Gjest Christian Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Aftenposten Nyheter og Aktuelle Saker i TV 2 skriver om kronprinsesse Victoria (36) som er gravid med sitt første barn. Det står at hun har termin i mars. Det betyr at hun er rundt omkring 1 måned+ på vei? Er ikke det vel tidlig å offentliggjøre for hele verden?! Mye kan jo gå galt innenfor de 3 første månedene, som blødningr og spontantabort? http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/kronprinsesse-victoria-er-gravid-3561024.html Kjekt med litt diskusjon, hva mener dere om tidlig offentliggjøring? :-D
Gjest Consensio Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 De bestemmer vel selv når de vil gå ut med det, så ser ikke hva diskusjonen her er. De er også helt sikkert fult klar over riskene ved å kunngjøre noe slikt såpass tidlig, og er sikkert forberedt på å møte presse osv dersom noe skulle skje.
Gjest fireflies Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Jeg syns det var for tidlig å gå ut med det nå. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Nja, hvis hun har termin i slutten av mars er hun straks 9 uker på vei og den største risikoen er over da.
Pria Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Jeg kommer også til at hun er 9 uker på vei. Og heller gå ut med det nå enn å få en haug med spekulasjoner i pressen og frekke hentydninger om at hun har lagt på seg.
Gjest *smak* Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 Tror jeg ville offentliggjort en gravididtet litt senere. Det ville jo være trist om noe skjer, spontanabort f.eks, da blir det kanskje ekstra tungt når hele befolkningen vet om det..? Det er enkelte ting som er best å ha for seg selv.. 1
pøbelsara Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 Hvor har dere det fra at hun har termin i slutten av mars? Både VG og Aftenposten skriver "i mars". Hvis hun har termin 1 mars, er hun 12 uker på vei, og det synes ikke jeg er for tidlig, i hvertfall.
sequin Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 Jeg ser ikke problemet med å publisere det nå, eller om hun hadde gjort det for en uke siden eller om hun hadde gjort det for to uker siden. Det er så mye rart vi mennesker skal henge oss opp i...
Fluffe Skrevet 17. august 2011 #10 Skrevet 17. august 2011 Syntes de skal få gjøre som de vil. De vil vell være først ute med nyheten og slippe at "venner av venner" lekker ut nyhetene.
MalloryK Skrevet 17. august 2011 #11 Skrevet 17. august 2011 Tror dere at det har blitt utført aborter blant kongehusene i nyere tid? F.eks hvis barnet hadde downs, eller noe annet de kunne sjekke på forhånd? Litt rart at alle ungene er friske (bortsett fra en i England, men hun var vel hjerneskadet) Hva hvis barnet som ble født var syk? Hva hadde da skjedd med arverekkefølgen?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #12 Skrevet 17. august 2011 jeg vil tippe på at hun egentlig har termin i februar jeg Er vel en kjent sak at de kongelige ofte ønsker litt ro rundt fødselen, og hva er vel da bedre enn å lyve litt på termin så man "plutselig" fikk før tiden - uten mye oppstyr 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #13 Skrevet 17. august 2011 Jeg kommer også til at hun er 9 uker på vei. Og heller gå ut med det nå enn å få en haug med spekulasjoner i pressen og frekke hentydninger om at hun har lagt på seg. Folk ser vel ikke at hun legger på seg før det har gått 3 måneder? Det kan skje mye innen 3 måneder, og synes hun er dristig som tør å offentliggjøre det nå...men hun om det! Gratis, Vickan! 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 Tror jeg ville offentliggjort en gravididtet litt senere. Det ville jo være trist om noe skjer, spontanabort f.eks, da blir det kanskje ekstra tungt når hele befolkningen vet om det..? Det er enkelte ting som er best å ha for seg selv.. Ja, spontanabort (graviditeter som det ikke blir noe av) skjer svært ofte, og det er faktisk vanlig. Derfor er det oppsiktsvekkende at paret røper det allerede nå. Men få kvinner snakker om dette. Det dysses ned. Derfor virker det utad som om alle som får barn lykkes med sin første graviditet, men ofte er sannheten at det er graviditet nummer 2, 3, 4 eller 5 før det lykkes. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #15 Skrevet 17. august 2011 jeg vil tippe på at hun egentlig har termin i februar jeg Er vel en kjent sak at de kongelige ofte ønsker litt ro rundt fødselen, og hva er vel da bedre enn å lyve litt på termin så man "plutselig" fikk før tiden - uten mye oppstyr Termin i februar betyr jo at hun bare er noen få uker på vei nå!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #16 Skrevet 17. august 2011 Tror dere at det har blitt utført aborter blant kongehusene i nyere tid? F.eks hvis barnet hadde downs, eller noe annet de kunne sjekke på forhånd? Litt rart at alle ungene er friske (bortsett fra en i England, men hun var vel hjerneskadet) Hva hvis barnet som ble født var syk? Hva hadde da skjedd med arverekkefølgen? De tar tidlig fosterdiagnostikk, og tar abort i det stille om barnet ser skadd ut.
Athene Skrevet 17. august 2011 #17 Skrevet 17. august 2011 De har da bare bekreftet termin i mars? Med termin første mars passerte hun 12 uker 18. august. Befruktning skjedde ca 8 juni. Jeg trudde offentliggjøring ved 12 uker var normalt jeg, også for kongelige? Tydelig en del som ikke kan terminregning her inne.... 1
Mynona Skrevet 17. august 2011 #18 Skrevet 17. august 2011 jeg vil tippe på at hun egentlig har termin i februar jeg Er vel en kjent sak at de kongelige ofte ønsker litt ro rundt fødselen, og hva er vel da bedre enn å lyve litt på termin så man "plutselig" fikk før tiden - uten mye oppstyr Det tror jeg og. Blir ikke "alle" kongelige født for "tidlig" om dagen da? Termin i februar betyr jo at hun bare er noen få uker på vei nå! Nei, nå regnet du feil vei.. Hun er lenger på vei om hun har termin i februar enn i mars.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #19 Skrevet 17. august 2011 De har da bare bekreftet termin i mars? Med termin første mars passerte hun 12 uker 18. august. Befruktning skjedde ca 8 juni. Jeg trudde offentliggjøring ved 12 uker var normalt jeg, også for kongelige? Tydelig en del som ikke kan terminregning her inne.... Marthe Krogh (37) publiserte nyheten som Victoria (36): ved 12 uker. Mens Celina Midelfart (38) venter til hun var hele 5 måneder på vei!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #20 Skrevet 17. august 2011 Marthe Krogh (37) publiserte nyheten som Victoria (36): ved 12 uker. Mens Celina Midelfart (38) venter til hun var hele 5 måneder på vei! Celina Midelfarth er ikke kongelig, og trenger følgelig ikke å offentliggjøre noe som helst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå