Gå til innhold

Bagdelen vs. sportsvogndelen


Galadr1el

Anbefalte innlegg

Vi har en Emmaljunga Citycross, men det er kanskje ikke relevant.(Med mindre den er veldig liten, syns den så så stor ut da vi kjøpte den og da hun lå i den som nyfødt knøtt!)

Hun er nå sånn ca 3 cm fra toppen og fra bunnen når hun ligger i citybagen og jeg lurer på om jeg må bytte del snart? Hun er jo bare 8 uker! Kan nok bruke bagen en mnd eller to til, alt ettersom hvor mye hun vokser i lengden(legger på seg bra i vekt, i alle fall!), men jeg er overrasket over at jeg helt sikkert må bytte før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Vi hadde Simo duo og måtte ikke bytte før han var åtte måneder. Han hadde nok så mye som barnet ditt å gå på da, eller litt mindre. Men det var kaldt og vi hadde mye oppi vogna - da var det bedre for ham å kunne strekke seg helt ut i sportsvogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må helt sikkert bytte når det blir så kaldt at vi tar i bruk voksipose. Ellers blir det tvangstrøye oppi der. ;) Hadde helt glemt at den kommer til utover høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri tenke meg at du må bytte nå, med en baby på 1 mnd. Jeg har flere veninner med ganske store babyer med City Cross, og de lå i den til 5-6 mnd. Jeg har også den vogna, jenta mi på 7 mnd er ganske lita så hun ligger fortsatt i den hun. Hun er vel kanskje 65 cm lang. Det gjør ikke noe om det er litt liten plass der, er sånn det skal være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.august blir hun 2 mndr og hun var 55cm da hun ble født, tror hun nærmer seg 60cm nå. :-)

Men kjekt at jeg kanskje ikke trenger å bytte så veldig fort, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga City Cross og brukte City Bag-en fram til poden var ca. 8-9 mnd gammel. Han har riktignok aldri vært store karen, og vi brukte ikke vognpose på vinteren, men grunnen til at vi byttet, var ikke at bagen var for liten, men rett og slett at han hadde begynt å reise seg i senga, og da ville vi ha seler på i vogna. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi byttet til sportsdel da snuppa var 6 mnd, da ville hun ikke ligge flatt og vi var nødt til å ha seler på henne. Hadde en liten bagvogn (Teutonia fashionbag), men siden det var sommer på slutten av perioden så hadde hun godt med plass likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken er 5 mnder og vi prøvde å bytte ut bagen med den andre greie fordi vi tenkte at hun ville få mer ut av når vi er ute å trill...men siden hun sitter ikke helt opp enda så lener hun på en siden, sitter skeiv og glir ned... ikke helt det beste... snakket med HS som sa at det er best å vente til de kan sitte oppe, synes ltit synd på hun siden hun kjeder seg litt men men... det kommer nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde City Cross. Bytta til sportsdel da snuppa var 7 måneder, da var hun lei av bagen. Hadde nok gått litt til, men når ungen heller vil opp og se er det ikke noen vits å tvinge han/henne til å fortsatt ligge. Nå må det sies at ungen min ikke var så lang da, men syntes raskt bagen virka liten og frykta jeg måtte over på sportsdel tidlig uten at det viste seg å holde stikk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...