Gå til innhold

Skal jeg dra til legevakta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i hele dag hatt smerter rett under ribbebeina på høgre side. De ligger "inn" i magen så det gjør vondt å puste. Det virker som det bare blir verre. I tillegg er høgrearmen/skuldra smålammet.

Jeg har blødd konstant i underlivet i ei uke. Skiftet fra microgynon til ceracette, til microgynon igjen. Hadde da 2 menstruasjoner for 2 uker siden, men jeg bare fortsetter å blø. Jeg har også unormalt mye utflod(Hvit, tykk), men det kan vere pga såpevask. Jeg klør ikke, og har ikke kjønnssykdom. Jeg har aldri hatt småblødninger før. Pleier å gå 3 måneder uten mensen med vilje.

Kan dette rett og slett vere graviditet? Blindtarmbetennelse? Aner ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du så store smerter at du har vanskelig for å puste ville jeg ringt legevakta. Ikke godt å si hva det kan være. Kan være alt fra blindtarmbetennelse, nyresten eller gallesten..

Det at du har hatt blødninger trenger ikke å være årsaken mtp at du har byttet prevensjon, og tidligere hoppet over flere sykluser.

Uansett, har du så vondt så er det bedre å ringe engang for mye enn for lite :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du så store smerter at du har vanskelig for å puste ville jeg ringt legevakta. Ikke godt å si hva det kan være. Kan være alt fra blindtarmbetennelse, nyresten eller gallesten..

Det at du har hatt blødninger trenger ikke å være årsaken mtp at du har byttet prevensjon, og tidligere hoppet over flere sykluser.

Uansett, har du så vondt så er det bedre å ringe engang for mye enn for lite :klemmer:

Jeg leste at det kunne vere et symptom på graviditet. Det med smerten. Det er fortsatt vondt. Det begynte for en stund siden å prikke/stikke i hele magen. Har treg mage. Tenkte kanskje å vente lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at det kunne vere et symptom på graviditet. Det med smerten. Det er fortsatt vondt. Det begynte for en stund siden å prikke/stikke i hele magen. Har treg mage. Tenkte kanskje å vente lengre?

Hvis du har treg mage, så kan det og i teorien være forstoppelse og luftsmerter. Rimelig vondt det også... Har ei vennine som ble innlagt engang med vanvittige magesmerter, de trodde først det var gallestensanfall. Men det var faktisk kolikk og myyyye avføring i tarmene.

Uansett, så er det klin umulig å synes over nett, så har du så vondt, og det blir verre, så bør du kontakte lege eller legevakt. De vil uansett sjekke om det er graviditet på sykehuset, iallefall hvis du sier at det er en mulighet for det.

God bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerter under ribbeina på høyre side og det er vondt og puste er ikke vanlige symptomer på graviditet.

Ta en test, er den negativ så bør du gå til lege om dette fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakta og hør om du bør komme inn! Evt ring fastlegen og beskriv symptomene.

Før i tida ringte man legen, nå sjekker man fremmede folks mening på internett...og så ringer man legen! :-s

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...