i to og en halv time til liten bygd i Nordland. Fremme kl 19. Da var det å hilse på Alidamannens familie (IKKE liten ). Mange som jeg ikke har møtt før. Så dro vi for å se på farmoren hans. Hun så fredelig ut og som hun sov, men veldig tynn og liten. Rart å se mennesker som er døde.

Fredag var det begravelse. Fin og verdig avskjed med et mennske som har levd et langt liv. Jeg snufset littegrann, men det er lov.

Kl 18 satte jeg og Alidamannen oss i leiebilen igjen. Vi var nemlig nødt til å ta et fly som landet på Gardermoen kl 23, da Alidamannen skulle ta buss opp til Rena kl 02.30 for å delta i Birken !!

Da vi hadde ca en time igjen til flyplassen ringte Alidamannens far. Alidamannen hadde klart å glemme igjen jakken sin der, og der lå både bilnøklene våre til bilen som sto på Gardermoen og husnøklene våre :o

Hadee Alida med seg hennes husnøkkel ? Gjett tre ganger.... Og det var ikke tid til å snu.

Har aldri hørt Alidamannen , som ellers er en meget sindig mann, banne så mye....

Vel, at vi ikke hadde bilnøklene var vårt minste problem. Alidamannens bror kommer innom med nøklene i dag, så vi måtte bare ta flytoget + taxi hjem. 400 kr ut av vinduet, men det var jo ingenting i mot hva en låsesmed koster kl 24 natt til lørdag :-? HELDIGVIS fikk vi etter mye om og men tak i naboen vår, og HELDIGVIS hadde vi satt vinduet på gløtt slik at Alidamannen kunne krype ut av vinduet til naboen , og ut på en ørliten brannbalkong og inn i vår leilighet :P

Alidamannen fikk nøyaktig en times søvn før han måtte dra, og sitter i dette øyblikket og sliter på sykkelen, stakkars mann. Jeg sitter her og håper og ber om at jeg ikke skal ha utdrikningslag i dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uuutdrikningslaaag, hvor er dere ? :klø:

Hadde vært utrolig deilig hvis det ikke ble i dag, for jeg er så sliten. Men har hele tiden trodd at det skal være i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet akkurat med forlover... ble ikke i dag nei...

Og jeg som ikke har lagt en eneste plan- var jo sikker på at det var i dag, og Alidamannen er borte :-?

Men snill som han er hadde han ringt til et par av venninnene mine, og bedt dem om å ta seg av meg i dag slik at jeg slipper å være alene. Verdens beste mann har jeg :hjerte:

Men akkurat nå er det deilig å være alene- får se om det skjer noe i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Kjekt med innlegg fra deg her igjen!

Sikkert spennende mht når utdrikningslaget blir da, kan jo være når som helst nå fremover. Skjønner godt at bryllupet tar mye tid og tanker for tiden, er jo ikke lenge igjen nå :)

Håper du får en fin kveld!

Klem fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fornøyd- skrev et lite innlegg før i dag om at jeg er litt stressa fordi jeg ikke har fått kjøpt meg korsett eller sko og jeg har tilpasningstime på torsdag. Vel- nå er i alle fall undertøyproblemet løst. Var på CC Vest for å ta synstest. Hadde egentlig ikke tid, men løp innom Kappahl, og der fant jeg det lekre korsettet + underbukse + to par med stay- ups til under 400 kr :P

Så da slipper jeg å bruke en formue på det, og det var bare dritlekkert. Har akkurat prøvd alt nå, og det fikk meg til å se slankere ut; løftet der det skulle og holdt inn der det skulle :wink: Måtte motstå fristelsen til å løpe ut i stua og vise meg fram for Alidamannen :ler:

men tror han kommer til å bli fornøyd :sjarmor:

Ellers ble synstest gjennomført med bedre resultat enn fryktet- hadde - 5,75 fra før av (forrige synstest tatt for fire år siden ) og fikk - 6 og - 6,25,og det er jo ikke så ille.. Er jo halvveis blind som Alidamannen sier.

Så da var det unnagjort. Resten av uka ser slik ut:

Tirsdag: Trene

Onsdag: Møte med prest

Torsdag: Tilpasningstime av kjole :danse:

Fredag: Prøvetime hos frisør - i tillegg skal jeg hjem til forlover og overnatte der, da Alidamannen skal ha sitt utdrikningslag fra fredag til lørdag. Om jeg også skal ha utdrikningslag får tiden vise.

Nå er det tv- kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du får utdrikningslag snart da, nå er det jo ikke mange helgene igjen!! Jeg var også sikker på at det var den og den dato`n, men det var det jo aldri! Så da jeg regna med at det ikke var, så var det :-?

Tenk nå er det bare 14 dager igjen! Det går fort..Var en skikkelig bra pris du fikk på strømper og korsett!! Jeg betalte 950kr bare for korsettet :roll:

Ha en fin dag og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel det ble litt dyrere korsett på meg også til slutt... var og fikk tilpasset kjolen i går, og endte opp med et korsett til 1100 kr istedenfor :oops: Burde visst at billige Kappahlkorsett ikke gjør samme nytten. Det var også interessant å registrere at jeg ikke er 75 B, men 80 D ! :o Jaja, var ganske stolt da jeg berettet for Alidamannen at han ikke har dame med B/ C cup lenger, men at hans fremtide kone faktisk har en D-cup :ler:

Vel, da er det unnagjort- kjolen satt som et skudd- sko og slør er innkjøpt, og i dag er det prøvetime hos frisør.Skal etterpå overnatte hos forlover, men utdrikningslag ? Tror det blir neste helg jeg.... Alidamannen derimot har sitt i dag. Har blir hentet på jobben snart- skal ut og fly "akrobatfly" og så skal de på danskebåten.... håper han ikke blir altfor full elsklingen min :-? Liker ikke helt at de er til sjøs, er så redd og bekymrer meg for alt, tenk hvis han detter over bord osv.. Er det noe jeg kan, er det å bekymre meg. En av mine verste uvaner :cry:

På onsdag var vi og pratet med presten- så nå er programmet for vielsen fastspikret. Han virket veldig grei, så jeg tror det blir en bra vielse. Ble nervøs bare av å være i kirka jeg- lurer på hvordan det blir når kirka er stappfull av folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....Alidamannen er i full gang med sitt andre døgn med utdrikningslag, og her sitter jeg og blir mer og mer sur :evil:

De dro jo med danskebåten i går, og da de kom hjem i dag fortsatte de likegodt festen. Pratet akkurat med han, og det var ikke mye forståelig som kom ut av munnen hans. Ga klar beskjed til forloveren hans om at han kan se landskampen ferdig og så kan de sende han hjem. Alidamannen er verdens beste- men når han er sånn (= dritings) er han bare så teit :-x

Jaja, han har vel lov til det når han har utdrikningslag, men det er nå greit med ett døgn synes strenge Alida. Dessuten har de nok festet både på vei nedover og tilbake i dag- så nå får det være nok !!

Gårsdagen derimot, var mye hyggeligere, var først på prøvetime hos frisøren. Har langt tjukt hår med mye krøller, og skal sette det opp med en del krøller løst. Har alltid tenkt å ha sløret over håret, men det var så fint med sløret under også, for da kom krøllene virkelig til

sin rett. Så nå ble jeg litt usikker, får tenke litt...

Om kvelden var jeg hos forlover og lille fadderbarn. Vi koste oss med taco og øl (til meg ) og vin ( til henne)

I dag derimot er jeg en smule irritert- fulle mannfolk (og særlig min egen ) er noe dritt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel , Alidamannen ble sendt hjem før kampen var ferdig. Forloveren hans fulgte han hjem i taxi, så nå ligger han lettere henslengt på sofaen. Jeg har fått et ganske så usammenhengende resyme av helgens begivenheter. Det virker som om han hadde det gøy i alle fall. Og neste helg er det i alle fall 100 % sikkert min tur, for nå er det faktisk ikke flere helger igjen :o

(Bortsett fra dagen før bryllupet da- men da tror jeg faktisk at jeg hadde blånektet !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel sjansene veldig store for at det blir utdrikningslag på deg neste helg! Som du skriver må det jo bli da, de kan vel ikke ha planlagt det kvelden før :o

Spennende å se hva opplegget blir da. Har selv vært med å planlegge flere utdrikningslag (ett som forlover), veldig artig.

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordplassering ja, det er ingen enkel afære!! Nå er det bare 10 dager igjen, det blir spennende!

Hva er det med menn og alkohol egentlig!!? Kjenner meg så godt igjen i beskrivelsene dine..Har merket det sinne selv innimellom :-x

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig mitt utdrikningslag overstått- her kommer referat :

Siden jeg var 100 % sikker på at det var denne lørdagen (har jo ikke flere igjen ) hadde jeg vekkeklokken på kl 8- ingen skulle få ta meg på senga nemlig ! De klarte det nesten- kl 8.15 var forlover + en venninne på døra.... Jeg sto i dusjen da jeg ble foræret dagens første øl....

De hadde med seg baguetter og vi spiste frokost i ro og mak. De ordnet håret mitt- rettet ut mitt krøllete hår og tuperte det som bare det- så fikk jeg utlvert en stygg blå kjole med "spermflekk" og merkelappen "miss Lewinsky" på.... ( jeg gikk nemlig utkledd som den elegante damen på et karneval og gjorde stor suksess for mange år siden.... )

Så satte vi oss i bilen og kjørte ned til byen. Jeg fikk utdelt en rebus og måtte så vandre alene i det heslige antrekket. Må tillegge at jeg også hadde knæsj blå strømpebukse og var sterkt sminket. Så IKKE vakker ut.. Fikk en del merkelige blikk der jeg vandret igjennom byen. Heldigivs var det ikke lange turen : På Aker Brygge sto det to venninner og ventet og jeg fikk utdelt en ny rebus. Fortsatte med dette helt til jeg hadde plukket opp alle venninnene mine. Underveis måtte jeg seg som hør og bør selge sigarer...

Vi endte opp på Grand Hotel der venninnene mine badet i svømmebassenget mens jeg fikk en time med deilig aromaterapi. Nydelig var det.

Etterpå spiste vi lunsj før vi satte oss i bilene igjen. Denne gangen bar det til Bærum Ishall. Jeg fikk utdelt strutteskjørt , rosa strømpebukse, leggvarmere og tiara. Jeg skulle få lov til å ha en liten skøyteoppvisning i pausen på ishocheykamp ! Heldigvis gikk jeg på kunstløp i ti år, og kan fortsatt en piruett eller to , så jeg gjorde visst stor suksess

Etterpå var det ut i bilen igjen- denne gang til platestudio der jeg fikk spille inn sang med de andre jentene som kordamer. " Når jeg blir 66" var sangen som ble spillt inn- var utrolig morro.

Etter det var det tid for dagens siste kjøretur og vi endte på hytta til Alidamannens familie- der vi koste oss resten av kvelden med pølser, drikke og spill- La meg vel i totiden- da var jeg sliten men kjempefornøyd.

Så det var mitt utdrikningslag. Var virkelig kjempevellykket. Er en smule sliten i dag, men det var det absolutt verdt !

Og nå er det bare seks dager igjen !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig var det overstått! Jeg hadde dødd om jeg måtte gjøre disse tingene, men det ser ut som du tok det med godt mot og det er jo det viktigste!!

Nå er det ikke mange dagene igjen! Håper ting begynner å falle på plass og at du passer på å nyte tiden litt også!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for ettertanke..... tenk at snart er dagen her , den jeg har gått og ventet på så lenge, det er helt uvirkelig. I morgen har jeg min siste arbeidsdag, og så er det fri i tre og en halv uke !! Har nesten ikke hatt tid til å tenke på det en gang...

Det er ikke mye å ordne nå- så jeg prøver så godt jeg kan og slappe av og nyte tiden, men noen ganger løper hjertet og tankene avgårde: "Tenk hvis, tenk hvis " - jeg har alltid vært så flink til å bekymre meg- en utrolig slitsom kvalitet :-? Men jeg prøver så godt jeg kan å virkelig nyyyte.

I morgen kommer mamma- gleder meg til det. På torsdag skal jeg hente kjolen og brillene mine- og så har jeg egentlig ikke så mye mer å gjøre...... Er bare såååååååå glad for at jeg slipper å ordne alt selv :wink:

Tok solarium i går- i g-streng..... glemte helt at rompa mi aldri før har sett sol- er nå ganske så solbrent på stumpen :flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok solarium i går- i g-streng..... glemte helt at rompa mi aldri før har sett sol- er nå ganske så solbrent på stumpen :flekke:

Det der har jeg opplevd også, veldig lekkert :ler::tunge1:

Nå er det ikke mange dagene igjen nei. Bare å roe helt ned som du sier, og ikke bekymre seg. Alt går helt sikkert kjempefint!!

Lykke til med den store dagen, Alida!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har bl.a dette skjedd:

1:Jeg har blitt forkjølet (måtte jo skje :-? )

2:Sluket i dusjen har tettet seg

3:Har hentet brudekjolen + nye briller

4:Har funnet ut at naboene under oss skal ha storfest i morgen :frustrert:

5: En fetter kommer ikke allikevel..

Løsning :

1: Ikke noe å gjøre noe med...

2: Rørlegger

3: :P

4: Jeg og forlover sover på hotell fra fredag til lørdag.... samme hotellet som resten av familien , så istedenfor å være sinna på dumme naboer med kort nabovarsel, synes jeg nå at det er kos

5: Omrokkering av bordplassering- selvfølgelig var han plassert langt oppe, med en av mine morsomste venninner. Jaja, han vet ikke hva han går glipp av !

I tillegg har jeg fått en utrolig god nyhet. Vi har jo bestilt tårnsuiten på Grand på bryllupsnatten. I dag ringte sjefen til Alidamannen og sa at de betaler den + at vi får beholde den til mandag :hoppe:

Alidamannen vet det ikke ennå, det skal være en overraskelse for han ( og veeeldig vanskelig å holde på for meg...)

Jeg , Alidamannen og mamma har nå vært ute og spist- hyggelig og beroligende...

I natt er den siste natten jeg og Alidamannen lever sammen i synd :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen, Alida! Håper den blir alt du har drømt om og mer til...

Så flott sjef Alidamannen har, det var snilt gjort! Kos dere masse og nyt hverandre!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så er jeg også lykkelig gift !

Kvelden før tok altså jeg og min forlover inn på hotell sammen med min familie- hyggelig å se alle igjen, og vi koste oss der om kvelden.

Neste morgen prøvde jeg i ca en time å få i meg et rundstykke- klarte vel kanskje halve- var litt nervøs da. Så bar det avgårde til frisøren. Slappet litt mer av der mens jeg ble sminket og ordnet på håret og drakk champagne. Kl 13.30 ble vi hentet. Selvfølgelig var det bilfri dag denne dagen slik at vi måtte gå et stykke til den lekre veteranbilen, i tillegg til at regnet høljet ned, men klarte meg uten å bli altfor våt.

Tok nesten en time å kjøre til kirka,og var utenfor akkurat fem min. før vielsen Der ventet pappa og tre spente brudepiker. De to minuttene kirkeklokken ringte før døra gikk opp virket som en evighet.

Så gikk endelig dørene opp og den første jeg så var Alidamannen. Har var så utrolig FLOTT der han sto. Det var en merkelig følelse å gå opp kirkegulvet- visste ikke helt hvor jeg skulle se, så jeg så mest på min kjære.....

Da jeg kom til plassen min kunne jeg se at Alidamannen var rørt- " så nydelig du er " formet han med leppene sine. Selve vielsen gikk fort- husker ikke helt hva presten sa, satt bare og så på Alidamannen.

Det fineste var etter ekteskapsinngåelsen da en vi kjenner sang " From this moment " og vi satt og holdt hverandre i hendene- det var et utrolig flott øyeblikk.

Og så var det gjort- strålte som en sol nedover kirkegulvet- hadde jo vært en smule nervøs.

Ble ikke tatt så mange bilder på kirketrappa pga det dårlige været, så vi dro ganske raskt til Fossekallen, der fotografen vår ventet. Tok masse bilder, og heldigvis klarnet det opp så vi fikk tatt en del bilder foran den flotte fossen.

Etter det hadde vi en nydelig middag. Pappa og Alidamannen holdt flotte taler. Min farmor på 92 holdt en lang og rørende tale. Forloveren min holdt også en morsom tale, og så turte heldigvis jeg også å reise meg opp og si noen ord til slutt. Og det er jeg veldig glad for- den var spontan og kom rett fra hjertet, og jeg fikk mye skryt for den.

Vi avsluttet middagen bare et kvarter " for sent " , og så kunne vi ta imot kaffegjestene. Etter dette var det kakeoppskjæring og brudedans. Vi danset til "You Raise me up " med Josh Groban, og det var et vakkert øyeblikk- hadde ikke øye på noen andre enn den kjære mannen min.

Etterpå var det dans til ute i de små timer. Jeg og venninnene min måtte opptre med sangen fra utdrikningslaget. Var kjempegøy.

02.30 sa jeg og mannen takk for oss og dro til hotellet. Tårnsuiten på Grand anbefaler jeg til alle som vil ha en litt annerledes opplevelse. Tre etasjes suite- det sto champagne og jordbær og ventet på oss, og vi var ikke trøttere enn at vi satt oppe en time og skravla og fikk t.o.m fyllbyrdet ekteskapet på ordentlig vis !

På søndag bare slappet vi av - fikk en nydelig frokost servert , og om kvelden var vi og spiste en nydelig middage på Grand Cafe. Det var bare såå deilig å kunne ha suiten en ekstra dag- slapp å dra tilbake til hverdagen med en gang.

Men nå er jeg altså hjemme igjen- og jeg koser meg hjemme. I dag har jeg bare slappet av og vasker klær. På fredag reiser vi jo på bryllupsreise- har liksom ikke hatt tid til å glede oss til det før nå.

Storkoser meg som frue- er så glad for at jeg endelig er gift med verdens beste mann !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...