Gå til innhold

Min nye hverdag


Safran

Anbefalte innlegg

Rockering er gøy! Og slitsomt.

Jeg har en sånn Innersvingen-sak, bare så synd leiligheten er så liten at jeg egentlig ikke får plass til å rocke her :P

Er det sånn med "humper" liksom? Jeg har en vanlig "slett" sak, men med vekter. Vet ikke helt om det egentlig er noe forskjell på effekten? Slitsomt er det iallfall :o) Heldigivs har jeg veldig god plass midt på stuegulvet - så ingen grunn til å la den stå ubrukt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en innersvingen rockering, den er med polstrede "humper" og vekter, men husker jeg fikk noen skikkelig blåmerker da jeg sist hadde litt dreisen på den (er vel sikkert tre år siden).

Ellers er dagens mosjonsøkt unnagjort, gått en runde på 5-6 km. Innimellom hadde jeg ganske bra tempo, men da toåringen skal trille vogna si selv så går det jo i perioder ikke så veldig fort. Men vi fikk rørt litt på oss da. I kveld blir det en shoppingrunde pluss at jeg skal innom å sjekke ut treningssenteret jeg har lyst til å starte på.

Men nå skal jeg slappe litt av, er forhåpentligvis stille i huset en liten time til så tror jeg skal hvile øynene litt jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en innersvingen rockering, den er med polstrede "humper" og vekter, men husker jeg fikk noen skikkelig blåmerker da jeg sist hadde litt dreisen på den (er vel sikkert tre år siden).

Ellers er dagens mosjonsøkt unnagjort, gått en runde på 5-6 km. Innimellom hadde jeg ganske bra tempo, men da toåringen skal trille vogna si selv så går det jo i perioder ikke så veldig fort. Men vi fikk rørt litt på oss da. I kveld blir det en shoppingrunde pluss at jeg skal innom å sjekke ut treningssenteret jeg har lyst til å starte på.

Men nå skal jeg slappe litt av, er forhåpentligvis stille i huset en liten time til så tror jeg skal hvile øynene litt jeg også.

Min rockering har ikke disse humpene, men er ellers samme type. Blåmerker kan man få med den også. Jeg hadde litt på hoftene etter vår lille "øvelseskveld" - men søsteren min hadde masse rundt hele midjen. Skikkelig gøy å gå i bassenget da! hehe :o)

Så deilig å kunne få gått en tur slik på dagtid og når man har så små barn kan man jo slå to fluer i ett smekk - lufte tur med dem og mosjon for en selv. :o) Hadde planer om å legge inn en tur på jobben i dag også. Jeg har ca 20 minutter rask gange med mye oppoverbakke for å hente posten - og tar jeg en liten omvei har jeg en tur på 30 minuttet. Mye oppoverbakke i raskt tempo, da er jeg svett når jeg kommer til postboksen. Så skal jeg tilbake til kontoret også. Blir raskt en effektiv 45 minutters økt. Men siden jeg har hatt fri noen dager nå var det så hektisk at jeg valgte å ta bilen :o( Derimot har jeg hatt en liten runde her hjemme nå i ettermiddag; 20 minutter med rocketingen og 10 minutter hoppetau :o) Mens jeg så på tv.... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med litt innetrening også, jeg er altfor dårlig til det.

Her ble den lille hvilen tidligere idag til en nesten to timers dupp, var tydeligvis ganske sliten og det var visst junior også. Nå på kvelden har jeg fått shoppet litt og meldt meg inn på et treningssenter, virket veldig bra så det blir spennende å komme igang. Blir først i september, men jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle spurt mange ganger, men glemt det hele tiden; Hvilke treningssenter (kjede?) er det du skal trene på? Jeg vurderer også å starte nå som utesesongen går mot slutt, men jeg liker ikke helt den bindingen på 12 mnd. Synes treningssenter er galskap om våren og sommeren :)

I dag reiser jeg på fotballcup med laget til sønnen min. Tar med badetøy (hotell med badeland) og joggesko. Ikke den helt store troen på at det blir så mye trening, men en liten gåtur eller en svømmeøkt skal jeg sikkert få lagt inn da de spiller siste kampen på lørdagen så tidlig som kl 14. Jeg elsker forresten basseng! :) Kan nesten ikke vente på at folkebadene rundt omkring skal åpne for høsten. :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt en litt dårlig dag, skikkelig hodepine og trøtt. Så det har blitt en liten sjokolade og i tillegg var det pizza til lunsj på jobb idag. Håper jeg rekker en times tur i kveld for å kompensere litt, men mannen skal på dugnad så jeg håper ikke det tar hele kvelden.

Ellers er treningssenteret jeg har meldt meg inn i ikke i en kjede, forsto det slik som at de som driver det ikke ville binde seg til et konsept, men utvikle det selv og tilpasse det sine kunder. Så blir spennende, var lyst og trivelig med masse plass og apparater. Det negative er jo et års bindingstid, men jeg håper det er med på å pushe meg på trening. Kan ikke bruke 500,- i måneden uten å få noe tilbake. De som drev senteret hadde også ambisjoner om å følge opp de som trente der bedre enn på andre senter, så blir spennende å se. Er et senter med alle mulig slags tilbud, masse saltimer, sykkel og flere styrketreningsrom. Har før trent på Spenst, var fornøyd og brukte det mye da jeg bodde i nærheten, men så flytta jeg lengre unna og følte også at senteret begynte å bli ganske slitt + at de ikke oppdaterte seg så veldig på nye ting angående feks saltimer.

Og god tur på fotballcup Isfrid, får håpe det blir litt bra vær så det er litt trivelig å følge med på kampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spist som en gris og virkelig sittet dypt nedi god stolen på hotellrommet når det ikke har vært noe annet som har skjedd. Mine ambisjoner om å svømme litt eller gå en tur har gått rett i vasken :) Var en tur i bassenget i går, men det var ikke egnet til å svømme skikkelig i - både pga utformingen og alle barna. Og jeg har ikke orket ut å gå når det har vært en ledig stund. Har vært så godt å trekke seg tilbake alene på rommet... Så det får jeg ta igjen en annen dag :)

Har du fått rørt deg noe i helga da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt lite nett i helga, men får oppdatere litt idag.

Helga har bestått av litt for mye god mat og litt for lite trening. Men har ikke tilbrakt den i sofaen da, det har gått i ett med en del ærender på lørdagen, masse utetid på lekeplassen med toåringen og rydding og ordning i hus (har blant annet vasket alle vinduene). Så jeg har jo vært i aktivitet for å si det sånn, derfor har jeg i grunn bare dårlig samvittighet for matinntaket, sukk hjemmelaget pizza og bearnaise er jo ikke akkurat slankemat, men mannen er så god på det. Småmåltidene har vært ok da og nå er det uke igjen. Fint vær idag, så i kveld skal jeg ut på en lengre tur (vi satser på en time).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, hadde helt glemt at mannen skulle klippe seg igår og det var selvsagt på det tidspunktet jeg pleier å ta turen ut (dvs ungen er lagt, men det erallikevel ikke for sent). I tillegg så har vi et stk forkjøla og febersyk toåring som mener at mamma er det eneste som duger i en slik situasjon. Så var ingen muligheter til å snike seg av gårde før leggetid. Ja, ja, ble litt rocking her hjemme, men har ennå ikke helt dreisen.

Uansett er det finvær i dag også, skal gjøre unna noen ærender da mannen kommer hjem og tar over sykepleierrollen, dvs litt mosjon på meg, og så får vi se om det blir en liten trimtur ikveld (må ta forbehold om at mannen ikke har avtalt noen dugnadsplaner med naboene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre, skal nok følge deg videre :)

Det viktigste er å holde motet oppe, og ikke gi opp fordi om man sprekker av og til.

Jeg har hatt mange sprekker, men har klart ta fatt igjen dagen etter.

Er selv på vei ned, 13 kg er målet og jeg har igjen 5 kg før jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring Jannu, en sprekk er jo ikke krise så lenge man ikke lar det bli en vane.

Ellers flyr dagene, på tirsdag var jeg en time ute i marka og det ble til og med litt jogging. I går ble det ingen trening, men var full fart frem til meg la meg allikevel. Føler at det ikke er noe krise med sånne dager, det er dagene hvor jeg sitter i sofaen og småspiser jeg vil unngå.

Det positive er at vekta igår viste 95,0 kg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går iallfall framover da Safran! :o)

For min del har denne uka vært så utrolig hektisk at jeg faktisk ikke har rukket eller orket en eneste treningsøkt. Sneik meg til å gå en rask 30 minutters tur i går mens jeg ventet på at guttungens fotball kamp skulle starte. Ellers har jeg jobbet sent to dager denne uka - og tirsdagen vet jeg ikke helt hva jeg gjorde... Menmen... Kommer en ny uke neste uke ;o)

Har du startet på treningssenteret eller var ikke det før 1. september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter opp på treningssenteret den 1.sept, har sittet å sett på timeplanene og merker at jeg faktisk gleder meg til å komme igang. Ser ut som om de har mange artige tilbud.

Ellers er det lite trening her også, men full fart både på jobb og hjemme så jeg tror jeg forbrenner littkalorier allikevel. Blir nok ikketid til trening imorgen heller, men på søndag så bør det være muligheter. Blir forhåpentligvis litt roligere fremover og mer tid til å bevege seg.

Men nå skal jeg køye her, håper det ikke blir en altfor tidlig morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helga har gått med til litt festing og god mat med venner, men jeg tror og håper det ikke ble for store mengder. Vært full fart iallefall... Og så har forkjølelsen slått til, har vært ute to turer med junior idag, men ble liksom ikke noe trening ut av det. Håper en god natts søvn får meg i slaget igjen. :) Og snart er det oppstart på treningssenteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda - får håpe du føler deg bedre i morgen! :o)

Jeg har hatt med meg ett lass med jobb hjem i helga. Tenkte jeg skulle gjøre litt innimellom. Men... Veldig godt med helg da - så det ble utsatt til i kveld. 4 timer og jeg er enda ikke ferdig... grr... MEN - jeg meldte meg plutselig inn på treningsenter i dag og tok i bruk medlemsskapet med en gang. Veldig deilig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med medlemskap Isfrid! Hva slags senter er det, er det mye gruppetimer ol. Selv håper jeg å få børstet støv av spinningskoene og så må jeg virkelig få kjøpt meg nye innesko.

Ellers er forkjølelsen fremdeles på plass, sukk, men litt bedre så jeg er iallefall på jobb. Kan hende jeg prøver meg på en liten tur ut idag, men tror jeg må se ann hvor sliten jeg blir etter full arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen veiing idag, forkjølelsen sitter i, kostholdet er sjabert og treningen minimal. Så jeg unner meg en pause fra vekta.

Men tror jeg skal prøve meg på en rolig gåtur idag for å komme litt igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjennes kroppen normal ut igjen... :)

Igår var første tur på treningssenteret, har ikke fått noe program ennå, men trente så godt jeg kunne etter det jeg husket fra "gamle" dager.

Så oppvarming med 10 min sittende sykling og 10 min ellipsemaskin, deretter ei styrkeøkt før jeg avsluttet med 15 min på tredemølla hvor jeg jogget mest mulig før jeg roet ned. Herlig... :) Så da er man igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lite på nett for tiden og junior har i tillegg hatt en ny sykdomsperiode... Men ser ut til at det er over nå, håper vi får noen uker med frisk unge.

Idag var det Zumba på treningssenteret, har vært på Zumba før og det var knall, men idag var vel det eneste postive at jeg ble svett. Stum instruktør (sa faktisk ikke et ord...) og altfor høy musikk. Så blir nok ikke flere besøk på den timen. Får se om det er andre instruktører som har Zumba der og så må jeg nok tørke støvet av spinningskoene mine.

Og vekte viste 95,1 kg idag, ja ja, har vært sløv i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt for lenge mellom hver gang jeg skriver her...

Men i går ble det 45 min tur, ikke det høyeste tempoet, men å trille ei tung vogn kompenserer vel litt mot det. Var iallefall godt å komme seg ut i det som etterhvert ble ganske bra vær.

Ellers tror jeg at jeg må begynne å telle litt kalorier igjen, skal man nedover så er det ikke bare trening som skal til. Hovedmålet mitt er å komme i bedre fysisk form, men skader ikke å bli litt lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...