Gå til innhold

Kan vi få mer penger enn resten av russebil-gruppen når vi selger bilen?

girlygirl92

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: vi er en gruppe på 8, som driver å selger russebilen vår nå. det er 2 av oss på gruppa som er de eneste som har vært engasjerte. vi har lagt ut mange annonser på finn, autodb og det hele. betalt annonser, og ja, i det heletatt engasjert oss for å få denne bilen solgt.

Så jeg og hun andre føler vi fortjener litt mer penger, for alt strevet. Vet det er urettferdig, siden vi har kontrakt med alle osv. men OM vi får solgt den, er det noen måte vi kan få litt mer penger enn resten av gruppen? uten at de vet det? vet det er sleipt, men vi har punget ut for annonsene på finn og autodb av egen lomme. det er VI TO som har møtt opp når folk ser på den. og ja, det heletatt. bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har all rett til å trekke fra slik at det blir jevnt med tanke på det dere har betalt for annonsene, men ut over det har dere ikke rett på noe mer enn de andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gledelig betalt bussvennene mine dersom det var de som solgte bilen vår. Så ja, jeg synes ddere skal ha tilbake mer enn vennene deres. Hvor mye aner jeg ikke, men iallefall de økonomiske utgiftene dere har lagt ut. :)

Hadde jeg vært med på bussen deres hadde jeg minst betalt dere 200,- fra min "andel"!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det er noen som skjønner hva jeg mener. Har stresset så sykt med å få lagt alt på nett, og oppmøter og ja. de andre har bare sittet hjemme og ikke brydd seg i det heletatt om hvordan det har gått med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tenker vi å gi en vinflaske eller noe til han som har hjulpet oss med å selge bilen (en god nabo, som er mekaniker og vet hva han snakker om) dette kommer vi også til å trekke fra pengene. men det er vel mer en selvfølge, og gruppen vil forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke er engasjerte eller bryr seg i det hele tatt... vil de noen gang få vite at bussen i det hele tatt er solgt!??? :lur:

Behold alle pengene fra salget! :P

Neida, men jeg er så lei av folk som snylter på andre, uansett om det gjelder tid, penger eller ressurser osv... De andre jentene gir katta, respektløst synes jeg... Hva med å juge om salgsprisen? hehehehe! Jeg er ingen moralens forkjemper dersom uretteferdigheten allerede er et faktum... Dere fortjener mer, skulle bare mangle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også tenker vi å gi en vinflaske eller noe til han som har hjulpet oss med å selge bilen (en god nabo, som er mekaniker og vet hva han snakker om) dette kommer vi også til å trekke fra pengene. men det er vel mer en selvfølge, og gruppen vil forstå det.

Nei? Det er ikke mer en selvfølge at en god nabo som har hjulpet skal på goder men ikke dere. Dere har tross alt også hjolpet til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke er engasjerte eller bryr seg i det hele tatt... vil de noen gang få vite at bussen i det hele tatt er solgt!??? :lur:

Behold alle pengene fra salget! :P

Neida, men jeg er så lei av folk som snylter på andre, uansett om det gjelder tid, penger eller ressurser osv... De andre jentene gir katta, respektløst synes jeg... Hva med å juge om salgsprisen? hehehehe! Jeg er ingen moralens forkjemper dersom uretteferdigheten allerede er et faktum... Dere fortjener mer, skulle bare mangle!!

Vi har FAKTISK vurdert å lyve om salgsprisen. derfor jeg spurte om det gikk ann å gjøre noe slikt uten at de andre fikk vite om det:p hehe. men er jo det hvis de forlanger å se salgskontrakt osv. eller kontoutskrift. (om de ikke betaler cash da.. hmm) men yeah. tror ikke de ville merket om bilen var borte en gang nei. men før eller siden hadde vel en av gjøkene spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er dårlig gjort av vennene dine å ikke hjelpe til, men utover det at dere skal få tilbakebetalt pengene dere har lagt ut på annonsene, burde ikke dere få noe mer. Dere burde heller drite i det, og heller fortelle vennene deres hvor ufattelig dårlig gjort det var av dem å ikke vise en dråpe engasjement.

Utover det... nei. Ikke en krone mer. Vis at dere er bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er dårlig gjort av vennene dine å ikke hjelpe til, men utover det at dere skal få tilbakebetalt pengene dere har lagt ut på annonsene, burde ikke dere få noe mer. Dere burde heller drite i det, og heller fortelle vennene deres hvor ufattelig dårlig gjort det var av dem å ikke vise en dråpe engasjement.

Utover det... nei. Ikke en krone mer. Vis at dere er bedre.

Du mener dumme og lette å utnytte?

Sett dere på bakbeina og krev det dere har krav på!

Dere kan skrive kontrakt på deler av beløpet, og betale resten kontant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener dumme og lette å utnytte?

Sett dere på bakbeina og krev det dere har krav på!

Ikke så dum du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere i det hele tatt prøvd å få vennene deres til å hjelpe til? Dere har faktisk ikke rett eller LOV til å ta mer penger enn de får, med mindre dere har en avtale om at de som selger bilen skal få mer penger. Gjør dere det, er det tyveri, og det bør dere holde dere for gode til. Det er mye smartere å si til de andre at nå synes dere det er på tide at de tar i et tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forutsetter at kjøperen er villig til å bli med på lovbruddet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper trenger da ikke å vite om detaljene rundt omstendighetene? Kan bare si til kjøper at man ønsker noe av pengene i kontanter fordi de skal brukes til å betale noe annet med. Noe man trenger kontanter til.. Kommer ikke på noe akkurat nå. Eller, kanskje man kan si at man skal feire salget av bilen og derfor ønsker kontanter slik at man kan kjøpe en-to kasse pils på deling mellom alle bussjentene på vei hjem fra salget? ;)

Eller betale en privatperson for setetrekkene og at avtalen mellom dere var at det skulle dere betale etter at bussen var solgt fordi dere ikke hadde penger der og da...

Problemet er at kjøper ofte vil ha kontrakt på alle pengene og kontooverføringsutskriften fordi at om kjøper skal selge videre igjen, kan man presse prisen opp ved å selv ha betalt mye for kjøretøyet. Men men, går jo ann å klekke ut en plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg og venninnene mine hadde russebil, skrev vi kontrakt i forkant, der det var avtalt at salgssummen skulle deles rimelig etter nedlagt arbeidsinnsats. Vi loggførte alle timer hver av oss hadde brukt på praktiske ting ift bilen. Det være seg sying av nye setetrekk, kjøring til verksted osv osv.

Som i deres tilfelle, var denne arbeidsfordelingen ganske grovt ujevn, i min disfavør.

Min erfaring var at jentene på bilen var innmari ferdige med russetida når den var over, og at vi dessuten ble spredt for alle vinder med en gang sommeren var over. Vi endte riktignok med å drite i denne timefordelingen, og bare bli ferdig med alt, og sende ut en lik sum penger til alle. Når det er sagt, tror jeg nok de andre jentene bare syntes det var digg med noen tusenlapper et halvår etter russetida, og ikke ville merket mye om summen hadde vært større eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal få tilbake det dere har lagt ut for annonser men ikke mer. Snakk med de andre venninnene deres der dere sier at dere skal ha de pengene, hvis de nekter ber dere de om å legge ut annonser selv og få solgt bilen. Selv om jeg brukte mer tid og la ut mer penger for bilen vår krevde jeg jo ikke noe mer penger for den innsatsen(jeg betalte dobbelt, så fikk jo selvsagt dobbelt så mye som de andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...