Gå til innhold

Min nye hverdag


Safran

Anbefalte innlegg

Er gammel bruker som har hatt en lang pause fra KG. Men da jeg nå skal ta litt fatt i livet mitt igjen, iallefall med tanke på trening, så kom jeg på dagbøkene her. Så da var ny bruker opprettet og jeg starter opp med frisk mot...

Igår steg jeg opp på vekta og tallet 96,2 lyste mot meg, med mine 175 cm så vil dette gi en BMI på 31,4 altså fedme. :flau:

I helgen ryddet jeg hjemme og så på bilder fra bla studietiden, må si at jeg skulle gitt mye for å ha den kroppen jeg hadde da fremdeles... Men ser ut til at hverdagen min er blitt litt for avslappet, så nå er planen å komme igang med å trene igjen, kutte litt ned på søtsaker og så håper jeg tallene på vekta også går nedover. Men det viktigste akkurat nå er å komme i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ute så pøser det ned, men håper det blir litt opphold i kveld slik at jeg får tatt meg en tur ut og rørt litt på meg. Ellers er det jo faktisk litt godt å stikke ut i regnværet en 30-60 min for så å rett inn i den varme dusjen... Aktiviteten min nå om dagen er stort sett ut å gå, men skal få meldt meg inn i et treningssenter nå til vinteren. Har vært medlem og brukt det aktivt før, men så flyttet vi. Nå føler jeg meg klar til å prøve på nytt og har også funnet noe som frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Hei hei! Tror det å skrive dagbok kan hjelp til å holde motivasjonen oppe. Gikk på vekta forrige tirsdag og ble sjokkert av tallet som kom opp. 16 kg skal av her i gården! Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Hei hei! Tror det å skrive dagbok kan hjelp til å holde motivasjonen oppe. Gikk på vekta forrige tirsdag og ble sjokkert av tallet som kom opp. 16 kg skal av her i gården! Hva med deg?

Å komme seg ned til 80 kg tror jeg må være målet, BMI er fremdeles litt høy da, men skal ikke se meg blind på den. Så det vil si ca 16 kg her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet ikke om det er jeg eller du som har trykt på noe Safran, men plutselig er vi venner. ;o) Hadde tenkt å se om jeg fant noen å følge her som litt motivasjon og inspirasjon til egen snuoperasjon, så sånn sett var det jo greit :o)

Har dere tenkt noe "strategi" for å bli kvitt disse kiloene? Selv har jeg endret litt på kostholdet og trooooor jeg har blitt litt mer sporty - men enkelte dager mangler jeg helt totalt inspirasjon. Kanskje jeg kan finne den sammen med dere? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Isfrid, vet ikke helt hvem av oss som trykte på noe, men uansett er det kjekt med noen man kan følge.

Har ikke helt lagt noen strategi ennå, men prøver å holde meg unna kaloritelling da jeg vet det funker der og da for meg, men blir litt mye stress og så faller jeg lett tilbake til gamle synder. Så planen er å holde meg unna snop og godter, bare unne meg litt på en helgedag. Og så må jeg jobbe med å minske matporsjonene og spise jevnlig. I tillegg må jeg igang med trening, synes det er veldig gøy å trene, men må ta meg tid. Så får vi se hvordan det går, uansett greit å ha noen å holde motivasjonen oppe med.

Og det ble faktisk litt opphold i øsregnet idag, kom meg ut på en 4-5 km runde i duskregnet, først gikk det litt treigt, men så fikk jeg opp farten og ble varm. Så en tur i dusjen før jeg har bakt vafler, dvs grove som jeg håper gjør seg i matpakka med skinke, salat og philadelphia. Kjekt med litt variasjon fra brød og knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv ble jeg litt revet med av dette lavkarbo kostholdet og gikk ned noen kilo veldig raskt med det. Var greit som en kickstart, men i lengden ønsker jeg ikke å følge noe slavisk. Hverken telle kalorier eller karbohydrater. Men under mine lcuker fant jeg noen ting som funker bra for meg som jeg fortsatt holder på; begrenser inntak av sukker, kuttet hvetemel (brød ol), pasta, potet og ris fra hverdagskosten min. Det betyr ikke at jeg ikke spiser det i det hele tatt - er jeg invitert på middag spiser jeg det jeg får og får jeg veldig lyst på smågodt en lørdag så spiser jeg det. Men ved å kutte det fra hverdagsmaten, spise en proteinrik frokost og øke aktivitetsnivået mitt så går jeg ned sakte men sikkert. Og det er bra :o) Det kan jeg leve med :o)

Går eller løper du? Jeg har endelig kommet i gang med løping igjen. Nå er det sånn at jeg starter med å gå for jeg tenker at jeg ikke klarer å løpe. Men etter å ha gått i 10 minutter tenker jeg at jeg like godt kan løpe. Hærlig! :o)

Men det er som du sier - å ta seg tid til det. Er så lett å prioritere det bort når det skjer mye annet... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, vaflene gjorde seg virkelig som matpakkemat, mannen var også fornøyd (kanskje fordi jeg smurte matpakka hans også...). Regnet fort over kaloriinnholdet og det ble godkjent i mine øyne (dvs ca 140 kcal per måltid + magert pålegg). Så de skal nok lages igjen.

Har også vurdert lavkarbo, men starter opp med å forsøke med vanlig kosthold. Men å lage noen frokoster/lunsjer som ikke inneholder karbo skal jeg forsøke for variasjonens skyld.

Ellers så går jeg, forsøker å gå raskt og bli varm. Håper jeg kan avansere til litt mer løping, men må nok få meg nye joggesko først. Tror dempinga er i ferd med å bli ødelagt på de jeg har, bare et år gamle, men er jo brukt litt. Hælene mine protesterer iallefall villt etter løping på litt hardt underlag i de jeg har nå. Men idag ser jeg faktisk snevet av sol ute, kanskje ta meg en tur opp i marka og litt mykere underlag i kveld. Og når september kommer så satser jeg på å trene litt på senter, synes spinning, zumba og dans er knallgøy og vet at jeg må trene litt styrke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte dagens vektrapport, vekta stoppet på 95,7 kg, midjemålet er 108 cm. Så nå blir det veiing på onsdager fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes nesten godt ut med de vaflene ;o) Hvilke type mel brukte du? Kanskje noe jeg kan unne meg til en forandring av og til. Kjører som sagt ikke fult lavkarbo, men min egen light variasjon.

Skoene har alt å si når det kommer til løping. Jeg løper egentlig lite på asfalt, mer på nedkjørte grusveier. Men jeg kjente det veldig godt etter å ha løpt litt i vinter og tenkte å ta årets første løpetur på bar asfalt. Så da var det ut å kjøpe nye sko med bedre demping.

Ned ett halvt kilo jo! Så bra! :o) Bare å komme deg ut på tur i solglimte! ;o) (Sier jeg som bare kom meg så langt at jeg fikk byttet fra jeans til joggebukse før jeg havnet i sofaen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kul greie med den nedtellinga på vektnedgangen Mala! Hvordan fikk du til den? :o)

Safran blir sikkert glad for at flere heier på henne og i tillegg kan vi jo alle støtte hverandre ;o)

Ble det noe tur ut i solglimtet Safran? For min del ble det en 50 minutterstur med 70/30 jogging/gåing. Fortsatt sliiiiiten jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med flere som følger med, håper at det skal være med å dra meg gjennom periodene som ganske sikkert kommer hvor jeg har lyst til å sitte i sofaen og spise sjokolade...

Ellers ble det en tur i marka idag, pga at mannen skulle bort i kveld så ble det bare en halvtimes tur. Men kjente hvor godt det var med luktene og roen, godt med et litt mykere underlag selv om det var vått. Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har kommet meg opp dit tidligere i sommer, ja ja, blir nok en legre tur i nær fremtid. Har også dratt frem rockeringen, men er en elendig rocker, får ikke dreisen på den og da blir jeg lei. Men får prøve litt hver dag fremover, kanskje det kommer.

Ellers kan vaflene anbefales Isfrid, lagde vel røre av 1,5 dl hvetemel, 1,5 dl sammalt fint, 1 dl havregryn, 4 dl melk, 3 egg, 1/2 ts bakepulver og 1/2 ts salt. Det ble 5 store vafler. Tenkte jeg skulle prøve med litt større andel grovt og kanskje litt mer havregryn imorgen.

Endret av Safran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rockering er gøy! Jeg var på Harrytur med lillesøster i fjor sommer og kjøpte rockering og en 3 liters med hvitvin. Jo lengre ned i hvitvinsboksen vi kom jo mere fikk jeg dreisen på rockingen - og jeg klarte det dagen etterpå også! ;o) I perioder (som alt annet) bruker jeg den en del.

Det er vel ofte sånn når man først kommer seg ut, at man lurer på hvorfor man ikke gjør det oftere... Men nå er du iallfall i gang! :o)

Får teste ut vaflene en dag. Jobbet lenge i barnehage og da brukte vi ofte en god del havregryn i vaflene - godt det! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockering er gøy! Jeg var på Harrytur med lillesøster i fjor sommer og kjøpte rockering og en 3 liters med hvitvin. Jo lengre ned i hvitvinsboksen vi kom jo mere fikk jeg dreisen på rockingen - og jeg klarte det dagen etterpå også! ;o) I perioder (som alt annet) bruker jeg den en del.

Det er vel ofte sånn når man først kommer seg ut, at man lurer på hvorfor man ikke gjør det oftere... Men nå er du iallfall i gang! :o)

Får teste ut vaflene en dag. Jobbet lenge i barnehage og da brukte vi ofte en god del havregryn i vaflene - godt det! :o)

Fant faktisk oppskriften på vaflene i et slikt blad man får med fra barnehagen. :)

Og kanskje jeg må teste hvitvin og rockering, mulig at det er det som skal til for å knekke koden.

Og så flink du var idag Isfrid, jeg er som regel 20% jogging og 80% gåing jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har også sånn sak nederst som viser vektnedgangen... Hvordan får dere ordnet det?

Mye som kan ordne seg med litt hvitvin og godt selskap! :o) Og har du først knekt koden så kan du stå sånn i evigheter - eller iallfall til du begynner å bli passe sliten.

Ganske fornøyd med dagens tur. Løper ikke veldig fort, men nok til å bli skikkelig varm og mo i beina :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isfrid- du bare trykker på en annens ticker, så kommer du til en side du kan lage en selv, gjennom forskjellige trinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockering er gøy! Og slitsomt.

Jeg har en sånn Innersvingen-sak, bare så synd leiligheten er så liten at jeg egentlig ikke får plass til å rocke her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isfrid- du bare trykker på en annens ticker, så kommer du til en side du kan lage en selv, gjennom forskjellige trinn :)

Det må jeg teste i kveld. God grunn til å sitte i sofaen! ;o) Takk for hjelpen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...