helenaa Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #621 Del Skrevet 31. januar 2012 Det kan jo også hende at du spiser for lite? At kroppen har satt seg litt på sparebluss. Særlig siden du veier såpass lite (jeg vet ikke hvor høy du er, men du kan uansett ikke veie særlig mye for mye), vil sikkert kroppen tviholde på energien. Så jeg støtter spørsmålet om "er du klar over hva du faktisk spiser", men fra en litt annen vinkling. Kanskje du spiser for lite i hverdagen? 500 gr i uka er faktisk ganske mye når totalen er under 60 kg. Det blir litt annerledes for store menn på 150kg, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 31. januar 2012 #622 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Til Cardigan og Helenaa: Takk for svar Jeg tviler på at jeg spiser for lite, eller.. jeg går ofte rundt sulten, men det tror jeg ligger litt i det psykiske, fordi jeg fint kan få sultfølelse bare av å tenke på det å få sultfølelse, ja... merkelige greier! Men jeg spiser ikke for lite tror jeg ihvertfall, føler heller jeg spiser for mye(når man er på slanking). Men spiser heldigvis sunt. Jeg føler faktisk jeg gikk mer ned i vekt for noen mnd siden, og spiste da "vanlig" brød med ost og grønnsaker, ellers veldig sunt men turde å spise brød med f.eks ost og sånn, noe jeg ikke gjør nå. Så for all del, kan hende det er jeg spiser for lite, men er så vanskelig å vite... vil jo ikke spise mer for så å gå opp, men så må man jo det for å teste ting ut også. Vanskelig det her. Jeg vil ikke gjøre noe som ikke er bra for kroppen min ihvertfall Men jeg skal prøve nå fremmover og bytte ut to av gruppetimene med en god stund på mølla tenker jeg, hjelper sikkert på! Kan også hende som du sier helenaa, at 500gr er mye i uken når det bare er to kilo igjen jeg skal ned og ikke veier så kjempemye, det siste er jo alltids vanskeligs å få av! Idag har jeg f.eks spist: Frokost: 1.skål med 4kornmusli/m en halv banan i, og 1 fjerdedel av en fullkorsnwrap(resten var lunsj). Lunsj en: En fullkornswrap Lunsj to: Nesten en hel fullkornswrap og en banan(og var igrun enda sulten..) Middag ca 14.30: Restemat fra dagen før(kyllingkjøttdeig med tomatpure og diverse) ca en skål med to skiver til. Så kommer jeg vel til å ta meg en skål med 4korns-musliblanding om ikke så lenge, så er det trening, og evnt noe frukt rett før eller rett etter, så blir det kvelds, sikkert 4korns-musliblandingen da og, med en halv banan. vet ikke hvordan det hørtest ut jeg? Det er jo bare akkurat idag da. Nå funker ikke vekten min, men kanskje liksågreit, har planer om å ikke kjøpe ny før rundt den 15 i neste måned - så får ikke veid meg på 2 uker, litt deilig også kjenner jeg Og angående helgene, til vanlig så tar jeg ikke helt av, spiser normalt, men det ble slik i helgen fordi jeg var på hyttetur, ble sikkert 8 skillingsboller på en dag... det høres mye ut i mine ører Til helgen blir det noe tørka frukt og mørk sjokolade eller noe. Endret 31. januar 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 31. januar 2012 #623 Del Skrevet 31. januar 2012 Det kan jo også hende at du spiser for lite? At kroppen har satt seg litt på sparebluss. Særlig siden du veier såpass lite (jeg vet ikke hvor høy du er, men du kan uansett ikke veie særlig mye for mye), vil sikkert kroppen tviholde på energien. Så jeg støtter spørsmålet om "er du klar over hva du faktisk spiser", men fra en litt annen vinkling. Kanskje du spiser for lite i hverdagen? 500 gr i uka er faktisk ganske mye når totalen er under 60 kg. Det blir litt annerledes for store menn på 150kg, liksom... Mja, det er egentlig ikke noe som heter sparebluss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 31. januar 2012 #624 Del Skrevet 31. januar 2012 Mmm spiser nylagde vaffler :D 3 egg Havremel Havregryn Kruskakli Bakepulver Litt vann Nam :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 31. januar 2012 #625 Del Skrevet 31. januar 2012 Åå, de hørtes gode ut, cardigan! Jeg skal prøve å spise en grov baguett nå. Hittil i dag har jeg spist nesten en hel banan, nesten ei hel riskake, litt kyllingsuppe og litt tomatsuppe. Og drukket litt cola. Slanking er mye lettere når man har mageinfluensa :gjeiper: Ble ikke noe trening på meg i dag, blir svimmel av å gå til kjøkkenet. Har bare sovi og liggi/sitti på sofaen i hele dag. Håper jeg er frisk til torsdagens treningsøkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 31. januar 2012 #626 Del Skrevet 31. januar 2012 Mmm spiser nylagde vaffler :D 3 egg Havremel Havregryn Kruskakli Bakepulver Litt vann Nam :D jeg som kjøpte havremel uten å egentlig vite hva det kunne brukes til, og trodde håpet var ute(utenom en slags havregrøt laget av den), men uh, det må jeg jo prøve! Man kan bytte ut eggene med å bare ha bakepulver og, eller omvendt Og selvom de ikke blir så søte selve vafflene, så er det bare til å ha noe søtt oppå(frukt,honning osv), nomnom! Kanskje vi kan lage oss det i helgen jenter?? Svarer mer imorgen, må legge meg kl 22 jeg for å klare meg om dagene... og nå er jeg 20 min over tiden står opp klokka seks... huffhuff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #627 Del Skrevet 31. januar 2012 Mja, det er egentlig ikke noe som heter sparebluss. Si gjerne mer om det! Jeg tror det er en Grethe Roede-greie jeg har plukket opp...? Mener du at forbrenningen absolutt ikke påvirkes av inntaket? Dragonfly84: Håper du snart blir bedre! Selv er jeg veldig fornøyd med de siste to dagene. Ingen problemer har dukket opp så langt. Er så glad for at jeg startet på igjen. Ellers er jeg redd at kiloene hadde tatt fullstendig overhånd. Jeg har nemlig blitt veldig glad i å bake. Men nå må bakingen få en sunnere vri, og jeg skal bli mer fornøyd i klesbutikkene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 31. januar 2012 #628 Del Skrevet 31. januar 2012 Tåler du ikke egg kanskje? Det er gode proteiner å ha i Dette er vaffler du kan spise hver dag. Er bedre enn brød men også godt å kose seg med noe søtt til i helgene ) Nå må JEG legge meg. Burde lagt meg 22 jeg også. Er ett søvn menneske. Ønsk meg lykke til med å stå opp kl seks.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 1. februar 2012 #629 Del Skrevet 1. februar 2012 Tåler egg men er ikke vits i å både ha egg og bakepulver i da der er der for mye av samma grunnen også greit å vite for de som ikke ønsker/tåler egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 1. februar 2012 #630 Del Skrevet 1. februar 2012 Si gjerne mer om det! Jeg tror det er en Grethe Roede-greie jeg har plukket opp...? Mener du at forbrenningen absolutt ikke påvirkes av inntaket? Dragonfly84: Håper du snart blir bedre! Selv er jeg veldig fornøyd med de siste to dagene. Ingen problemer har dukket opp så langt. Er så glad for at jeg startet på igjen. Ellers er jeg redd at kiloene hadde tatt fullstendig overhånd. Jeg har nemlig blitt veldig glad i å bake. Men nå må bakingen få en sunnere vri, og jeg skal bli mer fornøyd i klesbutikkene! Joda, forbrenningen blir nok påvirket. Vi har jo lavere forbrenning om natta, ikke sant? Men sparebluss betyr liksom at kroppen stanser forbrenningen, og det stemmer jo ihvertfall ikke. Da hadde vi jo dødd. Du kan lese litt mer her http://fitnessbloggen.no/5-myter-ned-i-vekt/ og http://fitnessbloggen.no/ekspert-hevder-sparebluss-ikke-eksisterer/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 2. februar 2012 #631 Del Skrevet 2. februar 2012 Tror det skal rimelig mye til før kroppen går i sparebluss. I dag er det veiedag. Har jo bare "slanket" meg siden mandag så får se om vekten er påvirket av det! Håper det er litt nedgang i allefall slik at motivasjonen holder seg oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 2. februar 2012 #632 Del Skrevet 2. februar 2012 - 1 kg :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 2. februar 2012 #633 Del Skrevet 2. februar 2012 - 1 kg :D på fire dager???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 2. februar 2012 #634 Del Skrevet 2. februar 2012 Oi, Cardigan, det var mye! Wow! Hvordan fikk du til det, egentlig? Jeg er fortsatt syk, og må være historiens første som klarer å gå OPP i vekt med mageinfluensa Da jeg klarte å spise igjen ville jeg spise så mye jeg klarte for å få opp energien, men det har ikke resultert i annet enn økt vekt. Nå sitter jeg her på sofaen og har nesten ikke energi til å gå rundt i leiligheta, og jeg VIL PÅ TRENING! Det core boot camp-greiene som jeg vant begynner jo i dag... Ser dårlig ut, altså. Det stod i mailen jeg fikk at man kan begynne seinere, men da misser jeg en trening og får dårligere resultater. Det er helt sykt, jeg blir gal av noen dager uten trening... For et år siden hadde ikke det vært noe problem i det hele tatt. Jaja. Så her sitter jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 2. februar 2012 #635 Del Skrevet 2. februar 2012 Oi, Cardigan, det var mye! Wow! Hvordan fikk du til det, egentlig? Jeg er fortsatt syk, og må være historiens første som klarer å gå OPP i vekt med mageinfluensa Da jeg klarte å spise igjen ville jeg spise så mye jeg klarte for å få opp energien, men det har ikke resultert i annet enn økt vekt. Nå sitter jeg her på sofaen og har nesten ikke energi til å gå rundt i leiligheta, og jeg VIL PÅ TRENING! Det core boot camp-greiene som jeg vant begynner jo i dag... Ser dårlig ut, altså. Det stod i mailen jeg fikk at man kan begynne seinere, men da misser jeg en trening og får dårligere resultater. Det er helt sykt, jeg blir gal av noen dager uten trening... For et år siden hadde ikke det vært noe problem i det hele tatt. Jaja. Så her sitter jeg da. Huff... du... jeg synes skikkelig synd på deg Dragonfly Er det ikke det ene, så er det det andre... skulle ønske du kunne ha en lang og god periode der du var frisk og fin hele tiden og kunne gjøre akkurat det du ville mtp kostholdet og treningen... for jeg forstår deg kjempegodt når det gjelder det å ville bevege seg, og å gå på trening... så kan man ikke/eller er for sliten pga sykdom/skade. Hvordan føler du deg nå når du har mageinfluensa? Er ikke så kjent med det.. hvordan er det å trene med det? Veldig kjedelig tidspunkt det kom på da... åå, ønsker jeg kunne gjort noe for deg Selvom det kanskje ikke er til så mye trøst, så vil det jo alltids gå rette veien, du blir jo frisk, og forhåpentligvis så holder du deg frisk da en stund. Vil i alle fall ønske deg god bedring, håper det snart ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 2. februar 2012 #636 Del Skrevet 2. februar 2012 Aww, takk, Monroe! Snill, du Jeg vet ikke om det er mageinfluensa eller omgangssyken eller hva det er, men jeg fikk feber, muskelsmerter, influensafølelse i kroppen, vondt i magen og.....ting du ikke vil vite :gjeiper: Nå er jeg kvalm og helt tappet for energi. Se for deg at du er sinnsykt bakfull og skal trene, sånn føles det. Jeg gikk til nærbutikken i går, ca 300 meter eller noe, og det var egentlig litt for mye. Argh! Det er liksom alltid noe, skader eller sykdom eller noe. Kanskje ikke så rart, siden kroppen min var helt nedkjørt av utbrenthet og så kjører jeg på med trening... Kanskje det ikke er så dumt med en pause. Men det er veldig kjedelig! Tusen takk for omtanken, jeg skal prøve å ikke sutre så mye. Jeg har det jo egentlig veldig bra i forhold til mange andre. Og nå har jeg hvert fall kommet inn i en bra treningsrutine og vet at jeg kommer til å fortsette å trene når jeg blir frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 2. februar 2012 #637 Del Skrevet 2. februar 2012 Aww, takk, Monroe! Snill, du Jeg vet ikke om det er mageinfluensa eller omgangssyken eller hva det er, men jeg fikk feber, muskelsmerter, influensafølelse i kroppen, vondt i magen og.....ting du ikke vil vite :gjeiper: Nå er jeg kvalm og helt tappet for energi. Se for deg at du er sinnsykt bakfull og skal trene, sånn føles det. Jeg gikk til nærbutikken i går, ca 300 meter eller noe, og det var egentlig litt for mye. Argh! Det er liksom alltid noe, skader eller sykdom eller noe. Kanskje ikke så rart, siden kroppen min var helt nedkjørt av utbrenthet og så kjører jeg på med trening... Kanskje det ikke er så dumt med en pause. Men det er veldig kjedelig! Tusen takk for omtanken, jeg skal prøve å ikke sutre så mye. Jeg har det jo egentlig veldig bra i forhold til mange andre. Og nå har jeg hvert fall kommet inn i en bra treningsrutine og vet at jeg kommer til å fortsette å trene når jeg blir frisk Herregud, du sutrer ikke!!! Du må ikke tro jeg mente det! Mente bare at det er noe hele tiden(liksom at det er kjipt at det er noe hele tiden med deg... ). Som jeg pleier å si, selvom det er veeeldig vanskelig å tenke sånn... vet ikke om jeg gjør det selv engang, MEN ihvertfall.. prøv å ikke tenk så mye på kalorier og trening nå, tenk på å bli frisk og spis det som er anbefalt/bra for kroppen når du har mageinfuensa, da blir du fortere frisk og er snart tilbake på banen! Gleder meg til deg så vi får se enda flere oppdateringer fra deg! Spiste stekt ris med egg,masse ferske grønnsaker,solsikkekjerne og reker idag! Fyyy så godt. Skal ha restene som fyll i pitabrødet på skolen imorgen, også skal jeg prøve å lage egne fullkornspita imorgen! Idag har jeg laget en sunn skogsbærpai! Var 2kg poser med frosne bær på både ica og coop til ca 110kr. Kjøpte en med jordbær og en med skogsbærblanding, så skal jeg kjøpe en med bare bringebær i imorgen, og en med bare blåbær i når de får det inn.. så har jeg i lang tid fremmover! Bunnen lagde jeg med fullkornshvetemel+grov spelt mel+vann+cottage cheese og bittelitt raps olje. Fyllet er bare masse deilig skogsbær sammen med potetmel og litt JA tine yoghurt(blandet dette sammen først), også lagde jeg et hjerte med litt paideig og la oppå i midten til pynt. Tenkte å ta et stykke til kvelds etter trening. I will update! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 2. februar 2012 #638 Del Skrevet 2. februar 2012 Nam, så mye godt du spiser, Monroe! Sunne ting kan være veldig godt Uheldigvis har jeg nesten bare lyst på usunne ting nå som jeg er sjuk... What to dooo, fight it or embrace it? Nei nei, jeg trodde ikke at du mente det! Jeg blir bare litt lei av å høre på min egen sutring etter noen dager, hehe Det er alltid noe nytt som er galt, ja, men sånn er det vel, man må klare å takle at skader kommer. Så lenge man har treningsrutinen inne så går det bra. Det er bare veldig vanskelig å tenke sånn når det føles som om alle andre kan trene og bli sunne og slanke! Jeg var mindre enn to kg unna målet, og nå kommer det til å bli mer enn to kilo igjen... Men men, må bare fortsette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 2. februar 2012 #639 Del Skrevet 2. februar 2012 Var nok litt vannvekt og en god dose flaks, men så deilig å se vekta gå riktig vei :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 2. februar 2012 #640 Del Skrevet 2. februar 2012 Nærmer meg 2 kg siden forrige lørdag, heh, er nok mye vann tipper jeg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå