AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #21 Skrevet 14. august 2011 Hahahaha, jaaaa... Åååh. Også kan du bare spontant falle på bakken og holde deg rundt en valgt kroppsdel på slutten. Det kommer et vindpust så dragen drar meg overende (har ikke balanse på rollerblades), rett inn i hans armer, så er historien komplett! Stakkar intetanende mann, han vet ikke hva som venter ham.
Gjest LonelyAngel Skrevet 15. august 2011 #22 Skrevet 15. august 2011 Morsomt å lese!! Jeg heier på deg! Ta intiativ! :duskedame: :duskedame: 2
Genesis Skrevet 15. august 2011 #23 Skrevet 15. august 2011 Du kan jo bare gå bort å presentere deg? At man trenger å koke sammen unnskyldninger for å innlede en samtale med en person man allerede er på hils med, sier vel det meste!
Steinar40 Skrevet 15. august 2011 #24 Skrevet 15. august 2011 Den klassiske metoden er å miste lommetørkleet hehe
Flanør Skrevet 15. august 2011 #25 Skrevet 15. august 2011 (endret) Du handler kjempemasse på butikken i nærheten, gjerne appelsiner, og idet han går forbi så tilter du posen litt så flere appelsiner/ varer ramler ut. Da vil han nok høyt sannsynligvis komme løpende. Denne er litt umoralsk: Du låner en hunde(valp) og "slipper" den løs idet han kommer gående. Rop så på han og si "Oi!! Stopper du han??", om den løper mot han. På et tidspunkt du vet han trolig kommer forbi, så tar du med deg sykkelen ut og tar av kjeden, så later du som om du er helt blåst og spør han om han vet hvordan man får kjeden opp på taggene igjen. Etc. Fortsetter litt jeg.. Godt å få utløp for fantasien sin iblant. Du kan styre med litt papirer mens du går mot han, og tilfeldigvis blåser det litt også vettu, og noen papirer blåser av gårde. Han hjelper nok han hvis du bare ser litt desperat ut. Skriv ut en underskriftskampanje for noe som i allefall engasjerer deg litt, og spør han om han vil skrive under. Om han lurer på hvorfor du står HER og vil ha underskrifter, kan du jo bare si at du var på vei til derogder, men det er jo greit å få en FLying Start! Late som du er barnevakt for noen småvoksne barn som har flydd litt langt av gårde, så kan du spørre han om han har sett en kid på såogså mange år fly forbi Husk bare å si ifra at "Nei, jeg må vel komme meg avgårde og se om jeg finner pøblene." etter en stund. Nei, hvorfor gjøre det enkelt når du kan gjøre det uhorvelig vanskelig? Jenter altså.....Skal liksom aldri vise at de er interessert selv om fyren befinner seg i topplokket deres 24/7. Makan. Ok, ser nå at du faktisk foreslår det åpenbare: å gå bort til fyren og hilse på ham. Endret 15. august 2011 av Flanør 1
Flanør Skrevet 15. august 2011 #26 Skrevet 15. august 2011 Kanskje du har mistet passet ditt? Men mnjaa.. Om det er en ganske grei størrelse på byen, så har de egne folk som sitter i skranken, og ikke svarer på sånne spørsmål i det hele tatt. Kanskje du kan ha bilproblemer og bare be han om litt hjelp? Jeg stemmer enda på den sykkelkjedegreia. Alt som lever og gror av mannfolk elsker å bli spurt om hjelp (av attraktive "fremmede" jenter), slik at de kan vise at de er nyttige. En politimann vil være et kroneksempel på noen som ønsker å hjelpe. Beklager, men her har du nok misforstått. Å hjelpe noen er hyggelig nok, enten som vennetjeneste eller som, hva skal jeg si..."medmenneskelighet", men har intet med flørt å gjøre. Jeg vil i alle fall bli likt for den jeg er og ikke hva jeg kan utrette for dama. Er neppe helt alene om denne oppfatningen heller.
Gjest Skrevet 15. august 2011 #27 Skrevet 15. august 2011 (endret) Beklager, men her har du nok misforstått. Å hjelpe noen er hyggelig nok, enten som vennetjeneste eller som, hva skal jeg si..."medmenneskelighet", men har intet med flørt å gjøre. Jeg vil i alle fall bli likt for den jeg er og ikke hva jeg kan utrette for dama. Er neppe helt alene om denne oppfatningen heller. Jaja, jeg burde vel visst at noen her kom til å reagere på min generelle bruk av kam. Det er fremdeles et velkjent fenomen at den enkleste måten å komme i kontakt med et mannfolk av middelverdier (altså, ingen ytterpunkter), er å benytte seg av Damsel In Distress-metoden. Går du forbi en søt jente som spør deg om å hjelpe henne med sykkelkjedet? Fnyser du og ler av jenta som mista hunden sin? Hvis svaret er ja, så tør jeg påstå at du er et ytterpunkt. Og det er HELT greit. Jeg foreslo det til TS fordi en politimann vil ytterst sjeldent være et ytterpunkt på noe som helst måte. Det er ikke snakk om at det må være flørt i bildet i det hele tatt, det er snakk om å skape en (morsom) kontakt, som gjør at to personer har høvla vekk isen på noen få sekunder, og nå plutselig har en connection. Flørten er en bieffekt av at han har hjulpet til. Du blir nok like så mye likt av henne om du rett og slett ikke vet hvordan man fikser et sykkelkjede, så lenge du prater med henne.. Det handler ikke om at hun MÅ HA HJELP. Er i allefall min erfaring og mitt synspunkt. EDIT: Når alt det nå er sagt, så er det selvsagt alltid enklest å bare si hei, som jeg sa. Men noen ganger er det morsomt, og svært effektivt å bryte isen på andre måter. Endret 15. august 2011 av Lille Måne 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #28 Skrevet 15. august 2011 Morsomt å lese!! Jeg heier på deg! Ta intiativ! :duskedame: :duskedame: I will, I will! Må bare møte på ham igjen. Du kan jo bare gå bort å presentere deg? At man trenger å koke sammen unnskyldninger for å innlede en samtale med en person man allerede er på hils med, sier vel det meste! Nja, vi er ikke på hils, men på blikkontakts. Derfor trenger jeg en eller annen "opener", for å ikke bli stående å se ut som en tulling med "eeh, øøgh" etter "Hei!" Jeg er tøff nok til å gå bort å innlede en samtale, men er ikke tøff nok til at den starter med "Hei, du ukjente fyr! Jeg synes du ser kjekk ut!" Nei, hvorfor gjøre det enkelt når du kan gjøre det uhorvelig vanskelig? Jenter altså.....Skal liksom aldri vise at de er interessert selv om fyren befinner seg i topplokket deres 24/7. Makan. Ok, ser nå at du faktisk foreslår det åpenbare: å gå bort til fyren og hilse på ham. Det var da å dra det liitt langt. Jeg synes en kar jeg ser av og til virker som en fin én. Ikke noe 24/7, enda, i hvert fall. Selvfølgelig må jeg gå bort å hilse på ham, jeg trenger bare tips til innfallsvinkelen. Jaja, jeg burde vel visst at noen her kom til å reagere på min generelle bruk av kam. Det er fremdeles et velkjent fenomen at den enkleste måten å komme i kontakt med et mannfolk av middelverdier (altså, ingen ytterpunkter), er å benytte seg av Damsel In Distress-metoden. Går du forbi en søt jente som spør deg om å hjelpe henne med sykkelkjedet? Fnyser du og ler av jenta som mista hunden sin? Hvis svaret er ja, så tør jeg påstå at du er et ytterpunkt. Og det er HELT greit. Jeg foreslo det til TS fordi en politimann vil ytterst sjeldent være et ytterpunkt på noe som helst måte. Det er ikke snakk om at det må være flørt i bildet i det hele tatt, det er snakk om å skape en (morsom) kontakt, som gjør at to personer har høvla vekk isen på noen få sekunder, og nå plutselig har en connection. Flørten er en bieffekt av at han har hjulpet til. Du blir nok like så mye likt av henne om du rett og slett ikke vet hvordan man fikser et sykkelkjede, så lenge du prater med henne.. Det handler ikke om at hun MÅ HA HJELP. Er i allefall min erfaring og mitt synspunkt. EDIT: Når alt det nå er sagt, så er det selvsagt alltid enklest å bare si hei, som jeg sa. Men noen ganger er det morsomt, og svært effektivt å bryte isen på andre måter. Jeg synes idéene dine er knakandes gode, Måne! Det er så mye lettere å ta praten videre hvis den starter på en litt uvanlig måte. :D TS
Gjest Skrevet 15. august 2011 #29 Skrevet 15. august 2011 Jeg synes idéene dine er knakandes gode, Måne! Det er så mye lettere å ta praten videre hvis den starter på en litt uvanlig måte. :D TS Ja, ikke sant. Hihi.. Alt flyter så mye bedre når man får en kjempegod start. Som dengangen jeg ramla så det SANG på isen og slo/ trodde jeg knakk halebeinet mitt, og akkurat da kom det en kjempekjekk fyr gående bak meg. Vanligvis så er jo sånne situasjoner helt sykt latterlige, og det var det også. Lo så jeg grein, jeg. Han fulgte meg hele veien til legevakten og er en god kompis den dag idag. Synd det ikke er is ute nå da.. Eller, egentlig ganske bra. Sommer. Kanskje du kan investere i en diger hatt som kan blåse av hodet ditt???
Flanør Skrevet 15. august 2011 #30 Skrevet 15. august 2011 Jaja, jeg burde vel visst at noen her kom til å reagere på min generelle bruk av kam. Det er fremdeles et velkjent fenomen at den enkleste måten å komme i kontakt med et mannfolk av middelverdier (altså, ingen ytterpunkter), er å benytte seg av Damsel In Distress-metoden. Går du forbi en søt jente som spør deg om å hjelpe henne med sykkelkjedet? Fnyser du og ler av jenta som mista hunden sin? Hvis svaret er ja, så tør jeg påstå at du er et ytterpunkt. Og det er HELT greit. Jeg foreslo det til TS fordi en politimann vil ytterst sjeldent være et ytterpunkt på noe som helst måte. Det er ikke snakk om at det må være flørt i bildet i det hele tatt, det er snakk om å skape en (morsom) kontakt, som gjør at to personer har høvla vekk isen på noen få sekunder, og nå plutselig har en connection. Flørten er en bieffekt av at han har hjulpet til. Du blir nok like så mye likt av henne om du rett og slett ikke vet hvordan man fikser et sykkelkjede, så lenge du prater med henne.. Det handler ikke om at hun MÅ HA HJELP. Er i allefall min erfaring og mitt synspunkt. EDIT: Når alt det nå er sagt, så er det selvsagt alltid enklest å bare si hei, som jeg sa. Men noen ganger er det morsomt, og svært effektivt å bryte isen på andre måter. Det jeg reagerer på er at flørten på død og liv skal være så karikert og stereotypisk, dvs. sterk mann bistår svak hjelpetrengende kvinne. Selv om flørten kun er en bieffekt som du sier, og kontakten er hovedsaken, så spilles det her på disse utrangerte forestillingene om menn som sterke og kvinner som svak: menn er alltid giveren, kvinnen alltid den som mottar. Bortsett fra det er jeg med på det du sier; slike situasjoner er jo en icebreaker. Kudos for frodig fantasi, det skal du ha. Nei, selvsagt ville jeg ikke bare gå forbi noen som trenger hjelp eller latterliggjøre noen. 1
Gjest Skrevet 15. august 2011 #31 Skrevet 15. august 2011 Det jeg reagerer på er at flørten på død og liv skal være så karikert og stereotypisk, dvs. sterk mann bistår svak hjelpetrengende kvinne. Selv om flørten kun er en bieffekt som du sier, og kontakten er hovedsaken, så spilles det her på disse utrangerte forestillingene om menn som sterke og kvinner som svak: menn er alltid giveren, kvinnen alltid den som mottar. Bortsett fra det er jeg med på det du sier; slike situasjoner er jo en icebreaker. Kudos for frodig fantasi, det skal du ha. Nei, selvsagt ville jeg ikke bare gå forbi noen som trenger hjelp eller latterliggjøre noen. Jeg hadde stoppet for en mann som ikke visste hvordan han kunne fikse sykkelkjedet sitt også, OG hjulpet en mann som mista hunden sin. Just saying. 2
Flanør Skrevet 15. august 2011 #32 Skrevet 15. august 2011 Jeg hadde stoppet for en mann som ikke visste hvordan han kunne fikse sykkelkjedet sitt også, OG hjulpet en mann som mista hunden sin. Just saying.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #33 Skrevet 15. august 2011 Ja, ikke sant. Hihi.. Alt flyter så mye bedre når man får en kjempegod start. Som dengangen jeg ramla så det SANG på isen og slo/ trodde jeg knakk halebeinet mitt, og akkurat da kom det en kjempekjekk fyr gående bak meg. Vanligvis så er jo sånne situasjoner helt sykt latterlige, og det var det også. Lo så jeg grein, jeg. Han fulgte meg hele veien til legevakten og er en god kompis den dag idag. Synd det ikke er is ute nå da.. Eller, egentlig ganske bra. Sommer. Kanskje du kan investere i en diger hatt som kan blåse av hodet ditt??? Jeg trenger ikke is. Er så klumsete at jeg fint kan snuble i mine egne bein. Må bare huske det neste gang han står forran meg! Det kunne blitt en søt historie å fortelle barnebarna! :D Det fine med sånne ting, er at det tar tid, så man får litt mulighet til å både tenke og snakke (og til å spør om nummer. "Må bare forsikre meg om at det går bra/du fant hunden/den sykkelen med ødelagt kjede, som plutselig forsvant, faktisk bare ble glemt igjen hjemme").
Steinar40 Skrevet 15. august 2011 #34 Skrevet 15. august 2011 (endret) Jeg hadde stoppet for en mann som ikke visste hvordan han kunne fikse sykkelkjedet sitt også, OG hjulpet en mann som mista hunden sin. Just saying. Men blir du imponert da? Endret 15. august 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #35 Skrevet 15. august 2011 Nei, hvorfor gjøre det enkelt når du kan gjøre det uhorvelig vanskelig? Jenter altså.....Skal liksom aldri vise at de er interessert selv om fyren befinner seg i topplokket deres 24/7. Makan. Det er fordi gutter ikke er så intr. som de egentlig påstår i jenter som tar iniativ. (Og ja, jeg har erfaring med temaet, og nei jeg har ikke bare prøvd på de som er out of my league).
Gjest Skrevet 15. august 2011 #36 Skrevet 15. august 2011 Men blir du imponert da? Tjaaa... Imponert over at han turte å spørre. Og kommer for evig og alltid til å beholde håpet om at det nettopp var en ice breaker, i allefall til det motsatte var bevist.
Steinar40 Skrevet 15. august 2011 #37 Skrevet 15. august 2011 Det er fordi gutter ikke er så intr. som de egentlig påstår i jenter som tar iniativ. (Og ja, jeg har erfaring med temaet, og nei jeg har ikke bare prøvd på de som er out of my league). Visse jenter viser mye interesse og initiativ i starten, for så å trekke seg mer tilbake. Kan være effektivt. Og frustrerende.
Steinar40 Skrevet 15. august 2011 #38 Skrevet 15. august 2011 Tjaaa... Imponert over at han turte å spørre. Og kommer for evig og alltid til å beholde håpet om at det nettopp var en ice breaker, i allefall til det motsatte var bevist. Tja, hvem vet
Sheherasade Skrevet 16. august 2011 #39 Skrevet 16. august 2011 TS, neste gang du ser ham og får blikkontakt: Blunk og smil!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #40 Skrevet 16. august 2011 TS, neste gang du ser ham og får blikkontakt: Blunk og smil! Will do! Må bare møte på ham igjen. Hvorfor kan ikke folk bare tråkke opp og ned i gatene i noen timer hver dag!? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå