Gå til innhold

Sakte men sikkert


Eirie

Anbefalte innlegg

Tjohei og hopp.

Både ny på forum og ny i undergruppen, så da setter jeg like gjerne i gang med en prøverbok!

Jeg er den kvinnelige halvdelen av et ungt gift par (han er 25 og jeg er 22), som har kommet frem til at fremtiden må forsøkes fylles av mer enn katter, jobb og hjem. Vi ønsker oss gjerne et barn (eller to) også. Så etter x-antall år sluttet jeg på p-pillen i mai 2011. Så nå krysser vi fingrene en gang i måneden sammen med alle dere andre prøvere :P

Denne boken kommer ikke til å bli full av IKM, TR, EL og andre rare forkortelser, sier jeg nå i det minste, kanskje det kommer etterhvert. I øyeblikket er det viktigste for oss begge bare å kose oss masse, drømme om fremtiden og nyte tiden vi har sammen. For om ikke graviditeten kommer med en gang, så får vi bare kose oss sammen enn så lenge. Ingenting er bedre enn foreldre som er glad i hverandre, synes nå vi da :rodmer:

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velger bare å legge inn et lite innlegg til, sånn for syns skyld :P

Debatten om man er for ung eller gammel er det ikke noe vits i å ta frem i den boken her. Vi har vært sammen i flere år, har hus sammen, er gift, stabile, har husdyr og grei inntekt (sykepleier og snekker). Vi føler oss klare for oppgaven og det er det viktigste.

Ikke at noen nødvendigvis hadde tatt det opp, men da fikk jeg inn litt "selvskryt" for min egen del :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med en ny prøverdagbok :) Legger igjen et spor og ønsker dere lykke til med prøvingen! Blir spennende å følge med :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Så koselig med svar og babystøv <3 Jeg kikker snart innom bøkene deres også, men er mest på KG når jeg er på jobb (nattevakt i kommunen) og da blir det litt så-som-så med når jeg har tid.

Vi har hatt en kjempefin helg med utekino i Drangedal på fredag, og ellers bare kjærestekos, gåturer, god mat og pusling i huset resten av helgen. Såklart endel :sengekos: men det er jo mye for kosens skyld også da!

Idag er det 14 dager siden start på syklus, og vi har som sagt humpet som kaniner, så det blir spennende å se om 2-3 uker! Vi har dessuten lagt inn noen "ekstra-aksjer". Igår var vi ute å kikket på stjernene, når vi plutselig så et stjerneskudd begge to. Jeg vet hva jeg ønsket meg, og jeg er rimelig sikker på at han ønsket seg det samme.

ÆÆÆÆ. Det er like spennende hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det ikke med en gang! Gratulerer så mye Ebitt! Så moro med en liten en i magen :)

Håper babystøvet smitter over på oss også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når mannen kjørte meg opp på jobb i gårkveld tellte vi over hvor langt jeg var kommet i syklus, og han utbryter: "Jammen! Vi skulle jo ha hoppa til køys idag vi!" Jeg blir litt glad inni meg de øyeblikkene det virkelig går opp for meg. -HERREGUD HAN VIL HA BARN MED MEG liksom. :rodmer: Kanskje litt flaut, men sant. Dessuten har vi snakket lenge om dette, og jeg bør ha vent meg til tanken.

Jeg er kanskje rar, men jeg tenker mer og mer på at vi kanskje ikke klarer å få det til selv. Hele familien er av typen som blir gravide på "første forsøk" eller mens de går på p-piller (selv er jeg kommet til verden mens mamma gikk på pilla). Vi har ikke prøvd særlig lenge, jeg vet jo det. Men tvilen er liksom tilstede.

Ved siden av dette sliter jeg litt med "bivirkningene" av tidligere overvekt, da jeg veide 93kg for 2,5 år siden, mens jeg nå ligger på 65. Jeg vet faktisk ikke helt hva som er riktig mengde mat, eller hva som er for mye trening for kroppen. Nå har jeg ernæringsbøkene fra sykepleiestudiet med meg på veien, og en meget tålmodig mann <3 (men tilogmed han synes jeg er sprø når jeg jogger 6km etter nattevakta :skratte: ).

Jeg mener at sålenge jeg får regelmessig menstruasjon og føler meg bra, så spiser jeg nok mat og trener passe! Mannen min synes kanskje jeg spiser litt lite, da jeg har gått ned et par kilo i sommer. Men som sagt, jeg føler meg bra! Huff, han kommer til å bli så selvgod om jeg går opp et par kilo i høst/vinter, og deretter blir gravid... Jaja. Hvis det skjer blir jeg jo gravid i alle fall. Får heller tåle litt erting fra gubben :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde random-knappen inne på spotify når vi lå og koste oss idag. Når vi er ferdige og kommer til oss selv spilles sangen med teksten under her. Det var en spesiell opplevelse. Hvis vi slår det sammen med stjerneskuddet kaller vi det tegn.

Det viktigste er uansett at vi har det veldig bra nå

:hjerte:

Vad ska du heta?

Vilket namn ska vi ropa

när du sprungit någonstans

och gömt dig?

Efter vem ska vi leta?

Och vem ska vi trösta

när du trott att vi

har gått och glömt dig?

Vad ska du heta?

Vilket namn ska de säga

när du räcker upp handen?

Vad står det på den första boken du får?

Efter vem ska vi fråga

när vi ringer hem dig?

Vad står det på kakan när du fyller år?

Vad ska du heta?

Vilket namn ska de viska i tonårsnatten

när din första kärlek ligger bredvid?

När det första

sveket river i kroppen,

vems tårar faller i ultrarapid?

Vad ska vi skriva på breven vi skickar

till adresser som rör sig runt hela världen?

Och vem tar emot

våra långväga kyssar?

Vilket namn följer med dig på färden?

Vad ska du heta?

-Bo Kaspers Orkester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det blitt fredag, og starten på en ny jobbehelg. Jeg teller dagene ned mot neste mens, og håper virkelig ikke at den blir noe av. Vi er helt fjortisfnisete begge to når vi snakker om det :P

Ellers har det vært matfestival i byen idag, og vi har gått rundt i to timer og bare smakt på forskjellig mat. La meg ramse opp (fordelt på to personer altså!)

- En fiskekake

- To vårruller med vegetarfyll

- En vårrull med kyllingfyll

- En hjorteburger med salat

- En liten skål kjøttsuppe

- Noen biter helgrillet gris

- 3 makroner

- En mini-tapas tallerken (typ en halv munnfull, men mange gode smaker)

- 4 x 5 cm bit med brownies og frukt

- 1,5 dl sjokolademoussekake

- 2 flaske med eplecider

- 0.5 liter Cola

Det var helt fantastisk. SÅ mange gode smaker og masse morsomme folk å følge med på.

Og som vanlig legger jeg merke til alle som er gravide, det er jo så mange! Håper det snart blir vår tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Jeg har tidenes ømmeste nippler. Ever.

Bruker heldigvis en ordentlig BH, men det er SKIKKELIG plagsomt. Håper det er en grunn til dette, og at ikke kroppen bare vil erte meg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å legger igjen et lite spor jeg :)

Blir spennende å ha noen å følge igjen. Jeg har vært her inne på KG tidligere, men har hatt pause siden jeg fødte vår lille datter for litt over et år siden.

Nå er vi snart klare for å prøve på en liten lillebror eller lillesøster, så da tenkte jeg at det var på tide å komme meg inn her igjen ;)

Lykke til, er jo spennende med litt symptomer også da. Husker det langt i det fjerne fra sist gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Så hyggelig med besøk!

Gratulerer så mye med en liten datter, eller liten og liten, hun rusler kanskje snart rundt å holder seg i bordkantene :) Da blir det moro å prøve på en lillebror/lillesøster!

Nå er det bare et par timer igjen til jeg er hjemme i sengen, og da har jeg LANGFRI :D Gleder meg som et barn, det blir så deilig. Skal bruke god tid til å trene, besøke farmor og bestefar, peller epler i hagen, gjøre lekser med minstebror (1 klasse <3) og bare kose meg masse. Det er hele 9 netter fri, og om 5-6 dager kan jeg teste meg. Får krysse fingrene og håpe det blir en positiv friperiode og en positiv test!

Om det er noen som leser her vil jeg bare informere om at det blir stille en liten stund fremover... Fordi kommunearbeiderne har SLITI FIBERNETTKABELEN vår... Ikke sa de ifra om det heller, jeg er herved imponert. Bøyer meg i støvet. (Har ikke fått spillt wow på en uke :O )

Så, det skrives når jeg tar en tur på biblioteket innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Så hyggelig med besøk!

Gratulerer så mye med en liten datter, eller liten og liten, hun rusler kanskje snart rundt å holder seg i bordkantene :) Da blir det moro å prøve på en lillebror/lillesøster!

Nå er det bare et par timer igjen til jeg er hjemme i sengen, og da har jeg LANGFRI :D Gleder meg som et barn, det blir så deilig. Skal bruke god tid til å trene, besøke farmor og bestefar, peller epler i hagen, gjøre lekser med minstebror (1 klasse <3) og bare kose meg masse. Det er hele 9 netter fri, og om 5-6 dager kan jeg teste meg. Får krysse fingrene og håpe det blir en positiv friperiode og en positiv test!

Om det er noen som leser her vil jeg bare informere om at det blir stille en liten stund fremover... Fordi kommunearbeiderne har SLITI FIBERNETTKABELEN vår... Ikke sa de ifra om det heller, jeg er herved imponert. Bøyer meg i støvet. (Har ikke fått spillt wow på en uke :O )

Så, det skrives når jeg tar en tur på biblioteket innimellom :)

Så godt med langfri :) Du må nyte dagene og pleie kroppen, så krysser jeg alt foruten bena :fnise: på at det blir en positiv test. Når har du IKM?

Kjedelig med slike kommunearbeidere og at de ikke kan gi beskjed :kjefte:

God langfri så lenge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENDELIG har vi internett igjen! Så fantastisk deilig. Jeg fikk så "abstinenser" at det var helt flaut.

Fantorangen: Jeg vet ikke helt hva IKM står for, men jeg skal teoretisk sett få mensen i morra eller mandag! Skummel tid i møte med andre ord!

Men kroppen har vært litt rar med meg den siste uka. Jeg har (det er flaut altså) vært på do flere ganger enn jeg pleier :S (bommelom jada...)Synes det er litt rart. Og ene morgenkvisten her skulle jeg opp å tisse som vanlig, og fikk et skikkelig "tak" i magen.

Det er godt å ha langfri, da kan jeg liksom gå å ha litt fri til å tenke på kroppen også.

Dessuten har jeg vært flink jente å kjøpt meg nye joggesko! Hatt lange fine turer hver dag hele uka :) Kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vi er så spente her at det nesten er ekkelt. Har ryddet hele vaskerommet, tørkerommet og klesskapene.. Og hatt en joggetur på 5.5 km. Tiden går fortsatt sakte.

Vi grugler (grugleder) oss til i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se flere som prøver! Legger igjen et lite spor her og ønsker deg masse lykke til med de neste spennende dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klokken går og jeg sitter våken fordi jeg skal på ekstra nattevakt i morgen... Og tante rød er fortsatt ikke kommet på besøk. Ingen murringer i magen som forvarsel på besøk heller. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.

Dette er jo tidenes korteste prøverdagbok. Positiv test før første side! :skratte:

Jeg har akkurat ringt og gratulert Mannen <3 han ble tankefull og glad. Første gang for oss dette her. Så nå håper vi bare at mini henger seg godt fast!

Tenk på det! :gravid: Det er en liten alien inni magen min!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...