LovelyMonroe Skrevet 27. januar 2012 #601 Del Skrevet 27. januar 2012 Men, men....er det etedag så er det etedag. Riktig tanke, ja! Men, hørtest mye ut ja! Men vet ikke hva som er normalt å ligge på, på spisedagene... menmen, det er sikkert feilregnet, tror du ikke? Uansett, spisedag er spisedag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 27. januar 2012 #602 Del Skrevet 27. januar 2012 Hehe, ja, vi satser på at det er feilregna! :gjeiper: Men det er pokker meg 420 kalorier pr 100 gram bamsemums, og posen er 250 gram...Så inkludert potetgull og sjokolade, taco og ellers rolig lunsj og frokost....så tror jeg ikke det er så langt unna, haha! Etedagen er vel skapt for å IKKE tenke kalorier, men ville skrive opp bare for å sjekke. Jaja, back on track snart! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 27. januar 2012 #603 Del Skrevet 27. januar 2012 Hehe, ja, vi satser på at det er feilregna! :gjeiper: Men det er pokker meg 420 kalorier pr 100 gram bamsemums, og posen er 250 gram...Så inkludert potetgull og sjokolade, taco og ellers rolig lunsj og frokost....så tror jeg ikke det er så langt unna, haha! Etedagen er vel skapt for å IKKE tenke kalorier, men ville skrive opp bare for å sjekke. Jaja, back on track snart! :-) oi, 420??? Fyyy faen! Menmen, mandag er ikke langt unna... tenker selv at det straks er back on track. Deilig å ha en skeie-ut dag også er det tilbake til en SUNN og DEILIG uke ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 27. januar 2012 #604 Del Skrevet 27. januar 2012 Jepp! Jeg satt og skrev opp dette og sa til kjæresten hvor mye det var. Og et par minutter etterpå satt jeg med fullt av french fries snacks i munnen og proklamerte at det var like greit å fortsette når jeg hadde tatt sånn av, haha! Men skulle gjerne forblitt uvitende om den bamsemumsen, altså! :gjeiper: Er deilig å ha en sånn dag, da føles det lissom ekstra godt å klare å være sunn de andre dagene! Og til uka blir det jo boot camp og greier! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 27. januar 2012 #605 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Jepp! Jeg satt og skrev opp dette og sa til kjæresten hvor mye det var. Og et par minutter etterpå satt jeg med fullt av french fries snacks i munnen og proklamerte at det var like greit å fortsette når jeg hadde tatt sånn av, haha! Men skulle gjerne forblitt uvitende om den bamsemumsen, altså! :gjeiper: Er deilig å ha en sånn dag, da føles det lissom ekstra godt å klare å være sunn de andre dagene! Og til uka blir det jo boot camp og greier! Hahahaha Ser deg virkelig for meg nå altså...! Men, sånn helt eeeegentlig... så går du det sikkert fort ned.. for en bamsemums pose en gang i uken er jo ikke så gæli... men nå ble det jo litt mer ja, menmen ; Skjit la gå, som da mannen trakk i snoren.. Boooooot campen kommer til å ta hele bamsemumsen, og vel så det den!! Endret 27. januar 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 28. januar 2012 #606 Del Skrevet 28. januar 2012 Oi! Får sjokk når jeg ser hvor mye kalorier det er i enkelte ting! På vei til hytta igår, var midt på natta, så kjørte vi innom en shell stasjon og der fikk du to pakker med forskjellig julemarsipan for femten kr, så kjøpte jeg to små sånne marsipangriser... blæ, vet ikke hvorfor.. jeg vet jo at jeg blir kvalm! Også skulle jeg sjekke kalorene og i den med sjokoladetrekk var det 480 kalorier per 100gr, og den var 160 eller noe, helt sykt da... tenk på en sånn stor marsipangris da! æææh. Idag vil jeg bake skillingsboller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeydew Skrevet 29. januar 2012 #607 Del Skrevet 29. januar 2012 Okei herregud, jeg må bare fortelle dere hva jeg spiste i går... FY søren, jeg blir helt kvalm av tanken! Det begynte bra, men bare se.. - Frokostblanding med Tine JA yoghurt - Ca 100 gram druer - Marinerte kyllingspyd med ris på restaurant (så sikkert mye mer kalorier enn en hjemmelaget versjon) - Chips - En kinder maxi - Sikkert til sammen 2 flasker vin... - Middag med kalvestek, fløtegratinerte poteter og grønnsaker - En pølse med lompe - En øl - Rundstykke fra 7-11 med mozzarella og kylling HERREGUD! Hvordan er det mulig å få i seg så mye? I dag blir det sushi til middag, nå må jeg være suuuperstreng med kaloriene denne uken for å ta igjen dette her. Ikke noe kleinemat på meg i dag hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 29. januar 2012 #608 Del Skrevet 29. januar 2012 Grei helg her! Er medlem av Vektklubb igjen, og skal HOLDE meg til 1470 kalorier hver dag (spiser jo selvsagt litt mer de dagene jeg trener). Gjorde det i går, trente en time, og har allerede gått ned litt. Har også slutta på p-pillene, gått en dag uten, og vekta er allerede på vei ned. Antakeligvis bare vann, men men, kjekt å se at vekta ikke står helt stille. Håper det fortsetter sånn. Prøver å ha sunne spisedager. Spiste taco, men prøver å gjøre alt tilbehøret sunnest mulig. Fullkornswrap, mager kesam istedenfor rømme, mye grønnsaker, osv. Spiste også en Atkins-sjokolade, Decadence eller noe sånt. Den er ganske god! Jeg føler bare jeg tar et skritt tilbake hvis jeg har skikkelig etegilde hver lørdag, så da koser jeg meg heller med sunnere alternativer Har kjøpt meg pulsklokke nå, Polar FT60, gleder meg til å bruke den på spinningen i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 29. januar 2012 #609 Del Skrevet 29. januar 2012 Okei herregud, jeg må bare fortelle dere hva jeg spiste i går... FY søren, jeg blir helt kvalm av tanken! Det begynte bra, men bare se.. - Frokostblanding med Tine JA yoghurt - Ca 100 gram druer - Marinerte kyllingspyd med ris på restaurant (så sikkert mye mer kalorier enn en hjemmelaget versjon) - Chips - En kinder maxi - Sikkert til sammen 2 flasker vin... - Middag med kalvestek, fløtegratinerte poteter og grønnsaker - En pølse med lompe - En øl - Rundstykke fra 7-11 med mozzarella og kylling HERREGUD! Hvordan er det mulig å få i seg så mye? I dag blir det sushi til middag, nå må jeg være suuuperstreng med kaloriene denne uken for å ta igjen dette her. Ikke noe kleinemat på meg i dag hvertfall! Gjort er gjort og spist er spist Det er ikke vits å sitte igjen med dårlig samvittighet hvertfall, det tjener ingen på. Du får heller være flinkere i uka som kommer, og kanskje planlegge litt mer hva du skal spise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #610 Del Skrevet 29. januar 2012 ...jeg er tilbake... Startet denne tråden en gang, og droppet ut en gang i november. Men nå må jeg virkelig på igjen! Sist gikk jeg ned 3 kg, tror jeg, men halvparten kom på igjen i jula. Så nå må det skjerpes inn! Jeg vil ned 3-4 kg, og tror ikke jeg orker å ta det over så lang tid. Denne gang vil jeg heller satse på litt kortpining. Well, får se om det går. Kanskje er jeg over på langpining innen uka er omme. (litt søtt at tråden heter "Ned 5 kg før jul" - her er det i alle fall ingen tvil om tidsperspektivet!) Satser på veiedag på fredag (som før) for å holde koken hele uka. Planen er å kutte ut alle søtsaker alle dager unntatt lørdag. Det skal være lov med sunn kaffemat fredag og søndag. Ellers i uka er det mindre porsjoner til alle måltider, knaskegrønnsaker og litt frukt. Må forresten bake knekkebrød, for da blir matpakken en større glede. Mål for i morgen! Er litt usikker på trening, men tror jeg skal tenke 2 ganger i uka. Ser ikke helt muligheten for mer enn det. ...og for at det hele skal gå denne gang, må jeg krysse fingrene for at minstejenta lærer å sove snart. Det er mye vanskeligere å leve sunt når man er stuptrøtt! (jeg har ikke lest alle innleggene siden jeg har her sist, men det virker som at flere av dere "gamle" er her fortsatt. Imponerende!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 30. januar 2012 #611 Del Skrevet 30. januar 2012 ...jeg er tilbake... Startet denne tråden en gang, og droppet ut en gang i november. Men nå må jeg virkelig på igjen! Sist gikk jeg ned 3 kg, tror jeg, men halvparten kom på igjen i jula. Så nå må det skjerpes inn! Jeg vil ned 3-4 kg, og tror ikke jeg orker å ta det over så lang tid. Denne gang vil jeg heller satse på litt kortpining. Well, får se om det går. Kanskje er jeg over på langpining innen uka er omme. (litt søtt at tråden heter "Ned 5 kg før jul" - her er det i alle fall ingen tvil om tidsperspektivet!) Satser på veiedag på fredag (som før) for å holde koken hele uka. Planen er å kutte ut alle søtsaker alle dager unntatt lørdag. Det skal være lov med sunn kaffemat fredag og søndag. Ellers i uka er det mindre porsjoner til alle måltider, knaskegrønnsaker og litt frukt. Må forresten bake knekkebrød, for da blir matpakken en større glede. Mål for i morgen! Er litt usikker på trening, men tror jeg skal tenke 2 ganger i uka. Ser ikke helt muligheten for mer enn det. ...og for at det hele skal gå denne gang, må jeg krysse fingrene for at minstejenta lærer å sove snart. Det er mye vanskeligere å leve sunt når man er stuptrøtt! (jeg har ikke lest alle innleggene siden jeg har her sist, men det virker som at flere av dere "gamle" er her fortsatt. Imponerende!) Velkommen tilbake! Her har det ENDELIG begynt å gå nedover. Litt i det kjappeste laget kanskje. Har gått fra 64 kg til 62,8 kg på noen dager... men det skal nevnes at jeg har vært ganske oppblåst, og jeg mistenker en del av vekten for å være vann p-pillene har forårsaket i kroppen. Kjenner at jeg er ganske sulten på 1470 kalorier, noen ganger er det nok bare de sure oppstøtene som kjennes som sult også (jeg klarer nesten ikke kjenne forskjell ), men sist jeg fulgte det slavisk var jeg også sulten, men ble jo vant til det. Magesekken er jo vant til litt mer mat, kanskje den krymper litt nå Gleder meg til jeg når målet mitt, da skal jeg gå opp en del kalorier for å holde meg der, men fortsette med trening. Og i dag tar jeg meg treningsfri, siden beina mine er skikkelig slitne og hadde "voksesmerter" i går (altså smertene kjentes ut som voksesmerter, men antar at det rett og slett er bein som er slitne av å stå hele dagen, og bli trent med 5-6 ganger i uka). Får nesten helt abstinenser av å ikke trene, siden mandag normalt sett er en trenedag, men det skal nok gå fint :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #612 Del Skrevet 30. januar 2012 Velkommen tilbake! Og i dag tar jeg meg treningsfri, siden beina mine er skikkelig slitne og hadde "voksesmerter" i går (altså smertene kjentes ut som voksesmerter, men antar at det rett og slett er bein som er slitne av å stå hele dagen, og bli trent med 5-6 ganger i uka). Får nesten helt abstinenser av å ikke trene, siden mandag normalt sett er en trenedag, men det skal nok gå fint :gjeiper: Takk! Jeg kjenner at motivasjonen er på plass, og jeg gleder meg til klærne begynner å sitte litt penere. Du får øve deg på å slappe av, antibac, det er også veldig viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 30. januar 2012 #613 Del Skrevet 30. januar 2012 Flott å ha deg tilbake, Helenaa! Det var jo du som brakte oss sammen, hehe! Koselig at du er klar for å gå løs på den nye livsstilen igjen Jeg spurte om de andre ville fortsette tråden, for det ble så utrolig mange på Sommerkroppen-tråden. Så her er det en god del av de som var på den før jul: antibac, cardigan, LovelyMonroe, Dragonfly84, Honeydew, meg og sikkert noen til jeg ikke husker i farta. Har også fått med oss sport123. Tittelen er kanskje noe misvisende nå, hehe! Selv klarte jeg fem kilo en liten stund før jul, og er nå noenlunde nede i idealvekt, som var ned 8,5 kilo fra august. Er helt utrolig å være nede på 60 kg, som jeg egentlig ikke hadde trodd jeg skulle greie. Håper å få av et par kilo til, men det er maks, og fortrinnsvis er det bare trening, mer muskler og vedlikehold nå. Tar litt for mye av med kalorier i helgene, men klarer å holde meg under resten av uka så det ikke blir helt krise. På torsdag begynner jeg på Core Boot Camp, som jeg vant på Facebook! Og i dag blir det kickboxing! :-) Og det sprøe er at en annen bruker av denne tråden også vant, etter at jeg tipsa om konkurransen! Vi er ikke på samme timer, da, men likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 30. januar 2012 #614 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) tilbake! Hvordan går det med deg sport123, forresten? Har ikke sett noe til deg her inne i det siste.. Honeydew, you're not alone.... jeg tørr ikke regne ut hva jeg spiste eller hvor mye kalorier jeg fikk i meg i helgen..! Greit, jeg var på vennetur på ei hytte og koste meg, så orket ikke tenke på kalorier da, men uansett... ææærh Vi lagde skillingsboller og spiste hvertfall sånn sikkert 8 stk av de ene dagen, de lå jo bare der....og var så gode!!! Også hadde vi laget tempura(for de som vet hva det er), er på en måten grønnsaker med en slags deig utenpå(av hvetemel og potetmel) som frityrstekes(i rapsolje), så vet ikke om dette er usunt eller sunt men dette gikk vi å gomlet på hele lørdagskvelden og litt av søndagen. Hmm... menmen, ny uke uten snop og det blir deilig å komme seg på trening igjen! Til helgen blir det snop på lørdag, men skal kjøpe inn før så jeg vet akkurat hva jeg har, tror jeg skal kjøpe feks en mørk sjokolade og kanskje ta én skillingsbolle. eller bare mørk sjokolade muligens?? Bedre om jeg planlegger litt i forveien i hvertfall... tror jeg ble litt sånn i helga at jeg bare stappet i meg fordi jeg ikke hadde spist snop/søtt på to uker så var så fristendes... Føler at etter jul har det blitt noen sånne kjipe spiseuker/vektoppganguker innimellom, og de ødelegger. Vet ikke hva jeg skal kall det, men; Før jul lå jeg fint ann ang vekta, så var det denne juleuka hvor jeg gikk opp, rett etter jul var jeg på ferie hos min kjære og spiste da det jeg ville i en uke og gikk opp, så har det gått fint egentlig, men så nå har jeg vært syk en uke, har ikke vært usunn direkte men har jo ikke fått trent, og NÅ hadde jeg disse to dagene i helgen hvor det ble mye.. Blæ. Vil ha sånn en hel måned eller lengre der jeg føler alt har gått under kontroll!... Gleder meg til trening idag, da! og ellers kjenner jeg ting ellers er blitt litt mer positivt, sånn privatmessig... selvom det er mye studie nå så kommer det små hverdagsgleder som gjør alt så mye lettere... ser virkelig frem til sommeren! Også er det ikke lenge til vinterferien, noe jeg gleder meg til fordi jeg får se min kjære igjen All creds til Caridgan som er så flink å holde seg unna søtsaker... ønsker jeg var like flink.. skulle jo joine jeg... Men joiner når jeg har bestilt litt fra iherb da!!! Så flink du er Antibac som prøver å ligge på 1470 kalorier om dagen!!! Endret 30. januar 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 30. januar 2012 #615 Del Skrevet 30. januar 2012 Så gøy å se helenaa her igjen! Ååå, nå er jeg så frustrert. Nå begynner endelig foten min å bli bra, og hva skjer da? Joda, i dag blir jeg kjempekvalm. Ble litt bedre etter å ha dytta i meg en god del kvalmestillende, men å dra på trening var ingen genistrek. Jeg måtte gå derifra etter en liten stund, og nå ligger jeg på sofaen og prøver å ikke spy. ARG! Vondt i magen har jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 30. januar 2012 #616 Del Skrevet 30. januar 2012 Så gøy å se helenaa her igjen! Ååå, nå er jeg så frustrert. Nå begynner endelig foten min å bli bra, og hva skjer da? Joda, i dag blir jeg kjempekvalm. Ble litt bedre etter å ha dytta i meg en god del kvalmestillende, men å dra på trening var ingen genistrek. Jeg måtte gå derifra etter en liten stund, og nå ligger jeg på sofaen og prøver å ikke spy. ARG! Vondt i magen har jeg også Æssa Kjedelig når ikke alt er på stell.. vet du hvorfor du kan være kvalm? noe du har spist eller drukket? En ulykke kommer sjeldent alene som de sier.. også blir man bra så plutselig er det noe annet som går gale... men håper det snart gir seg med alt, og at du er tilbake sterkere enn aldri før Var på trening idag(styrketime med litt aerobic som oppvarming), og det merkes på kroppen at jeg ikke har trent på en uke pga sykdom. Har jo aldri skippet en trening i det siste, så en uke ble litt rart for kroppen.. det var SÅ slitsomt idag, eller... ble ikke svett/andpusten men kroppen hang liksom ikke med, den bare slurvet rundt der.. ærh. Meeeen det går seg til! Neste mandag er jeg nok slik jeg var før jeg ble syk. Skulle egentlig ha en zumbatime etterpå idag men det kunne jeg bare glemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 30. januar 2012 #617 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Så gøy å se helenaa her igjen! Ååå, nå er jeg så frustrert. Nå begynner endelig foten min å bli bra, og hva skjer da? Joda, i dag blir jeg kjempekvalm. Ble litt bedre etter å ha dytta i meg en god del kvalmestillende, men å dra på trening var ingen genistrek. Jeg måtte gå derifra etter en liten stund, og nå ligger jeg på sofaen og prøver å ikke spy. ARG! Vondt i magen har jeg også Huff, stakkars deg! Det høres veldig frustrerende ut! Håper du ikke har fått noe som varer lenge. Du skal vel begynne på det Boot Camp greiene denne uka du også. Håper du snart er i form igjen! Var på trening idag(styrketime med litt aerobic som oppvarming), og det merkes på kroppen at jeg ikke har trent på en uke pga sykdom. Har jo aldri skippet en trening i det siste, så en uke ble litt rart for kroppen.. det var SÅ slitsomt idag, eller... ble ikke svett/andpusten men kroppen hang liksom ikke med, den bare slurvet rundt der.. ærh. Meeeen det går seg til! Neste mandag er jeg nok slik jeg var før jeg ble syk. Skulle egentlig ha en zumbatime etterpå idag men det kunne jeg bare glemme... Så kjipt, det blir vel gjerne sånn når man har vært uten trening en stund, jeg merker også fort at det går ned i styrke så fort det har vært pause. Men får satse på at du er i full form igjen neste uke! Jeg var på kickboxing i dag, og herreguuuud så slitsomt det var. Det var ujenvt antall folk i dag, så da hadde jeg ikke noen "makker". Dermed boksa og sparka jeg mye i en sekk som hang i taket, og mot den ene instruktøren. Da tok jeg doble runder noen ganger. Den ene runden var det veldig vanskelig å huske kombinasjonene på, men da jeg fikk det til var det GØY! Og så var det en lang runde der man skulle sparke 10 roundkick uten å sette ned beinet, men holde det i hoftehøyde på en måte...det var tungt! Særlig etterfulgt av 30 sekunder med "knespark" i magepute på samme bein. Tror jeg kommer til å VERKE i morra. Får satse på at stølheten gir seg til torsdag, hehe! Endret 30. januar 2012 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 30. januar 2012 #618 Del Skrevet 30. januar 2012 Droppet trening i dag og gikk tur i en time istedetfor Er bare så sliten i leggene etter 5 treningstimer på 4 dager. Måtte ha noe med lavere puls Ruten jeg gikk var tur/retur der jeg skal jobbe fra mai av. Vurderer om jeg skal prøve å gå mest mulig da. Selv om jeg synes at det er litt kjipt å gå en halv time tidlig om morningen og bruke en halvtime hjem igjen Så koselig å lese igjennom og se det stå positiv om meg og godterier takk!!! Dere er flinke alle sammen! Jeg er imponert ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 31. januar 2012 #619 Del Skrevet 31. januar 2012 Om jeg går ned 500gr i uka som fint skal gå Ann kan jeg nå målet mitt på 57.kg på en måned...(men det er når jeg veier 59, og har gått opp litt når jeg var syk nå så veier nok ikke 59). Men herregud, det høres så enkelt ut! Forstår ikke hva jeg gjør feil.. Trener jo syv timer i uka,dvs fem dager går til trening pluss at jeg spiser sunt, lite og ofte. Kanskje jeg må jogge mer?? Har planer om å bytte ut fredagsrimen med jogging ute når det blir vår men frem til det bør jeg kanskje ta meg noen runder på mølla.. Og ikke overspise meg på spisedagene.. Flink du er cardigan! Jeg synes det er aaaalt for kaldt om mårran jeg :s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 31. januar 2012 #620 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Om jeg går ned 500gr i uka som fint skal gå Ann kan jeg nå målet mitt på 57.kg på en måned...(men det er når jeg veier 59, og har gått opp litt når jeg var syk nå så veier nok ikke 59). Men herregud, det høres så enkelt ut! Forstår ikke hva jeg gjør feil.. Trener jo syv timer i uka,dvs fem dager går til trening pluss at jeg spiser sunt, lite og ofte. Kanskje jeg må jogge mer?? Har planer om å bytte ut fredagsrimen med jogging ute når det blir vår men frem til det bør jeg kanskje ta meg noen runder på mølla.. Og ikke overspise meg på spisedagene.. Flink du er cardigan! Jeg synes det er aaaalt for kaldt om mårran jeg :s Er du klar over hva du faktisk spiser? Ofte så spiser man mer enn man tror hvis man ikke har kontroll på hva man spiser. Jeg tviler på at du trenger mer trening. Og tar du heeeeeelt av i helgene? Endret 31. januar 2012 av antibac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå