Gå til innhold

Mat 6-7-8 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan dere gjør det med mat til deres små

Vår gutt er 6 mnd. Vi har det ca sånn:

- frokost: står opp rundt kl 8.30, da ammer jeg

- han får lunsj i 11.30-tiden; da ammer jeg først, så spiser han grøt (får ikke i han full porsjon enda..), vann vil han heller ikke ha til

- middag kl 15.30: da ammer jeg først, også får han litt middagsglass og vann, men han spiser bare et par skjeer

- kveldsmat kl 18.30: jeg ammer først også spiser han grøt

- så ammer jeg litt på sengekanten rett før han skal legge seg, ca kl 20

- nattmat: våken 1 (noen ganger 2) ganger på natta og ammer

Hvis han står tidligere opp så blir det en ekstra amming mellom lunsj og middag da! Hvordan ser dagene ut hos dere? Burde jeg heller gi grøt til frokost i stedenfor lunsj? Kan man gi 3 grøtmåltider om dagen (frokost, lunsj, kvelds), eller bør jeg prøve med brødskiver/frukt ol?

Når kan de starte med brødskiver?

Tips og erfaringer mottas med takk :-)

Han vil ikke drikke vann... Har det i tutekopp (han tar ikke flakse), men så fort han suger ut noe, så spytter han det ut

Ammer dere fortsatt på natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Synes det ser fint ut, jeg! :) Hvis du føler han trenger frokost er jo fruktmos med havregryn et fint alternativ. Her fikk lillegutt fruktgrøt til frokost (fruktmos med litt hirsegrøt i).

HS sa til meg at de kunne begynne med brødskiver ved åtte måneder, men om det stemmer vet jeg ikke...

Og her nattamma vi om natta til han var elleve måneder og ikke gadd puppen mer i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...