Gå til innhold

Sakte men sikkert


Eirie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det så bra ut i alle fall :) Klumpen var 8mm, så 1mm "for liten". Men, som legen sa det: Det er ikke så lett å måle 1mm på ultralyd når klumpen er så liten. Men vi fikk både se og høre hjerteslag.

Siden klumpen var pyttelitt for liten, er vi så heldige at vi kan kikke på den igjen om 3 uker ^^ Det blir veldig spennende å se hvordan den vokser.

Har en god følelse i kroppen. Dette var skikkelig bra.

Mannen er veldig fornøyd også. Han har lest svangerskapsbøker i hele dag :)

I morgen starter nattevaktene igjen, og jeg sitter oppe i kveld og snur døgnet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden for nattjobbing er tilbake. Men, med verdens beste turnus er det helt grei.

Uke 1: Natt til torsdag og fredag

Uke 2: Natt til tirsdag + onsdag , lørdag + søndag + mandag.

Uke 3: Fri, frem til uke 1 starter igjen.

Dvs: at jeg har 9 netter FRI hver tredje uke. Hvem er det som ikke liker en turnus som dette?

Alien i magen plager meg jevnt og trutt, så det er veldig greit. Jeg er spesielt kvalm når jeg er sulten og trøtt, eller hvis jeg må kjøre bil. Murringer i ryggen er dessuten koselig, og jeg sover som et lite murmeldyr... med sportsbh. Det er det eneste som duger. Nipplene er så ømme at jeg nesten blir sprø.

Men hellemåne. Verden er fantastisk. Jeg blir glad hver gang jeg merker det, og smiler mens jeg brekker meg. Jeg er gravid <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi over 8 uker, og dette blir finere for hver dag som går. Vi krysser fingrene for at alt fortsetter å gå like greit! Puppene mine har vokst noe sinnsykt, fra 70C til 70E :skratte:

Kvalm og god fortsatt, og sover mye. Håper bare alt går like bra videre.

Jeg håper jeg kan flytte denne boka om en fire uker! Det hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inatt danser jeg 9 ukersdansen for Alien i magen.

Det har vært en hard helg på jobb, med mye å gjøre. Jeg skal til første svangerskapskontroll på tirsdag hos legen min, og da må jeg nok be om hjelp med tilrettelegging. Synes det er litt trist når jeg koser meg sånn om natta, men jeg får utrolig dårlig samvittighet overfor Alien og jeg blir så sliten! Det kan jo ikke være bra for denne lille klumpen når jeg snur døgnet rundt i eninga, samtidig som det er flere tunge pasienter på jobb nå. Slitsomt!

Men jeg er glad og lykkelig for 9 uker. Kjenner at det murrer littegrann i magen fortsatt, men det er bare trygt og godt. Kvalmen er fortsatt god og tilstedeværende!

Fikk litt angst, da vi hadde sex og jeg begynte å blø litt igjen etterpå... Ikke morsomt, men alle symptomene er på plass, og jeg har sannsynligvis bare skikkelig lettblødende slimhinner i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Våknet for tre kvarter siden, og ikke snakk om å få sove igjen! Ligger å mobilsurfer i senga, kvalm og ekkel, mens mannen sover ved siden av. Kattene er i det minste fornøyd med kos på denne tiden av døgnet... Mer fornøyd enn meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår feiret vi 10 uker med middag på Sjøloftet i Brevik! Livet er herlig, og alltid en god unnskyldning til å spise pizza :)

Nå har jeg lille niesen min på besøk. Hun hadde drevet lillesøster med samboer nesten gale i natt, og de var lettere desperate etter litt fri. Da er det greit når tante har langfri og tid til å leke litt. Selv om det er begrenset hvor mye man får lekt med en på 7 måneder. Til nå har vi sleiket på tastaturet, brettet litt klær og ertet kattene :P Nå startet sutringen igjen og tante er klar for å leke mer på gulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig dag! For første gang på nærmere to måneder våknet jeg uthvilt!

Og vi var på ny ultralyd for å sjekke at Alien vokste som den skal. Noe den gjør!

Lille klumpen var 33mm, vinka og sprella masse til oss idag. Kjempekoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så fort tia går! Og så deilig det er for tiden.

Fra vi så Alien på ultralyd har jeg hatt noen kjempefine dager. Er mindre kvalm, sover fortsatt endel, men føler meg våknere! Idag var jeg ute å jogget for første gang på 5 uker, og det var bare helt fantastisk. Har savnet joggeturene så forferdelig.

Føler meg nesten så bra at jeg tar meg i å tenke: "Shit, er den død?" Også roer jeg meg ned, for det er vanlig at symptomer avtar nå, og jeg har fått andre artige symptomer å kose meg med! Dessuten sprellet jo Alien rundt som bare det når jeg så den for noen dager siden!

Nye symptomer:

Den nederste delen av magen min er helt stiv! Stein hard.

Jeg kjennes støl i magen noen ganger iløpet av dagen, spesielt om morgenen.

:fnise: Vel, dette er skikkelig flaut. Men. Jeg har fått "bollemus". :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirie! ;)

Du høres helt ut som meg enda... minus bollemusa bare ;) kult!

rundt uke 10 og UL følte jeg mye piggere, og glad og fornøyd over at alt så bra ut. Får jo litt trøtthet osv innimellom da, men generelt bedre.

Nå er vi godt igang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å føle seg såpass frisk! Jeg har vært i veldig fin form hittil, men nå kjenner jeg litt mer på kvalmen og trøttheten. Men det er slett ikke uoverkommelig og jeg får bare ta det som et godt tegn :jepp:

Snart er du forbi de 12 magiske ukene :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp jenter! Koselig med besøk altså!

Her er formen fortsatt god, fikk en joggetur idag også. Samt at jeg alltid sykler tur/retur jobb, ca 1.3 mil tilsammen. Så jeg holder meg i bevegelse og det er skikkelig deilig å ikke føle det som et slit lenger.

Pasjonsblomst- akkurat den bollemusa er litt rar altså, ikke er den så veldig "bollete" heller, men ja.. Det er nok til at vi får en god latter hjemme i hvertfall!

Husker du skrev i boka di at du hadde fått antydning til mage, og det er så koselig. Vil tippe bolla mi beveger seg oppover etterhvert den også ^^,

Haley- Ja, det var godt å komme over den kvalmen og trøttheten altså. Men nå har jeg sovet veldig mye, og kun spist saltkjeks til frokost i en måneds tid. Håper du slipper det altså! Jeg er egentlig veldig glad i saltkjeks, men akkurat nå er jeg faktisk lei!

----------

Det er så morsomt med alle forandringene som skjer i kroppen for tida!

Jeg funderer spesielt på dette med magen. I utgangspunktet er jeg ganske godt trent i luftakrobatikk og andre disipliner, noe som gir rimelig tydelige magemuskler til å være jente :P

Har ikke gått opp et eneste kilo til nå, men magen min, den ser ikke ut som den har pleid å gjøre. Hahha, jeg må liksom kjenne på den ofte for å være sikker på at den er annerledes! Nederste delen + "bollemusa" står liksom lenger ut enn tidligere, og er hard.

Jeg har det med å presse litt på magen for å kjenne at det er hardt der, også så jo mannen dette, og ble nesten hysterisk: EIRIE- DU MÅ IKKE GJØRE DET, TENK SÅ LITE DEN TÅLER!

Heldigvis fikk jeg roet han igjen raskt ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene/nettene går unna. Følte jeg hadde positiv test "akkurat". Sakte, men sikkert, begynner det å gå opp for meg. Detta funker! Vi skal (høyst sannsynlig) bli foreldre!

Vi gleder oss stort! Snakker allerede om permisjonstid og vi ser frem til å være hjemme begge to. Det kommer til å bli mye jobb, og så mye glede. Og så mange øyeblikk vi bare må nyte sammen.

Blir så moro 13 desember, da er det rutine-ul!

Gleder oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kjekt å lese hos deg, for det er så likt som hos meg! Jeg vil jo egentlig si at jeg HAR fått mage, kanskje på tide med bilde snart.. buler skikkelig!!

UL 12.12 her... det blir stor stas!!!!

Yes, Vi er gravide... its for real!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Whey! Så moro med mage da Pasjonsblomst! Gleder meg skikkelig til den kommer her også, sånn at fler enn oss legger merke til det :P

Nå er det bare denne natten, og to netter til så har jeg 14 dager ferie. Det blir herlig altså. Skal nyte dagene og ha en 5 dagers-ferie på Island. Livet er supert for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Jeg jobber og jobber kjennes det ut som, natta er jo ekstra lang i natt :P 10,5 timer på jobb!

Har det bra for tiden, ikke spesielt kvalm og i passe god form! Som vanlig er jeg trøtt, men det er helt greit!

Men nesten hver morgen kjennes det ut som om magen "tøyer" seg. Virkelig rart å forklare, men det kjennes litt som å strekke ut etter en treningsøkt, bare at jeg ikke gjør det selv! Inatt danser jeg 12 ukers-dansen for Alien i magen <3 Herlig! Dette er alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge igjen Haley, så kommer du etter!

Idag har vi kost oss, laget mat sammen og jeg har fått jogget en tur. Deilig!

For å "feire" 12 uker har jeg bladd om i svangerskapsbøkene til kapitel "den milde midten", og endelig begynt å lese litt der også. Har liksom spart uke for uke/måned for måned.

Dette er spennende! Og det beste er at det kun er i natt, så har jeg to uker ferie, som skal nytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...