Gå til innhold

Hva gjør du med blad som du har abn på?


cha

Anbefalte innlegg

Samler du på de? Hvordan oppbevarer du de? Kastes? Gis bort? Begynner å få en del blader her.. Trenger tips

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg gir bort dei fleste, med mindre dei inneheld mange artiklar eg vil lesa igjen. Du har sikkert vener/familie som likar å lesa blader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvilke blader det er, men jeg har levert noen kamille på legesenteret og tannlegekontoret... Har du noen gode venner som kanskje vil arve de? Resten kaster jeg.. Før tok jeg og rev ut sider jeg ville ta vare på, oppskrifter osv og satte i plastlommer og inn i en perm, men den så jeg aldri i så nå har jeg kastet den... men var en god ide da synes jeg.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper ut sider som inneholder interessante tips og artikler, hiver eller gir bort resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Bo Bedre og noen av bladene beholder jeg som de er, mens de fleste klipper jeg ut aktuelle artikler og bilder som jeg limer inn i en slags utklippsbok som jeg har laget.

Denne utklippsboken er en stor fin bok med stive permer og ulinjerte ark. Har delt boken inn i 3 hoveddeler: Interiør, hage og mat. Fungerer ypperlig og jeg har brukt boken masse ifm innredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beholder interiørbladene til inspirasjon (hender jeg skifter litt smak, da er plutselig bladene gode som nye igjen).

Blad som Foreldre&barn gir jeg bort (ga nettopp en stor bunke til en gravid nabo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bytter med en venninne. Når jeg er ferdig med dem igjen, legger jeg de igjen på jobb eller på treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger beholder jeg hele, elller deler av bladet, resten av gangene gir jeg bort til venninner, eller hiver de i papirsøppla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Abonnerer ikkje på noen blader, men kjøper diverse tegneserieblader hver måned. Har ein god del samlet opp no. De fleste ligger lagret i poser på "loftet" siden vi ikkje har noen andre steder å ha de. Kanskje permer og ei bokhylle kunne vært tingen for de bladene du vil beholde?

Her har vi bruktbutikk som tar i mot enkelte typer blader og selger videre. Spør om venner eller familie har interesse av bladene du ikkje vil beholde eller så får du kaste det i papirsøpla.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen i Oslo har blader de ikke vil ha lenger, så tar jeg gjerne imot. Som student er det jo en utgift jeg ikke vil/kan prioritere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer ikke på blader hvis det ikke er noe som er såpass interessant og nyttig for meg at jeg vil beholde dem. Noe annet blir - for meg - både bortkastede penger og unødvendig mye søppel. Så de jeg abonnerer på, beholder jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar de ligge en ukes tid, i tilfelle jeg ønsker å lese noe om igjen, og så går de rett i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Moscato, jeg skal til å kaste en liten bunke i dag, men jeg kan godt sende de til deg istedet hvis du vil ha dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Mest jenteblader, sånn som Inside, Costume og DetNye de type bladene. Og hvis du har hund så har jeg en liten haug med hundeblader du kan få:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey, fikk hund i vår, og begynte på veterinærstudiet nå på mandag, så hundeblader er jo ikke så dumt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest uAnonymBruker

Jeg har en stor haug med hundesport, tidsskriftet til NKK. Men der er du kanskje med, så de har du isåfall flesteparten av. Men jeg har en litt mindre haug med Vi med hund, de kan du mere enn gjerne få hvis du vil ha dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Jeg har lite plass så jeg går gjennom og kaster når det er fullt.

Som barn gikk jeg alltid og byttet på bruktbu, det var jo en grei og miljøvennlig løsning som holdt inventaret på et OK nivå =)

Sluttet med det som tenåring, så når jeg flyttet hjemmefra så var det en enorm jobb å bli kvitt alle bladene siden jeg konstant abonnerte på minst 3 og kjøpte enda flere løst hver eneste måned. Og satan så mye blader veier! Sverget på å aldri samle opp så mange blader igjen. For jeg hadde litt hoarding-forhold til det (og den sykdommen har MANGE når det gjelder blader), sånn "tenk om jeg vil lese den artikkelen igjen/trenger inspirasjon til ditt og en guide til datt/vil bruke den oppskriften en dag". Ain't gonna happen, throw that shit out. Du kommer aldri til å savne det.

Er noen i blokka her som av og til legger blader spredt ut på en liten hylle i gangen med en lapp det står "værsågod, forsyn deg" på. Det synes jeg er en fin idé, kjøper ikke særlig med blader lengre siden jeg nå har lest ALT det er mulig å skrive om i et dameblad, men knabber gjerne med meg et gratis FHM eller mag for å bla litt i i parken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøpe et par interiørblad og de blir tatt vare på. Siden jeg er innenfor interiøryrket er de veldig kjekke å hente frem når jeg trenger inspirasjon.

Typiske jenteblader bruker jeg og byttelåne med venninnene mine. Når alle har lest alt kastes de.

Det er egentlig synd å kaste så masse blad i løpet av et år. Det er jo faktisk snakk om mye penger, og det burde jo ha vært noe man kunne gjort med dem. Gitt de til noen som ikke har råd selv feks, men oftest blir det jo til at man ikke kommer seg så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...