Gå til innhold

Vannet som gikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig usikker her om det er vannet som har lekket i dag, eller hva det er.....

Men tidligere i dag synes jeg at jeg ble så fuktig i trusa...tenkte at det var for lite til at det var vannet som gikk, så slo det fra meg.

Men nå igjen ble jeg veldig fuktig. Ikke slik at det renner, men slik at det er en stor, våt flekk. Mye mer enn ved utflod. Så jeg blir veldig usikker, om dette er vannet eller ikke? Leser jo nå at vannet kan gå med alt fra et splæsj til at det lekker.....

Jeg liker ikke å drive og ringe føden i tide og utide.....sist jeg ringte traff jeg ei brysk dame som kunne fortelle meg at jeg skulle da ikke ringt de, men legevakten (foten hovnet opp.....), så jeg kvier meg for å ringe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei?

Om du er usikker på om vannet har gått så synes jeg du burde ringe føden. Mest sannsynlig så treffer du en annen på tlf i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme og hos meg var det ikke vannet som gikk. Men er bare å ringe dem, for om det skulle være vannet er det ikke bra om du går for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her. Jeg har termin i morgen.........men de kan jo ikke vite de heller uten å undersøke meg, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også opplevd lignende, jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme på en sjekk. Gjør det, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite :klemmer:

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=ellen :)' timestamp='1313422629' post='9589121]

jeg har også opplevd lignende, jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme på en sjekk. Gjør det, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite :klemmer:

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts her....var det vannet som hadde gått da?

nei det var det ikke, men du burde sjekke det. Det kan jo være att du lekker fostervann. og det er bedre å få det sjekket da slipper du og gå rundt å være urolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ring føden, selv om det kan være utflod. Du er ikke til bry, selv om det finnes de som mener at du ikke skal ringe til føden (selv om det er litt høl i hodet, siden det er der de fleste jm er).

Bedre føre var enn etter snar. Håper du finner ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her. Jeg ringte da. Og hun var jo ikke sikker hun heller. Men kom det ikke mer i dag var det nok ikke vannet, kom det mer skulle jeg ringe igjen og så komme en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=ellen :)' timestamp='1313426011' post='9589351]

Så bra att du ringte :klemmer:

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vannet mitt gikk så rant det ikke så veldig mye, og stort sett bare når jeg var på do (antakelig var det fordi hodet til barnet satt som en propp langt nede i bekkenet?). Jeg var derfor også veldig usikker på om vannet hadde gått eller ikke, men da riene starta ikke så lenge etterpå så dro vi for en sjekk. Jordmor konkluderte at det var vannet som hadde gått og det var nesten full åpning :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å dra inn for å sjekke. De sjekker med strips om det er vannavgang eller ikke. Er det vannet som har gått skal du settes igang innen så og så lang tid (forskjellige rutiner fra sykehus til sykehus) på grunn av infeksjonsfare hvis riene ikke starter av seg selv.

Fostervann er forresten ofte lyst rosafarget, men det trenger ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vannet mitt gikk så rant det ikke så veldig mye, og stort sett bare når jeg var på do (antakelig var det fordi hodet til barnet satt som en propp langt nede i bekkenet?). Jeg var derfor også veldig usikker på om vannet hadde gått eller ikke, men da riene starta ikke så lenge etterpå så dro vi for en sjekk. Jordmor konkluderte at det var vannet som hadde gått og det var nesten full åpning :bond:

Oi oi oi! Litt mer action enn man har godt av, hehe. :fnise:

Jeg har også tenkt på dette med vannet...om man merker det godt eller ikke. Det hender jo man lekker litt andre ting...Får følge med ekstra godt de neste dagene, tror jeg... :sjenert: Håper nesten det kommer mye slik at det aldri er tvil om hva som er i ferd med å skje. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det heller aldri noe stort "splæsj", men likevel nok til at jeg skjønte hva det var. Det føltes som jeg tisset på meg, men det var helt umulig å kontrollere :gjeiper: Det kom stort sett litt etter at jeg hadde vært på do, kunne ikke se at det var noe rosafarge på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...