Gå til innhold

Kan noen virkelig spise akkurat det de vil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i matbutikk, og blir alltid like overrasket når kunder kommer og kjøper både sjokolade, chips og smågodt. Og her snakker vi om såkalte tynne personer. Det er ikke engangskunder, men faste. De har rett og slett "perfekt" kropp. Likevel kjøper de snop til de grader. Trener disse folkene beinhardt, eller har de super forbrenning? Dette gjelder både menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan spise akkurat hva jeg vil uten å legge på meg, ja. Jeg har veldig høy forbrenning og trener masse for å bygge muskler og ikke bli for tynn.

Prøver å spise noenlunde sunt til vanlig fordi det får meg til å føle meg bedre, men hvis jeg bare var opptatt av å holde meg tynn kunne jeg spist hva jeg ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i matbutikk, og blir alltid like overrasket når kunder kommer og kjøper både sjokolade, chips og smågodt. Og her snakker vi om såkalte tynne personer. Det er ikke engangskunder, men faste. De har rett og slett "perfekt" kropp. Likevel kjøper de snop til de grader. Trener disse folkene beinhardt, eller har de super forbrenning? Dette gjelder både menn og kvinner.

Det kan jo være de handler inn til fest, er ikke sikkert de spiser alt selv. Men jeg vet om folk som kan gafle i seg hva som helst uten å legge på seg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spise akkurat hva jeg vil uten å legge på meg, ja. Jeg har veldig høy forbrenning og trener masse for å bygge muskler og ikke bli for tynn.

Prøver å spise noenlunde sunt til vanlig fordi det får meg til å føle meg bedre, men hvis jeg bare var opptatt av å holde meg tynn kunne jeg spist hva jeg ville.

Hvordan vet du det hvis du spiser sunt og trener mye til vanlig? Har du prøvd å slutte og trene og spise masse dritt over en lengre periode?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det mange kaller for "superforbrenning", og ja jeg kan spise så mye snop eller fet mat jeg bare ønsker uten at man ser noen synlig forksjell. Men det følger selvfølgelig en del problemer med slik forbrenning. Selv om jeg ikke legger på meg, blir jeg dårligere form. Altså at jeg får dårligere kondisjon og muskler blir gjort om til fett. Det er også vanskelig å se forskjell på en person som er tynn og en person som er slank. Jeg trener nok og holder meg unna snop og fet mat til at jeg kan kalle meg slank, men det er ikke så lett for andre å se det før de ser hvor god kondisjon du har. En annen ting jeg tenker å ta opp her, er det at om du kaller en person for feit så er det et negativt ladet ord og sånt gjør man ikke. Men om du kaller en person tynn så er det helt greit, men har du noen gang tenkt tanken på at det kan virke sårende for den personen som blir kalt tynn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg.. Alle målinger sier faktisk at jeg er undervektig til tross for at jeg spiser akkurta det som faller meg inn..

Jeg trener ikke så mye nå, noe som fører til at jeg har gått ennå mer ned i vekt. Jeg trener for å holde musklulaturmassen og vekten oppe. Når jeg trener får jeg lyst på mer mat, og spiser også mye mer. Men legger alikevel kun på meg i muskelmasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det hvis du spiser sunt og trener mye til vanlig? Har du prøvd å slutte og trene og spise masse dritt over en lengre periode?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan spise hva de vil uten og legge på seg, men de får jo akkurat de samme helsemessige skadene over lengre tid som det en overvektig person vil få. Alt i alt så er det vel ikke noe ønskelig livssituasjon og leve slik?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan spise hva de vil uten og legge på seg, men de får jo akkurat de samme helsemessige skadene over lengre tid som det en overvektig person vil få. Alt i alt så er det vel ikke noe ønskelig livssituasjon og leve slik?

Nettopp. Og det er ikke morsomt å ha null energi fordi man ikke får i seg de næringsstoffene kroppen trenger. Hjelper lite å være tynn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det å kunne spise akkurat det du vil ligger nettopp der, alle vil ikke spise akkurat det samme, eller i de samme mengdene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere overspise? at en person spiser hva h*n vil, trenger bare bety at personen spiser nok. En person kan spise uante mengder mat/snop en dag, men visst inntaket er lavt andre dager så utgjevner dette seg over tid. Jada, jeg har og venner som tilsynelatende dytter i seg alt mulig, men følger man dem over tid så finner man fort ut at de er ganske småspiste ellers. Det finnes noen få unntak, og det er av medisinske årsaker at tarmsystemet ikke tar opp næringen, men da har de andre plager som følge av det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja på en måte, jeg spiste kun litt middag en gang om dagen men spiste masser av godteri og var veldig tynn i mange år, trente aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som personlig trener kan dere ta det fra meg: ja, absolutt alle kan spise hva de vil uten å legge på seg. Ingen kan spise så mye de vil uten å legge på seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er unge mennesker eller? Fordi yngre har høyere forbrenning. Når du har bikket 35 kan du IKKE spise hva du vil og bare ligge på sofaen hele dagen. Det nekter jeg å tro. Men er man typen som aldri sitter stille og som trener mye kan man definitivt spise mye mer enn late mennesker. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er unge mennesker eller? Fordi yngre har høyere forbrenning. Når du har bikket 35 kan du IKKE spise hva du vil og bare ligge på sofaen hele dagen. Det nekter jeg å tro. Men er man typen som aldri sitter stille og som trener mye kan man definitivt spise mye mer enn late mennesker. Det sier seg selv.

Yepp. Tror også det er nøkkelen,tynne mennesker er aktive, kanskje rastløse mennensker. Jeg har alltid vært tynn og har alltid kunne spise hva jeg vil. Men har alltid vært aktiv, raskt på bena, har aldri trent, men har alltid hatt hund, MYE turgåing i fjell om helgene, og ellers en person som heller tar trappene enn heisen osv. Har aldri likt junk-food / fast-food, men har likt sjokolade og potetgull godt gjennom årene.

Alderstillegget på 3 kg fikk jeg ta jeg tippet 41. Er nå 167 og 53 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere overspise? at en person spiser hva h*n vil, trenger bare bety at personen spiser nok. En person kan spise uante mengder mat/snop en dag, men visst inntaket er lavt andre dager så utgjevner dette seg over tid. Jada, jeg har og venner som tilsynelatende dytter i seg alt mulig, men følger man dem over tid så finner man fort ut at de er ganske småspiste ellers. Det finnes noen få unntak, og det er av medisinske årsaker at tarmsystemet ikke tar opp næringen, men da har de andre plager som følge av det.

Endelig et innlegg fra en som har skjønt det! :klappe:

Nei, det er ingen som kan spise mer enn de forbruker over lenger tid uten å legge på seg.

De som spiser "hva de vil" har bare bedre regulering enn oss andre, rett og slett. Når de er sulte så spiser de akkurat så mye som de trenger og de regulerer automatisk og uten å tenke over det inntaket etter aktivitetsnivå og behov. Så enkelt og så vanskelig.

Høy forbrenning er en myte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest white tiger

Dette minner meg om to av vennene mine. Den ene er supertynn og påstår at hun har høy forbrenning. Hun klager over at hun aldri klarer å legge på seg til tross for at hun spiser mye. Den andre er veldig overvektig og påstår at hun har lav forbrenning, og at hun aldri vil kunne bli tynn pga genene sine.

Vel.. Jeg har bodd sammen med begge to, på ulike tidspunkter. Hun tynne spiste mye junk, men i små mengder (f eks en stratos). Når det gjaldt all annen mat var hun utrolig småspist (tok f eks bare en bit av brødskiva og kastet resten). Hun er i tillegg veldig rastløs, og klarer sjelden å sitte stille veldig lenge.

Hun overvektige spiste vanlig mat til måltidene, men spiste utrolig mye utenom også. Brus og potetgull var alltid i leiligheten. I tillegg er hun veldig lat, og tilbringer så og si hele dagen på rumpa.

Sånn tror jeg det er med flesteparten som sier at de har enten høy eller lav forbrenning. De er ikke klar over hvor mye/lite de faktisk spiser og jvor mye/lite de beveger seg :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...